Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia mojito custom kaasuttimen seosruuvin perussäätö

Aloittaja tabell82, 23.01.21 - klo:19:05

« edellinen - seuraava »

tabell82

työn alla tuommoinen peli, moottorivikaisena hommasin. Se puoli nyt kunnossa. Kaasuttimen pesin yltraäänipesurilla. Seosruuvi oli auki 4,5 kierrosta, onko tuo liikaa?
2 tahti pelihän tuo on morinin moottori ja keihin kaasutin näytti olevan. Onko tuohon mitään tehdasasetusta tuolle ruuville, hankala sitten säätää kun on katteet paikoillaan sen verran ahtaalta näyttää

Coastside

Kiihtyymö vai hidastuuko käynti avaamalla? Niitä kun on bensaa säätäviä ja ilmaa säätäviä. Tyhjäkäynnin seoksen säädössä on periaate että sen pitäisi käydä sillä eikä luistin avaumalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

"The 2003 sr50 has the aprilia AEL02 engine (WC) in it.The carb is a keihin pws12.
The factory settings on the mixture screw are 2+3/4 turns out from fully closed.."
http://i60.photobucket.com/albums/h32/shadenator/forum2.jpg

Tommonen on tuolla: https://www.apriliaforum.com/forums
Ollut siis myös ilmajäähynä (-01 asti) mutta siitä ei ollu tuossa yhteydessä tarinaa.
Kannattaa kahlata ko foorumia läpi jos em malli ei natsaa..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

Jos ilma, eikä seosruuvi,
saattaa tuo asetus päteä etelän maissa, kesällä.
Suomessa näillä keleillä taitaa 1+1/2 kierrosta olla lähempänä,
riippuen tyhjäkäyntisuuttimen koosta.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tabell82

laitan tuohon puoleentoista kierrokseen ja laitan kasaan, pitää käydä ajamassa lämpimäksi ja katsoa miten toimii

konenikkari

Kyllä meidän kelpaa kun meillä on hyvä ohjeet  :)
https://skootterini.com/web/perushuolto-ja-kunnossapito/145-tyhjaekaeynnin-saeaetaeminen.html
Tuohon tahtoisin lisätä, käännä lopuksi ruuvia,
1/8 kierrosta rikkaampaan suuntaan ns kuormitusvaran saamiseksi.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tabell82

Minäpä teen noilla ohjeilla..:) justiinsa sain laitteen kasattua. on siinä onneksi luukku kaasuttimen kohtalla mistä pääsee säätämään

konenikkari

Kovasti moititaan tuon laitteen alkuperäiskaasutinta kaikilla foorumeilla.

tabell82

kyllähän tuon sai hyvillä ohjeilla pelaamaan ihan oikein..:) variaattorin rullat uusin tuohon samalla, kannattaisiko se takavariaattorin jousi vaihtaa myös, jotenkin tuntuu heikosti kiihtyvät ja onhan tuo vm 04 eli kauan se jousi siellä on ollut

konenikkari

Kannattaa jousi vaihtaa, älä osta tarvikkeita jos saat alkuperäisen.
Jotkut tarvikkeet on hyviä uutena mutta löystyy yllättävän pian.
Jousen löysyyden huomaa vasta kun sen uusii,
mittaa uusi ja vanha jousi ennen asennusta.
Noita morineitakin on ikävän monta versiota, mutta
yhden orkkis  on 110mm ja minimimitta 105mm.
Rupesko sf3:n öljyt virtaamaan.

tabell82

sf3 vikaa tutkittu ja tosiaan ei valo välky, tilasin siihen uuden cdi:n. Alkuperäistä jousta ajattelinkin jos vain saan jostakin, onko sama vaihtaa myös ne pienemmät jouset/jousi montako niitä mahtaa olla

edit:sen verran mittasin sf3 johtosarjaa kans  että johdot on ehyet  cdi boksilta öljypumpulle

konenikkari

Harvoin tarvii kytkinjousia uusia, yleensä kun katkeaa,
tai halutaan muuttaa kytkimen ominaisuuksia, vaihto on vaikempaa ku miltä näyttää,
herkästi uusi jousi venyy pilalle asentaessa.