Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mitä mieltä olette mopon virittämisestä?

Aloittaja Partanen, 09.07.07 - klo:11:45

« edellinen - seuraava »

Coastside

Hyvillä jarruilla saa pyörät lukkiutumaan koko sillä sen nopeusalueella. Sitten on kuskista kiinni miten niitä osaa käyttää. Siihen verraten monen mopon asiat eivät ole hyvin. Tavisliikenteessä ei maksimijarrutuksia juuri tarvitse ja kun se tilanne joskus tulee, ratkaisee enemmän kuskin reaktioaika ja valmius suorittaa. Hyvin harjoitelleen tilannetaju ei ehdi reaktiota ennen, joka automatisoituu ja toteuttaa jarrutuksen ennen kuin ajatus asiasta viriää.

Harjoitelkaa kovaa jarrutusta ainakin kerran reissun aikana ja eri pinnoilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

On muuten todella todella outo tunne tuntea tuo rungon taipuminen jarrutuksessa. Kun on tottunut että tankista saa tukea ym niin skootterissa kun sitä ei ole niin otat tukea stongasta ja siinä alkaakin sitten ihmettelemään kun stonga alkaa karkaamaan edemmäs, ei todellakaan paljoa, mutta niin että huomaa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

Mopo vai tytöt dilemmaan pari neuvoa (oikeesti mä tiedän):
*Käsivoide ennen remppaa auttaa saamaan räpylät taas valkoisiksi
*Hanskat estää nirhamia
*Mopon hajuun auttaa nelari
*Aikaa ja varantoja myös puhtaasti tyttöjä varten ilman mopoa ja mopotarinoita ja ilman "just joo te styylatte" kavereita, ainakin alkuun.
*Ilman mopoakin voi elää. Miksi? Selvitä itse.
*Tyttöjä ei voi virittää. Älä edes ajattele sitä.

FrozenCorpse

Ilmankin mopoa voi elää, mutta ei se elämä hauskaa ole, koska jotain puuttu aina..
Kerran ajat, ajat aina :)
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

jonik

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 15.04.10 - klo:16:01
Ilmankin mopoa voi elää, mutta ei se elämä hauskaa ole, koska jotain puuttu aina..
Kerran ajat, ajat aina :)

Näin se menee.

Mulla menee suhde näin kouluaikaan 50/50 mopon rassaamisen ja ajamisen välillä. Kesälomalla tuleekin sitten jo ajeltua huomattavasti enemmän.
CPI Oliver -04 "Only for competition use"
CPI Formula Racing -07 @ 103km/h (rikotaan kun keretään)
Fiat Punto -01

kimmol

Itse olen saanut ylä-asteen päästötodistukseen metallitöistä numero 9.
Opettaja ihmetteli , että mitä olet oikeesti tehnyt , nähnyt vaan soliferin tehoputkia ja muutaman kaasarinkurkun.  ::)
Siis kolussa se aloittettiin ,nykään vaan tarvii poistaa osia ei muunnella tai oikeestaan softalla saa paljon aikaan...

Grazy

ku poliisin sivui lukee et mopo saa mennä max 45km/h.. mut sanooks poliisi mitää jos mopo kulkee about 52km/h vakiona

karkulainen

Ei ne tuosta vielä mitään rangaistusta anna, ainakaan yleensä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

FrozenCorpse

Mun mielestä kaikki virittelyt on turhia, typeriä ja rumiaki usein. Pistää välillä ärsyttää ku tuntuu, ettei teineille millään ole mitään muuta arvoa kuin leluina  >:(
Kaikki on arvokkainta alkuperäiskunnossa, koskemattomina!! 8)

Coastside

Äläs nyt käämejäs polta. Hyvällä virillä se vain toimii paremmin ilman kulutuksen nousua ja kukaan ei pakota ajamaan mitä se kulkee.

karkulainen

Frozen ei ole varmaan ajanut täysin vakiota kiinanskootteria? :D

Nykyisillä vireillä on 147% parempi ajaa, ei se viritys aina tarkoita että on kiinni se äänekkäin putki jne.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

FrozenCorpse

Yhden ainoan kerran olen Fude Classicilla ajanut.
Oli vakio, siis suoraan tehtaalta osina (omistaja kasasi itse).
Olipa vallan karmiva ajaa!  :P

Coastside

Minäkin ajaisin alumiinikotelorunkoisella jossa on moottori keskellä, mutta sen ominaisuudet menee hieman hukkaan arkiliikenteessä.
Tuo classic on ihan hyvä perusmopo, jos vain olisi luotettavampi.

elegance50

Tähän laitan kysymyksen: Miten suhtaudutte omistajana ja mitä sanoo virkavalta kun nuo esimerkiksi -03 vuoden jotkut kinkki merkit ja jotkut uudemmatkin kulkee aivan kaupan jäljiltä yli 45km/h siinä 50-65 on kulkenut monikin vaikka on prikat ja tapit paikoillaan?
Eli periaatteessa se uusi mopo joka monellekin on postimyynnin kautta tilattu jos se kulkee todellista nopeutta enemmän kuin 45km/h se on laiton ja sillä ei saisi ajaa.
Tässä tilanteessa se on myyjäliikkeen vastuulla mutta onko kukaan palauttanut mopoaan ko. syyn takia?
Luulen että ei!
Näin kuitenkin asia on saatte kysyä myös itse jos ei joku usko ja itselläni oleva vakio skode joka kulkee tasamaalla gps:n mukaan  47-55 välillä. Onhan näitä uudempia taas jotka menee 30-45 mutta kuitenkin.
Omallanikaan ei siis saisi yleisillä teillä ajaa vaikka ajettavaksi sen ostin, sakot siis jo tiedossa jos huono tuuri käy mutta minkäs teet kun se on vakio...alkaistko itse rakentamaan jotain prikkaa mututuntumalla mopoon johon on joskus saatu tyyppihyväksyntä yhden ainoan kappaleen kanssa joka on hyväksyntävaiheessa kulkenut 45km/h joita on sen jälkeen myyty x monta kappaletta...?

...En siis saisi edes koeajaa laitetta jonka olen huoltanut/korjannut jos se kulkee yli sallitun...voihan lakipykälät!!!
Joku vanha keskustelun tynkäkin löytyi googlettamalla liittyen noihin ensimmäisiin skodeihin ja siinäkin mainittu tuo nopeus: http://keskustelu.suomi24.fi/node/547672
prööööö töt töt boo klonks mitä ny justha mä sen korjasin...--> työntämään...jokainen laite vaatii joskus...herrrrrrmoja..!!! -Anssi Asentaja-