Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Petteri L

Myönnän, että tyhjäkäynti lienee turhan kovalla - poika sen sääti kovemmalle joku aika sitten, kun oli säädetty sitä vissiin liian kylmänä, ja ei sitten käytössä jaksanut pysyä käynnissä...

Täytyy säätää.

Mutta ei vaikuttane huippujen ja kiihtyvyyden hiipumiseen?

Takavarin jousen ja kytkinkellon sisältä revin niitä hihnanriekaleita pois, ja luulin kaikki saaneeni, mutta jotenkin nyt mietityttää, että onko siellä jotakin silppua kumminkin estämässä takavetolautasten liikettä...jos ei käytössä yhtään tokene, on se otettava vaan taas auki.

Ei kyllä ihan huvikseen viitsisi. Viimeksi oli ihan älytön homma (pari tuntia meni pelkästään kopan irti nitkutteluun, ja varipultit oli h-tin lujaa kiinni...) - no, tod.näk. ensi kerralla sentään lähtee vähemmällä.

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: jalat - 05.06.09 - klo:13:06
Lainaus käyttäjältä: baukku - 05.06.09 - klo:12:35
Mä en muista nähneeni yhtään skootteria (ainakaan kiinalaista ;D) jossa takarengas ei pyörisi tyhjäkäynnillä siinä keskiseisontatuella.  :o

No tuu poikkeamaan kylässä, niin näet pihassa 2kpl näitä kiinan ihmeitä joissa takarengas ei pyöri tyhjäkäynnillä (ryypyn lopettaessa toimintansa). Toinen vuosimallia 2003 ja toinen 2007
Tervetuloa tännekin, keitänkö kahvit?

Ei tosiaankaan pyöri tuo takarengas tyhjäkäynnillä. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

baukku

:D
no voi olla että yleistin liikaa, mutta ainakin mun ja kaverin ruoskissa se pyörii :)
ja muistaakseni naapurin kymsottimessakin ::)

Taidan hörppiä täällä kahvit ja ihmetellä tuota pyörivää liikettä :D
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

Riggu

Minulla takarengas EI pyöri sillon kun ryyppy on päällä, mutta sillon pyörii kun on tehny pienen lenkin ja kone on lämmin. Tuntuu että kylmänä kone käy todella raskaasti.
Solifer Speed -08

jalat

Lainaus käyttäjältä: Mammo - 05.06.09 - klo:14:46
Solifer XTR50 Export
Millaiset rullat pitää vaihtaa että kulkee mäet yli 30km/h ylös.
Jos on 8,2g vakiona.
Pitäköö etu ja taka rullat vaihtaa molemmat ja minkä painoiset rullat eteen ? ja taakse ?
Ja mistä voin ostaa rullat,mitä ne maksaa?

Heh heh :) ei takarullia olekaan. Mutta koita nyt eteen ensin 5g rullia. Jos ei riitä niin koita 4g. Muuttuu meno ihan erilailla. Ja sitä kaasarin neulan sokkaa voi koittaa laskea pykälän pari ja säätää seokset. Ihan näillä muutoksilla oma rupesi kulkemaan vakio-osilla 50kmh -> 62kmh ja ylämäet mennään nätisti 40+ vauhtia.

Hakua palstalle, niin löytyy loput ratkaisut ongelmaasi.

Pätmän

Lainaus käyttäjältä: Riggu - 05.06.09 - klo:14:46
Minulla takarengas EI pyöri sillon kun ryyppy on päällä, mutta sillon pyörii kun on tehny pienen lenkin ja kone on lämmin. Tuntuu että kylmänä kone käy todella raskaasti.
Oletko varma, että ryyppy menee päälle? Kuulostaisi siltä, kuin se ei menisi päälle.

Mammo

Mistä voi ostaa Solifer XTR50 Export merkkiseen moposkootteriin variaattorin rullat 5g tai mitkä on siihen sopivat?
Kun ei tiedä millaiset tähän käy!
Voisiko joku kertoo joka omistaa saman merkkisen moposkootterin?

karkulainen

16x13 on koko, kannattaa ostaa Malossin rullat, ne kestää.

DEPI

Mulla oli Malossin rullat 4,5g. Ei kestänyt kun 1500 kilsaa. Meni kulmikkaaksi.
Sitten tilasin halpis rullat. On toiminu jo 3000 km. Laatueroja on.

karkulainen

Minulla halpikset kesti ~tonnin, malossin pitempään. Nyt taas malossin rullat.

DEPI

Voiko syy olla että rullat on mennyt väärinpäin. Kulumispuoli kulkusuuntaanpäin väärin
En kyllä ajatellut silloin mitään. Onko edes kaikissa rullissa väliä miten päin.

Mammo

Mitä tarvitsee kun vaihtaa variaattorin rullat?
Tarviiko muuta kuin rullat jotka vaihtaa?
Entä joutuuko kopan tiivisteen uusimaan kun sen avaa,siis variaattorin kopan.

karkulainen

Tiivistettä ei tarvitse vaihtaa ellei se ole täysin hajalla. Vaihtoon ei tarvita muuta kuin rullat (ja pulttipyssy).

Riggu

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 06.06.09 - klo:12:43
Vaihtoon ei tarvita muuta kuin rullat (ja pulttipyssy).
Eihän tuo pulttipyssykään mikään välttämätön ole?
Solifer Speed -08

Pommi

Lainaus käyttäjältä: Riggu - 06.06.09 - klo:13:08
Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 06.06.09 - klo:12:43
Vaihtoon ei tarvita muuta kuin rullat (ja pulttipyssy).
Eihän tuo pulttipyssykään mikään välttämätön ole?

Ei, mutta nopeuttaa huomattavasti.

Lainaus käyttäjältä: Riggu - 05.06.09 - klo:14:46

Voisin veikata, että lämpimänä pyöriminen johtuu siitä, että kytkimen jouset lämpenevät ajon myötä --> löystyvät --> ottavat kytkinkelloon kiinni --> takarengas pyörii.