Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway

Aloittaja Make, 22.05.07 - klo:21:31

« edellinen - seuraava »

focus

Mulla on samanlainen ongelma keeway focuksessa. Ei meinaa kylmänä lähteä millään käyntiin. Sähköstartilla turha edes yrittää kylmänä, polkasemalla lähtee kohtalaisesti käyntiin mutta sammahtaa hetken päästä. Lopulta kyllä käynnistyy ja pysyy käynnissä. Lämpimänä lähtee sähköstartillakin ok. Tulppa vaihdettu (teki samaa vanhallakin) ja ilmanputsari puhdistettu. Oiskohan tuo automaattiryyppy todennäköisin syy?

Samppa

Veikkaus automaattiryypylle, kunhan myös tulpan kärkiväli on ok.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

focus

Tulpanvälin pitäisi olla ok. Jestas että näyttäisi olevan kallis tuo ryyppy jos uuden ostais, 149.00 euroa...

Samppa

Eikö siihen saa esim. Easypartsin kautta halvemmalla, vai mistä katselit. Muistaakseni katselin joskus Easypartsin osaluetteloiden kautta ryyppymötikän hintaa Dellorton kaasariin ja oli törkeän kallis, sitten katselin niitä räjäytyskuvia joita siellä on eri laitteista ja klikkasin sitä kautta ryyppyä, niin hinta oli muutamia kymppejä.

Mainitsemallasi hinnallahan saa jo vaikka minkälaisen kaasarin. Mikäs kaasari tuossa muuten on?

focus

Taisi olla moposport mistä eilen alustavasti hintaa katselin. Mutta kävikin mielenkiintoisesti sillä tänään kun piti muutakin pientä hommata niin käytin sähköryyppyä irti (pakko aina kaikki tutkiskella, heh) ja hetken ihmettelyn jälkeen laitoin takaisin paikoilleen ja kas, nyt se näyttää peuhaavan...

Samppa

Eli kosketushäiriö liittimessä.. Noh, hyvä että selvisi.

Lazyzombie

Juu, tämmönen jo on, mut ajattelin tehä uuden threadin, kun mulla vähän eri tapaus kyseessä.
Eli oma Keeway F-act 07 ei tahdo nyt kylmemmillä säillä käynnistyä, siis poljin on tosi huono, niin mielummin käytän sähköä, niin se ei tunnu pahemmin käynnistyvän sillä, yön yli kun annan sen seistä pihalla, niin aamulla se ei käynnisty sähköllä heti, vaan sitä saa raastaa joku 1min ennekun lähtee käyntiin sähköllä, skodea ei ole yhtään viritetty, ei mitään uusia osia, ja kesällä käynnisty sähköllä varsin loistavasti, ja 6000km huolto just tehty, eli help?

Coastside

Viittaa ryypyn toimimattomuuteen. Kun sitä aikansa sahaa, se saa polttoainetta ja lämpiää puristuksien vuoksi. Polkeminen auttaa säästämään akkua ja starttia, vaikka se sitten lopulta lähtee helpommin startilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Lazyzombie

Juu, eli voikos tota ryyppyä korjata, ja missä se ryyppy sijaitsee moposkootterissa, ja siis saanko sen paremmin käyntiin kun aluksi poljen ja sitten laitan sähköstartilla, kun kyllä se saa käynnistettyä, mut se vie aikansa sähköstartilla, ja siis voiko ryypyn korjata?

Mut kiitos hirveesti vastauksesta, autto mua ongelmassa.   :)

EDIT:: Ei se polkeminen auta yhtään, ei se kylmänä yön yli yksinkertasesti lähde käyntiin polkemalla, ei hyödytä mitään, mut sit kyl se lähtee ihan hyvin polkemalla ja sähköillä kun on eka moottori lämmenny, eli mitä nyt?

Coastside

Se on kaasarissa se osa mihin menee johto, jos se on sähköinen. Vaijeri jos se on manuaalinen. Kun kysyit missä, niin se on sähköinen.
Vaihto auttaa jos ei löydy muuta syytä, kuten tukos tai se ei saa virtaa tai on irronnut.

focus

Mulla oli Keeway Focuksessa vähän samantapainen ongelma jokin aika sitten. Käytin sähköryyppyä irti ja laitoin takaisin paikoilleen ja sen jälkeen on pelannut ok... Kannattaa ehkä kokeilla, jos siellä on vaikka kosketushäiriö tms.  :)

Lazyzombie

Huh, nyt skootteri käynnistyy paremmin kun koskaan ennen, kun oon ajellu sillä yhtenä päivänä paljon, se käynnistyy kun unelma, heti kun paianat käynnistysnappia, en tajuu mikä oli pielessä, mutta yhen päivän 30km ajelu teki tehtävänsä, kiitos kaikille avusta ja tän aiheen voi lukottaa.  :-X

maantiekiitäjä

Vähän vanha aihe, mut esim. F-Act (myös Racing) toimii seuraavasti: Käynnistys: paina kerran salamaa, ja heti perään toisen kerran. Ekalla ikäänkuin menee virta päälle ja toisella starttaa. Sammutus lukon kuvasta. Hälytin: Paina lukon kuvasta kerran, vilkut vilahtaa ja vinkasee kerran. Hälytin pois päältä, paina lukon kuvasta kerran, vilkut vilahtaa ja vinkasee kaksi kertaa. Ja huom! Jos olet käynnistänyt kaukokäynnistimellä, sillä se on myös sammutettava! Ja asia, mikä kannattaa muistaa: Jos olet käynnistänyt avaimella ja startista ja sinulla on kaukokäynnistin taskussa ja jokin painaa vahingossa avaimen kytkintä, skootteri sammuu vauhdista!!! Ole siis varovainen käynnistimen kanssa. PS: Hälytin-kaukokäynnistin vie virtaa aika paljon, joten jos skootteri on viikkoja käyttämättä, käynnistä välillä tai lataa akkua.

Coastside

Siinä voi olla sekin vaara että jos kaasu on auki ja startta kaukana, se karkaa ties minne. Voi tuupata vaikka rivi Harrikoita nurin. :o Selit voi mennä hukkaan.
Tai kun sivullinen istuu päällä ja yllättyneenä ei osaa toimia kun mopo lähtee käyntiin.

kekra

Siis montako nappia teillä on siinä kaukosäätimessä, kaksi vai kolme? Mulla on kolme, lukittu/avoin lukko ja salamankuva elikkä kaukokäynnistys.

Joskus olen säikäytellyt pojankoltiaisia laittamalla nurkan takaa skoden käyntiin. Penteleet ovat aina kurkkimassa hupun alle. Kaukosäädinhän ei vaadi suoraa näköyhteyttä, se toimii myös mutkan takaa.

Mites tuo herkkyyden säätö. Ohjeen mukaan kun pitää lukkonappia alaspainettuna niin sen mukaan pitäisi voida säätää herkkyyttä. Hälyttää kerran, kaksi ja kolme kertaa. Siitä sitten vain valitsee sopivan herkkyyden kuittaamalla avoimesta lukosta kaksi kertaa painamalla. Mulla tuo ei toimi. Kun pitää lukkoa alaspainettuna niin varashälytin alkaa soida  :-\