Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Poliisin ratsiassa

Aloittaja tero1969, 04.07.07 - klo:23:57

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Täällä ei ole näkynyt tällä viikolla yhtään poliisia, oikestaan näin täällä poliisin viimeksi lauantaina kun lähellä oli "leppärock"- konsertti. Kun täältä lähti oma laitos, ei ole poliiseja näkynyt kuin isojen tapahtumien yhteydessä sekä harvoja kertoja kun he täällä kiertävät.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jermu

espoossa tuntuu olevan jonkilainen mopojen tehoratsia. eilen näky kaks poliisin pysäyttämää mopoa ja yks skootteri ilman kilpiä kaupan pihassa.

pugt200

Espoossa ja Kirkkonummella pidetään joka kevät ja syksy tehostettuja moporatsioita. Joskus ratsataan esim kaikki yhden koulu pihalla olevat moppelit. Mopo on nykyään Espoon liikennemörkö ja mummohäirikkö nro 1.

/pugt

PS. Kannatan itse kyllä kaikkien viripommien poiskeruuta, joten antaa ratsata vaan, ajan vakiolla.

jermu

itse olen kyllä liikenneturvallisuuden kannalta virimopojen kannalla. maltillisesti viritettyjen kuitenkin. 60km/h niin ei vaarallisia ohituksia juurikaan pääse syntymään ja liikenne pysyy muutenkin jouheampana.

Midland

Jos kulkee sen 55-60, niin menee mukavasti. Noi enduroitten 70-105! on kyllä aikas liikaa. Tää kylä täynnä moisia, ei kyllä mun peli pärjää yhtään.

pugt200

Mitähän 60 km/h nopeudella voi ohittaa turvallisesti ... vakiomopon tai konttaavan mummon  :D

Nykyisellä mopokortin saamismenettelyllä 45 km/h on ihan ehdoton maksimi. Enkä ymmärrä sitäkään, että virimopoilijat slarvaa vakuutusmaksuissa. Kevarin vauhti ja riskit mutta mopon maksut. Petos, mikä petos. En tykkää ollenkaan.

jermu

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 06.05.09 - klo:22:09
Mitähän 60 km/h nopeudella voi ohittaa turvallisesti ... vakiomopon tai konttaavan mummon  :D

tarkotinkin ettei kotilokuski lähe niin herkästi ohittamaan mopoa joka kulkee 60km/h. eilen viimeksi oli vaaratilanne kun joku sankari lähti ohittamaan romullansa tasoristeyksessä ja vielä keskellä rataa. heti kun puomit oli noussu ja venasin valkoista valoa niin malttamaton kaahari painoi ohi ja oli lähellä törmätä vastaantuleviinkin. joillakin toi mopojen pakonomainen ohittaminen on niin iskostunut pieneen päähänsä ettei turvallisuuskaan enää paljoa merkitse kunhan pääsee vaan ohi mahdollisimman nopeasti.

pugt200

Tuo autoilijoiden käytös on kyllä juuri sellaista kuin kuvaat. Vein mopon tiistaina pajalle ja koko reitti kulki 40 km/h alueilla. Yksikään auto ei jättänyt ohittamatta vaikka ajoin koko matkan tuppi nurin. Loppupeleissä kyllä mopomies vei voiton, koska kiemurtelin noiden törppöjen rinnalle liikennevaloissa ja eräällä "hidastetulla" kadunpätkällä autot jäivät kauas taakse, koska mopon ei tartte betoniesteissä paljon himmata.

Pysyn silti vakiossa.

Testierkki

Elämäni aikana en kertaakaan, silloin teinipoikanakaan, vaikka mopo kulki sen 70km/h

Ja nytkään en. Virityksistä sen verran että prikattoman holkin mopoon laitoin. meinaa tossa työmatkalla on yksi aika kapea ja jyrkkä alamäki, ja tuntuu olevan ammatti"taidottomien"kuskien suosiossa, eli rekat ajaa puskurissa kiinni, holkkin rajotus oli niin ärsyttävä ku alko nopeus soutaa ni kerran meinas rekka ajaa kumoon. no holkin poistolla nopeutta tuli 2km/h lisää ja kierrosrajotin on tasasempi, en tiiä miksi, mutta näin se mun mopedissa tuntuu toimivan. Muutos moisella virityksellä vakiona 47km/h suoralla ja 49km/h alamäkeen, ja nyt 49km/h suoralla ja alamäkeen 51km/h tosin jyrkkään alamäkeen on mennyt kerran huisia ja jännää 54km/h, nopeudet on todellisia koska mittarin ero gps:ään on huimat 1km/h.

