Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

solifer xtr. Ei kulje lämpimänä ja kiekkamittarin neula temppuilee

Aloittaja pasi75, 26.04.14 - klo:00:21

« edellinen - seuraava »

pasi75

Ostin jokin aika sitten Solifer xtr50 skootterin jossa alkanut ilmenemään ongelmia, kylmänä toimii suht hyvin mutta kun lämpenee niin ei enään kulku maita.
kylmänä tuntuu jonkinlaista nykimistä ja kun moottori on lämmennyt niin liikkeelle lähtö on lähes mahdotonta joutuu työntämään eteenpäin, huippunopeus jää noin 30-35 kmh paikkeille, ylämäkeen hyytyy täysin. toinen vika on kun laittaa virrat päälle niin kiekkamittarin neula pompsahtaa pohjaan. Näihin ongelmiin kaivattaisiin apuja.

Edit:

Tänään putsasin kaasarin ei mitään apua ollut tohon kulkuun ja vauhti hyytyy ylämäkeen täysin ja tasaisella kaasu pohjassa kulkee sen 40kmh. kiekkajuttuun sellainen lisäys eli aamulla pitkään seisseenä mittari toimii normaalisti mutta kun ajelee skootterin lämpimäksi ja sammuttaa niin uudelleen virrat päälle niin viisari menee ylös asti.

pekpel

Putsailes maadoituspiuhojen kontakti kohdat..
Soliferin kiekkamittari tekee omia temppujaan välillä, johdoissa huonoja jatkoksia liittimissä..
Kulkupuoli kuullostaa imuvuodolta eli ei saa soppaa tarpeeks kun hörppii ilmaa jostain välistä..
Venttiilitikin kannataa säätää.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pasi75

nyt on ventiilit säädetty mutta ei edelleenkään kulje mihinkään vuotoja ei vaikuttais olevan :(

pekpel

Entäs tuo sähköpuoli ?
Liittimet käyty läpi ettei ole huonoja kontakteja ?

P.a.s.i

Toimiikos ryyppy et lähteekö se pois päältä kun kone lämpenee ?

pasi75

Pitkästä aikaan taas kerkes perehtymään skootteriin ja tänään huomasin kun otti ilmaputsarin pois niin sai kierroksia huomattavasti enemmän luultavasti vika on suodattimessa? ei kyllä tukkoiselta vaikuttanut kun puhalsi läpi.
Vaikuttaako suodattimen öljyäminen kuinka ilmansaantiin kun tossa toi on kuiva ja mitä kattonut youtubesta niin siellä se on öljytty.

pekpel

Paperia ei öljytä.
Ja jos onpi kaks kerroksinen vaahtomuovi niin itse ainakin öljyän vain sen karkeamman..
Jos on vain yksi vaahtomuivi tuolla niin sen sitten öljyän.

Nyt on ollu sellanen kevät että suodattimen pesuväiliä on hyvä puolittaa..

pasi75

kyseessä 1 vaahtomuovi, vaikuttaako se ilman kulkuun kun on öljytty vai?mikä sen tarkoitus on.

konenikkari

Hetkenaikaa öljyämisen jälkeen vaikuttaa ilmankulkuun.
Sen jälkeen toimii kuin kärpäspaperi, kerää itseensä pienhiukkasia.
Kuten tähän aikaan vuodesta katu/tiepölyn ja itiöt, siittiöt ja heittiöt ::)
Ilmankulkuun ei vaikuta, myöhemmin jos kyseessä on oikeanlainen vaahtomuovi,
ja sille soveltuva öljy.
Jotkin suodattimet eivät kestä kaikkien öljyjen liottimia,
ja vaurioituvat kerta käsittelystä pysyvästi.
Itse olen tehnyt suodattimeni leikkaamalla, kalliimmasta crossipyörän suodattimesta.
Ja käytän suodattimessani vai siihen tarkoitukseen tehtyjä öljyjä.

PS. olen elämäni varrella tavannut ilmansuodattimia jotka ei kestä bensiiniä.
Ja kuitenkin ne on kiinnitetty, kaasuttimeen jossa bensa kulkee ees/taas  ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pasi75

Vähän päivitystä ongelmaan, huomasin kun kaasua lisää tasaisesti niin noin 5000kprm kohdalla kierrokset tippuuvan noin 500kprm ja saa kääntää vähän ennen kun alkaa nostaa kierroksia taas lisää. jalalla kaasutellessa ottaa kierroksia mutta ajoon lähdettäessä selvää tehon puutetta ei edes pieneen ylämäkeen nouse vaikka täys kaasu.

helkama sc-r

Kun kylmänä toimii ja lämpimänä ei, saa se varmaankin liikaa pensaa.
Sähköryyppy on auki muutaman minuutin normaalisti, jos ryyppy ei lämpene, katso aluksi johtojen liitokset.
Onko sytytystulppa nokinen?

pasi75

on nokinen, testattu 2 eri kaasarilla ja molemmilla tekee saman.