Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Solifer 50R nykii

Aloittaja tseno77, 04.06.15 - klo:21:55

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.06.15 - klo:09:09
Näihin alkoi tulla koveria ja syyksi veikkaan tuota häiriötä.
Mulle tuli joskus tuollainen koveraluisti ja mitä testasin sitä kaasariini niin kovera sopii paremmin sen rajoitintapin kanssa kuin ilman sitä. Ilman sitä kaasarin läpivirtausreikä ei ole muotona enää kovinkaan ideaali luistin ollessa aivan yläasennossa kun siihen muodostuu porras. Käytännössä tehoon asialla ei tuntunut olevan juuta eikä jaata enempää mutta periaatetasolla turhia porrastuksia kanavissa kannattaisi välttää ja kaasarin läpiporaus on osa tätä kanavaa.

Sillä koveralla saadaan ehkä hivenen paremmin toimimaan välivaihe tyhjäkäyntipiirin ja pääsuutinpiirin välillä. Perinteisessä kaasarissahan tähän vaikutetaan luistin leikkauksella, eli sillä viistotulla sivulla. Se mihin se varsinaisesti on tehty on mun nähdäkseni se että sillä pyritään eliminoimaan sammuminen risteyksiin.

Eli se ilmiö kun tullaan liikennevaloihin ja kun kaasu suljetaan niin kone pyrkii sammumaan. Mun järkeilyni mukaan tuossa tilanteessa luisti laskeutuu alemmas mitä sen asento on tyhjäkäyntiasennossa. Perinteisessä kaasarissahan tyhjäkäyntiruuvi vaikuttaa suoraan luistiin eikä luisti voi siksi laskea pohjaan saakka. Kinkin alipainekaasarissa näin on mahdollista käydä ja jos moottori ei sammu se tasaa kyllä kohta tyhjäkäyntinsä kun luisti hakee paikkansa.

Ilmeisesti pitkään urut levällään ajettaessa luistikalvo hiukan venyy yms ja luisti pääsee sitten alemmaksi niissä liikennevaloissa sillä ilmiötä tuntuu esiintyvään eniten juuri tilanteissa joissa on ajettu ensin pitkään. Hiukan väärä tyhjäkäyntiseos tuntuu pahentavan asiaa ja hyvillä säädöillä siitä oon päässyt kyllä kokonaan eroonkin. Mutta,.. ilmeisesti ilmiötä on yritetty tehtaan puolesta korjata tolla koveralla pohjalla kun näin ilmavirtaus kaasarin läpi ei voi koskaan katketa kokonaan. Näin mä ainakin asiaa olen järkeillyt kun mietin syitä tuohon koveran pohjan tekemiseen.

E: Kuten aiemminkin olen sanonut, kinkin kaasarille täytyy antaa aina hiukan anteeksi että se ei aina toimi täydellisesti. Kun se 90% toimii niin että koneet saa käyntiin, käy hyvin tyhjäkäyntiä, sammuilee harvoin risteyksiin ja toimii kaasupohjassa hyvin, se toimii niin hyvin kuin sen toimimaan saakaan. Jos osakaasulla on pieniä toimintahäiriöitä niin kannattaa kysyä itseltään kuinka paljon niitä keskikierroksia käyttäisi jos se toimisi niillä täydellisesti. Jos vastaus on että ajan siltikin enemmän kaasu pohjassa niin ei ehkä ole tarpeen alkaa taistelemaan sen keskialueen toiminnan kanssa kovin ahkeraan. Antaa vain osan sille anteeksi ja on tyytyväinen siitä 90% toimivuudesta ;)