ilborg

Itselläni viimeisin poliisin yhteydenotto liittyi tähän nollatoleranssiin. Tuli huomautus, kun ajoin 70km/h alueella 77km/h(autolla siis). Kyllä jotain alkaa menemään pieleen, kun liikenteen mukana ajamisesta alkaa huomautuksia satamaan... Tuli sitten tuon jälkeen kokeiltua ajaa mahdollisimman tarkkaan rajoitusten mukaan(mittarivirhe yritetty ottaa huomioon), ja mm. pari rekkaa veteli ohitse, sekä todella monia autoja. Toisaalta kummallista oli taas se, että rajoitus vaikutti oleellisesti ohittavien määrään: 70km/h alueella olin varmaan hitain kuski kilometrin säteellä, mutta 120km/h alueella taas sai jo itse ohitella muita.

Nopeuksien seuranta kun nykyään on niin äärettömän helppoa, joten niitä nyt sitten seurataan(järkeä käyttämättä), vaikka lähetettäisi huomautus jokaiselle autoilijalle. Muiden asioiden seuraaminen kun vaatisi paljon enemmän miehiä tielle, niin niiden seuraaminen sitten jää suhteellisen vähäiseksi. Poliisin virkapuvussakin kun on ihminen, niin yleensä he myös käyttävät jonkin verran omaa harkintaa asioissa, mitä taas kamerat eivät lainkaan tee.

Samppa

Jos ajat 80 kilometrin alueella mittariin tasan kahdeksaakymppiä (tai mittarivirhe huomioiden vähän päälle), niin ainakin vanhalla kolmostiellä kaikki ajaa järjestelmällisesti ohitse. Käytännössä olet siis tientukkona. Kesänopeus kyseisellä tiellä (100km/h) ei aiheuta vastaavaa ohittelurumbaa.

Ehkä kuitenkin "huvittavinta" on se, että sitä talvinopeutta (80km/h) tuntuvat kaikki ajavat myös talvella, vaikka näkyvyys olisi nolla ja tienpinta peilijäässä / auraamattomassa sohjossa. Kesälläkin rankkasateessa kaikki posottaa satasta, vaikka ikkunasta näkisi 30 metriä eteensä. Ilmeisesti ihmisillä ei ole taitoja suhteuttaa ajonopeutta vallitsevaan sääolosuhteeseen.  ::)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pattery_

Ajokilometrejä eri mopoilla noin 7000 ja ekakerran pysäytti ku kyyditin kaveria semmosella mopolla millä ei olisi saanut, ja toisella kerralla oli takavalo tippunut tielle ja mennyt tuhannen palasiksi ja samana iltana tulivat huomauttaan ja kysyivät papereita joita ei mukana ollut. :P

tommi

Poliisit ajoivat vastaan muutama päivä sitten ja lähtivät perään. Kauppaan olin menossa ja nämä ajoivat perässä kaupan pihaan asti ja puhalluttivat. Kysyivät vielä ajokorttiakin. Jotain naputtelivat koneelle. Sanoin että kyllä mulla on paperitkin mukana mutte eipähän halunneet niitä katsoa, tokaisivat vaan että "kyllä me nähdään täältä koneelta kaikki tarpeellinen".

Toivottivat sitten hyvää matkaa ja painuivat tiehensä. Joku ihme tehokampanja meneillään kun pysäyttelevät lennostakin mopoilijoita.

Mester

Ouluun on palkattu juuri palkattu mopoja varten ikioma poliisi partio ja he ainakin pysöyttävät kaikki mopot ja kevarit ja käyvät myös testaamassa.

skodesti

Lainaus käyttäjältä: Mester - 12.06.09 - klo:12:52
Ouluun on palkattu juuri palkattu mopoja varten ikioma poliisi partio ja he ainakin pysöyttävät kaikki mopot ja kevarit ja käyvät myös testaamassa.

No tuo nyt ei ainakaan ole totta,kyllä sellainen ensin palkattaisiin pääkaupunkiseudulle  ;D