Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkälaisia ennakkomerkkejä kampiakselin laakerien hajoaminen antaa?

Aloittaja Eki, 06.08.14 - klo:18:02

« edellinen - seuraava »

tommi

Jep, täällä on minä ja Eki jotka ajavat pitkiä siivuja, ja juuri siksi sitä holkkia lyhennetään että saataisiin kierrokset pysymään kohtuuden rajoissa. Ei ole kivaa ajella matka-ajoa koko ajan täysillä kierroksilla. Ei siinä holkin lyhentämisessä ole mitään muuta pointtia kuin saada kierrokset alas, vauhdin pysyessä samana. Valveutuneimmat ovat huomanneet että myös monet liikkeet myyvät noita lyhennettyjä holkkeja, ei tarvitse itse alkaa sorvauttamaan.

Eki

Mielestäni ei ainakaan minun tapauksessani, sillä alkuperäisrullat painaa 9g ja ne ovat parhaat tuohon mopoon, en viitsi edes ruveta pähkäilemään muuta kuin että tuo holkin lyhennys tuo lisää vaihteen kun hihna nousee ylemmäs, koska lautaset menevät lähemmäksi toisiaan, en viitsi edes miettiä tuota rullahommaa kun nuo toimivat parhaiten tuossa mopossa, kevyemmillä taas kiihtyy mutta huiput tippuu ja raskaammilla kiihtyvyys huononee eikä kone jaksa vetää esim. vastatuuleen yhtä hyvin .... :)

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: tommi - 15.08.14 - klo:07:51
Jep, täällä on minä ja Eki jotka ajavat pitkiä siivuja, ja juuri siksi sitä holkkia lyhennetään että saataisiin kierrokset pysymään kohtuuden rajoissa. Ei ole kivaa ajella matka-ajoa koko ajan täysillä kierroksilla. Ei siinä holkin lyhentämisessä ole mitään muuta pointtia kuin saada kierrokset alas, vauhdin pysyessä samana. Valveutuneimmat ovat huomanneet että myös monet liikkeet myyvät noita lyhennettyjä holkkeja, ei tarvitse itse alkaa sorvauttamaan.
Aivan juurikin Tommin tavoilla mennään, en pyöri pelkkää kaupunkiajoa vaan abaut noin 200km päivittäin keskivertoisesti kesällä .. Eki
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

kani

Oon itsekin huomannut holkin pituuden säätelyn helpoksi keinoksi muuttaa varin toimintaa mieluiseksi. Ja holkkeja kun on kasa ja smirgeli tallilla niin löytyy joka lähtöön.. Ja tarvittaessa tekee uuen.. :). Ekaksi tuli kokeiltua erilaisia hihnoja mutta paljon helpompaa ja halvempaa säätää holkkia.. Samasta hihnastakin saa enemmän irti. Win-win-win..