Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pakoputket ja käyntiäänet kiinanskoottereissa

Aloittaja Partanen, 08.07.07 - klo:17:36

« edellinen - seuraava »

Riggu

Lainaus käyttäjältä: Aparts - 17.09.09 - klo:19:00

kiristä muuten tuo takaakselin mutteri kun pyörii mukana kun annat kiekkoja jalaksella   ::)
Ei se mutteri kyllä löysällä ole. Ihan kireällä se oli. Kai sen sit kuuluu pyöriä mukana?  ???
Solifer Speed -08

tommi

Tottakai se mutteri pyörii renkaan mukana koska vetoakselissa on boorit mihin vanne lukittuu. Rengas/akseli/mutteri on ns. "yhtä" keskenään.

skodesti

Ja tässä on putki ja asennettuna  ::)

50km ajon jälkeen testattuna,ei juurikaan äänet lisääntyneet madaltu kyllä, tehoissa ei juurikaan huomaa,ehkä pikkusen enempi kiertää,huippuja eikä kiihtyvyyttä tullut,mutta ei kyllä väännötkään hävinyt,ihan samalla lailla kiihtyy,ja kokoonpano on 82cc isolla kannella 18mm kaasari 90suutin.

Pyrres

Ei todellakaan pahan näköinen. Ja kun on nelari niin voi tehdä tuon ilman turhia mutkia ym. Paljon siistimmän näköinen kuin ne solmuun väännetyt vakiot/viriputket, etenkin jos 2t teharilookki nelarissa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

baukku

ne 4-tahdit, joissa on juuri semmonen 2-tahtiteharin näkönen putki, on kyllä hirveitä pärinäpönttöjä  :D
Tai ainakin ne mitä itse oon nähny ja kuullu  ::)
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

Riggu

Lainaus käyttäjältä: baukku - 19.09.09 - klo:15:04
ne 4-tahdit, joissa on juuri semmonen 2-tahtiteharin näkönen putki, on kyllä hirveitä pärinäpönttöjä  :D
Tai ainakin ne mitä itse oon nähny ja kuullu  ::)
Joo. Kun ton skootterin sain ni ekaaks oli sellanen fiilis et jes, ei oo perus tylsät 4-tahti skootterin äänet. Mut nyt on semmone fiilis et olis kiva olla sellaset "tavalliset" ja hiljaset 4 tahti skootterin äänet eikä tollasia pörinöitä.  ;D
Solifer Speed -08

karkulainen

Minä tykkään niistä nelarin oikeista äänistä, ei kaksitahtisen kimitys oikein innosta... Semmoinen matala (suoran putken) papatus on musiikkia. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Riggu

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 19.09.09 - klo:18:26
Minä tykkään niistä nelarin oikeista äänistä, ei kaksitahtisen kimitys oikein innosta... Semmoinen matala (suoran putken) papatus on musiikkia. ;D
Kakstahtien kimityksiä minäkin inhoon, ja sitä hajua.Täysin samaa mieltä, mutta skootterissa.. Ei oikeen innosta vaiks ois kuin matalat pörinät ku kierrokset pysyy pääosin samana.
Solifer Speed -08

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Riggu - 19.09.09 - klo:18:48
Kakstahtien kimityksiä minäkin inhoon, ja sitä hajua.Täysin samaa mieltä, mutta skootterissa.. Ei oikeen innosta vaiks ois kuin matalat pörinät ku kierrokset pysyy pääosin samana.
Enpä ole putkia paljon vaihdellut. Mutta esim. vakioputki ET2 Vespassa (2-tahti) on ääneltään kyllä todella möreä. Ei tule heti 2-tahtinen mieleen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

karkulainen

Joissakin vajaatahtisissa on kyllä aika vaimeat äänet, joku Mikkelissä ajaa vakio PV:llä joka on lähes äänetön. Ei sen ohiajoa huomaa jos ei katso, moni "hiljainen" kinkkinelari on äänekkäämpi kuin se PV. :o
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

A_sentaja

Toisaalta hyvin pidetty 50 kuutioinen 2t käy siististi, mutta kyllä esim 250 2t enskapelin voimaa uhkuva rääkäisy on musiikkia korville, varsinkin kun ranteet venyy samassa suhteessa suun kanssa.... ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

skodesti

Tänään oli torilla 2 pollari autoo meni ihan pokkana siihen kiskalle ostaan eddis pullon,eipä ainakaan tällä kertaa kiinnostanut kiiltävä kromiputki,mutta tosiaan toi on niin hiljanen tolla putkella että oli se omakin kovempiääninen kimitin tai siiitin tin tin   ;D

OH2KV

Lainaus käyttäjältä: Riggu - 19.09.09 - klo:18:48

Jännä homma, kun minä taas tykkään äänimaailmasta ja hajustakin, oikeasti siistiä kun kakstahdin haju tarttuu vaatteisiinkin, eihän niitä malta edes pestä....

Tullut tänä suvena ajettua mopolla enemmän kuin vuosikymmeniin, (ei skootterilla) Siitäpä hiljaiseloni täälläkin, kun ei perheessä ole enää yhtään skootteria... Vanhin tyttö pian 13 vee, joten tilanne saattaa vielä muuttua.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

Coastside

Putken kiinnitys on kummajainen. Sen asettelu paikoilleen on hankalaa sylkän vaarnojen kulman vuoksi. Jos ne olisi suunnattu niin että takakannattimen pultin varassa voisi kiertää sylkän laipan vaarnoille paljon helpommin.
Asialla on merkitystä jo siksi että pyörän irroitusta edeltää putken irroitus. Paikat on ahtaat ja näkyvyys olematon katteet kiinni.
Kannattaa ripustaa putki aivan takapäästä ja käyrästä hihnoilla ennen lopullista kiinnitystä ja aina ruuvaus ensin sylkän päästä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

janite2

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 19.09.09 - klo:22:02kyllä esim 250 2t enskapelin voimaa uhkuva rääkäisy on musiikkia korville, varsinkin kun ranteet venyy samassa suhteessa suun kanssa.... ::)

Jep.
Paa toinen mokoma lisää, niin sitten "murahtaa..."
500cc 2-T (tähän kuolanvalumishymiö)

Semmoinen matala (suoran putken) papatus on musiikkia. ;D
Tämäkin...
Varsinkin jos se on esim. 50-luvun brittipyörästä...