Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Super - 9 AC 50 ei lähde käyntiin

Aloittaja Elias98, 29.05.14 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

Elias98

vanhalla ilmanputsarilla toimii parempi, mutta kaasutimessa on iso suutin...

konenikkari

Kovasti ovat vieläkin rajallisia nuo kommenttisi ja kertomuksesi kapineen tilanteesta.
Aivan taatusti jos kaiken kertoisit tilanteestasi, vastauksista voisi löytyä ratkaisu ongelmaasi.
Siis rohkeasti vaan aivan kaikki tiedot.
Tämä on skootterini.com sivusto, eikä mikään ohje ole "kortilla"
Jos sinulla on ongelmia suomen kielen kanssa, hanki ystävä joka ymmärtää kielen.
Ystävyyttänne vahvistaa tämä, yhteinen ongelma ::)
Miksi skotuun vaihdettiin uusi sylinteri, mikä oli vikana vanhassa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kani

Mullakin tuntui 2t rikkinäiseltä ekan toistasataa km mäntä+pyttyrempan jälkeen. Helpointa on kun ensin vaihtaa osan kerrallaan löytää vika. Laita se vanha etuvarikin rullineen takaisin. Onko se sitten pyttyä ja mäntää lukuunottamatta entisensä? Ajele sitä nyt rauhassa sisään ensin kunhan ei käy laihalla.. 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

konenikkari

Totta lausahteli kani, vanhan pytyn ja kuluneen männän aikoihin ihanteelliset kaasuttimen säädöt saattoivat olla täysin eri kuin nyt, kun on uusi pytty ja mäntä.
Powerfiltteri sotkee tilanteen entisestä, täysin
Ajele se 500km alkuperäisen putsarin kanssa, eikä iso suutin haittaa.
Sisäänajon jälkeen koeta tehdä vain yksi muutos kerrallaan.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Elias98

siis alempi männän rengas oli puoliksi poikki ja pytystä oli lohjennut pieni pala sieltä missä mäntä on eli sen takia vaihdoin vaa koko sylkkä sarja

konenikkari

Elias98

nyt vaihdoin pieni suutin 8,2 ja vanha  ilmanputsarin ja toimii hyvin ja nyt kokeileen ajamiseen...katsotaan kuinka käy... :)

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.05.14 - klo:17:56
, eikä iso suutin haittaa.

Ongelmana oli röpöttäminen, eli liian iso suutin varmaankin vaihdettu..
Vanhan variaattorin vaihtaminenkaan takaisin ei poistaisi ongelmaa.

Elias98

oli iso suutin ja vaihdoin pienempi ja nyt ainakiin tyhjakäynti toimii parempi...käyn ajamassa ja kokeilemassa on veto paikalla...ilmoitan sitten tänne...

konenikkari

Suutin #82 kuullostaa hyvältä.
Ok muista ajella muutama sata kilometriä rauhallisesti.
Ja harkitse muutoksia vasta ajelukokemusten jälkeen.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 30.05.14 - klo:18:51
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.05.14 - klo:17:56
, eikä iso suutin haittaa.

Ongelmana oli röpöttäminen, eli liian iso suutin varmaankin vaihdettu..
Vanhan variaattorin vaihtaminenkaan takaisin ei poistaisi ongelmaa.

Annoinko taas virheellistä tai vaarallista tietoa joka sinun piti oikaista?
ja eikö tosiaankaan sinun mielestäsi ohje  "Laita se vanha etuvarikin rullineen takaisin"
ole aiheellinen.
Nooóoh isosta suuttimesta ei taida olla läheskään niinpaljon haittaa sisäänajon aikana kuin liian pienestä.
Ja jos kaikki mopon säädöt on hevonpersiillään, eikö ole aivan oivallinen ohje aloittaa perusasioista ja säädöistä, vai mitä häh.

ko2610

Jos pääsuutin vaikuttaa tyhjäkäyntiin, ovat muut säädöt todella pahasti pielessä. Kannattaisi varmaan lähteä liikkeelle ihan bensan pinnankorkeudesta, laittaa seosruuvi 1,5 kierrosta auki ja siitä hakea kohdalleen.

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.05.14 - klo:19:22

Annoinko taas virheellistä tai vaarallista tietoa joka sinun piti oikaista?
ja eikö tosiaankaan sinun mielestäsi ohje  "Laita se vanha etuvarikin rullineen takaisin"
ole aiheellinen.
Nooóoh isosta suuttimesta ei taida olla läheskään niin paljon haittaa sisäänajon aikana kuin liian pienestä.
Ja jos kaikki mopon säädöt on hevonpersiillään, eikö ole aivan oivallinen ohje aloittaa perusasioista ja säädöistä, vai mitä häh.

Lainaus käyttäjältä: Elias98 - 29.05.14 - klo:17:09
se röpöttä koko ajan, eikä jaksa lähteä...olis niin kuin veto pois...

Lainaus käyttäjältä: Elias98 - 30.05.14 - klo:16:59
vanhalla ilmanputsarilla toimii parempi, mutta kaasutimessa on iso suutin...

Ihmettelinkin kun sinun kertomaasi joutui oikaisemaan, harvemmin olet ollut väärässä, vanhojakin ketjuja olen lukenut melko runsaasti.
Aika ripotellen tulee tietoa aloittajalta, sen verran kuitenkin selvisi, että mopo saa varmaankin liikaa bensaa.
Liian iso suutin on parempi kuin liian pieni, mutta jos kertoo ettei liian iso suutin haittaa, vaikka se olisi tässä tapauksessa ainoa ongelma, voi mennä kesä etsiessä vikaa.
Kun on jo purkanut ja kasannut lähes koko mopon, ei ole ehkä järkevää vaihtaa vanhaa variaattoria takaisin ja sitten uusi taas tilalle kun röpötys on poistunut, sitten huomaa, ettei uusi toimikaan hyvin ja vaihtaa taas vanhan takaisin.
Elias on jo nyt myymässä mopedia kun ei jaksa korjata..

konenikkari

2T moottorissa iso pääsuutin vaikuttaa tyhjäkäyntiin seuraavasti:
kun moottori käy pääsuutinkierroksillaan ylimääräinen palamaton bensiini kertyy kampikammioon.
Jos moottorissa on kohtuuttoman suuri pääsuutin tai neulan asento sallii liian suuren polttoainemäärän
polttoaine kerääntyy kampikammioon ja monissakin skotuissa pakoputkeen.
Seurauksena on seuraava kilometri liian rikkaalla seoksella.
Moottorin käydessä tyhjäkäyntiä, virtaukset ei riitä poistamaan polttoaine ylijäämää kampikammiosta.
Siispä ennen tyhjäkäyntiseoksen säätelyä on syytä moottoria kierrättää kampikammion kuivattamiseksi.
Esim pakokaasu analysaattorin kanssa seoksia säädellessä joutuu oikeita tuloksia joskus odottelemaan tuskastuttavan kauan.
Olen useita kertoja onnistunut käynnistämään 2T moottorin jonka kaasutin on viereisellä työpöydällä.
Pakko myöntää että eka kerralla oli tulla löysät housuihin ko. tilanteessa. :o

konenikkari

helkama sc-r tunnetko siis elias98:n henkilökohtaisesti.