Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa lisävarusteet

Aloittaja Jkarha, 27.07.14 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

Jkarha

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 08.09.14 - klo:22:21
mulla on joutilaana kaksi kpl Vespa 50 LX touringissa kiinni olleita, siis siinä ne oli alkuaan mutta hankittiin isommat...
jotku väittää että se pieni nostaa huippunopeutta ?
uskoisin että jos omaan käyttöösi menee niin saadaan hintakin sorvattua sopivaksi  :o

Laitoin yv.
Vespa LX50 4T4V 2013

Jkarha

Siinä se nyt poseeraa Pappaskootterilta ostetun tuulilasin kanssa.  Mun mielestä matala tuulilasi sopii tuohon skootteriin ulkonäön puolesta hyvin  ja varmaan siitä on jotain hyötyäkin viimeistään slloin kun sade yllättää.

Tarviketarakka on pysynyt ruostevapaana. Se toimii hyvin kun lukitsee sen tarvittaessa ala-asentoon narulla tai nippusiteellä ennen kuin kiinnittää kassin mustekaloilla.

Vespa LX50 4T4V 2013

PappaSkootteri

Sopii kuin nenä päähän, hieno siis :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Jkarha

Tietääkö kukaan mistä saisi Vespan tyyliin sopivan kassin/laukun tarakalle?  Sellaisen ruskean, mielellään nahkaa tai keinonahkaa. Googlettamalla löysin oikein Piaggion logolla varustettuna mutta hintaa monta sataa, halvempikin kelpaisi.

Vespa LX50 4T4V 2013

Sillikai

Tori piste fi ja hakusanaksi vespa ja eikun selaamaan. Itse pikaisella haulla löysin useita laukkuja.

PappaSkootteri

tästä hyvä ja monimuotoisesti kiinnitettäviä "putki" laukkuja joisa vetoketjuja yms juttuja , kurkkaappa http://www.sip-scootershop.com/en/products/bagcase+sip+classic+small+_40010230
Tietty nahkaisia takalaukku kulkee monella nimellä ja valmistajalla mutta tässä vielä muutamia... http://www.eurobiker.fi/catalogsearch/result/?q=takalaukku
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Jkarha

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 11.03.15 - klo:21:49
tästä hyvä ja monimuotoisesti kiinnitettäviä "putki" laukkuja joisa vetoketjuja yms juttuja , kurkkaappa http://www.sip-scootershop.com/en/products/bagcase+sip+classic+small+_40010230
Tietty nahkaisia takalaukku kulkee monella nimellä ja valmistajalla mutta tässä vielä muutamia... http://www.eurobiker.fi/catalogsearch/result/?q=takalaukku

Tuolta löytyi sopiva Sip-scootersilta, kiitos vinkistä.

Vespa LX50 4T4V 2013

Jkarha

Nyt se on alkanut "F.A. Italia" valmistama takateline ruostumaan, vuoden verran kesti täysin kiiltävänä. 
Kerran sen jo kromitahnalla kiillotin mutta taas on täpliä. Voiko kromipinnoitteen ruostumista jotenkin ennaltaehkäistä vai tuleeko ruoste sisäpuolelta läpi?
Vespa LX50 4T4V 2013

Partanen

Joskus nimitettiin ruostetta venäläiseksi kromiksi. Nykyisin se olis kai kiinalaista kromia.  ;)

En tiiä löytyiskö kaupasta jotain suoja-ainetta kromillekin. Itse olen pistänyt kromille saman vahan taikka suoja-aineen kuin maalillekin. Sitä en saata tietää, että onko siitä ollut hyötyä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Jkarha

Niin, ruostetta ei ole missään muussa kromiosassa kuin tuossa tarvike-telineessä.  Jos siinä lukisi Vespa niin ehkä ruostetta ei olisi..
Täytyy siihen laittaa vahaa pintaan talveksi ja keväällä kiillotella taas. Tai antaa ruostua ja jonain päivänä maalaa sen mustaksi
ennenkuin heittää pois.

Vespa LX50 4T4V 2013

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 29.11.15 - klo:14:16
Niin, ruostetta ei ole missään muussa kromiosassa kuin tuossa tarvike-telineessä.  Jos siinä lukisi Vespa niin ehkä ruostetta ei olisi..
Täytyy siihen laittaa vahaa pintaan talveksi ja keväällä kiillotella taas. Tai antaa ruostua ja jonain päivänä maalaa sen mustaksi
ennenkuin heittää pois.

Mulla tuo "ruostelook" on olellinen osa, kunhan ei trikooita säre.
Lakkaa päälle ruiskuttamalla olen  koettanut säilyttää, kauneimpia "ruosteenkukkasia".
Minun mielestäni hyvinkin sopii, wanha pappa ja ruoste kulkimeen,
kumpikaan ei ole uusi  ;)
Harrasteeni ei perustu mielikuviin, muilta osin.
Ruostetta löytyy itsekullakin kunhan kalsareita tai muuta pintaa vähän raaputtaa. ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 29.11.15 - klo:13:45
Nyt se on alkanut "F.A. Italia" valmistama takateline ruostumaan, vuoden verran kesti täysin kiiltävänä. 
Kerran sen jo kromitahnalla kiillotin mutta taas on täpliä. Voiko kromipinnoitteen ruostumista jotenkin ennaltaehkäistä vai tuleeko ruoste sisäpuolelta läpi?

Saattaa tulla, nikkeli ei kestä huonosti tehtyjä pohjia yhtähyvin kuin ns kromaus.
Kemiallisesta nikkelöinnistä jää jäämiä metallin pintaan, jotka kostuessaan nostavat perusmetallin, ruosteen, pinnoitteen päälle.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pera8x

konenikkarin kommenttiin vielä lisäisin, että:

nikkeli ja kromi kestää hyvin vettä ja säätä ja sadetta ja kosteutta, eikä ruostu. mutta, koska nikkeli liukenee rautaan on niklaus voinut epäonnistua ja rautaa on nikkelikerroksen pintaosissakin, jollonka se ruostuu. ongelmana voi olla myös huonot pohjatyöt, tai huono pinta. ritsin runko on jotain perus rautaa, joka on pinnotettu kromilla, tai nikkelillä. jos pinnoite ei ole yhtenäinen, pääsee kosteus ruostuttaaan rautaa ja sen tietää mitä siitä seuraa. taikka, jos pinnoite irtoilee, halkeilee tms. ihan pikkasenkin, niin kosteus tunkeutuu rautaan ja alkaa ruostuttaan sitä "sisältä käsin". myös ritsin kolhiminen voi tehdä pieniä lähes näkymättömiä lovia pinnoitteeseen, mistä kosteus pääsee tekeen tuhojaan. ainoa kunnollinen korjaustapa on uusi pinnoite, oli se sitten maali, lakka, tai vaikka kromaus.