Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mikä on oikea tapa kiristää variaattorin mutteri? (momenteista)

Aloittaja Partanen, 14.08.13 - klo:20:13

« edellinen - seuraava »

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 16.08.13 - klo:10:56
Onko taaemman hihnapyörän lautasessa tosiaan niin paljon ylimääräistä liikevaraa, että lautaset erilleen puristamalla saa hihnan pois etummaiselta hihnapyörältä?  ??? Eipä ole tullut mieleen edes kokeilla. Mutta fiksuahan se olisi, jos niin on.

Olen yleensä tehnyt niin, että puristan takalevyt erilleen, ja painan remmin niiden lautasten väliin. Ei siinä vaiheessa muistukuvien perusteella remmi vielä niin löysä ole, että sen saisi etummaiselta hihnapyörältä pois.

Melkein olin jo unohtanut tämän. Eli ainakaan Typhoonista ei saa remmiä pois jollei irroita etummaista hihnapyörää. Hihnapyörän ympärillä ei ole riittävästi tilaa, jotta remmi mahtuisi pois. Muutenkin remmiä pitäisi vääntää semmoiseen asentoon, ettei se mun mielestä ole remmille hyväksi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

-Zone-

Vaakaminarellista ja sen kiinakopiosta näin saa hihnan pois purkamatta etuvariaattoria. Hihna pitää saada aivan takavariaattorin pohjaan jolloin onnistuu. Kaverille opetin kesällä tuon kikan kun ei tiennyt. Sillä on Generic XOR jossa siis tuo kiinan kopiokone. 139QMA/B 4T koneissa sama temppu ei onnistu.