Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mad Croc virtalukko

Aloittaja sepe69, 11.04.14 - klo:06:52

« edellinen - seuraava »

sepe69

Moro ! Mistähän liikkeestä/netistä löytyisi edulllisesti Mad Croc - skootteriin virtalukko. Skootteri on kuulemma sama kuin Solifer GT2 eli 2-tahti skootteri.
Kuopiossa on pari liikettä jotka tekee takuuhuoltoja ko. skootteriin, mutta kummastakin sanoivat hinnat ja toisesta jopa sanoi että netistä kannattaa ostaa, saa halvemmalla. Kävi viime syksynä niin, että joku ääliö yritti varastaa ko. skootterin ja tankolukko meni siten rikki että virtalukon yhteydessä oleva tankolukon tanko on vääntynyt. Ja jos jollain teillä olisi myynnissä toimiva virtalukko, niin ostan pois.

Sepe

tapiovuorent

Voitko tarkistaa osoitteesta www.sparewheel.fi.   Osiosta skootterien varaosat , sähköosat ,virtalukot. Malli joka mainitaan merkkiin Fude 4-T.Tämä sopii useimpiin kiinalaisiin.
Minulla on sellainen ( jopa 2 kpl.) Kuvan perusteella varmaankin voit varmistaa , käykö sinun skootteriisi. Voin luopua sellaisesta hintaan 15,-€. posteineen ( postikulut edustaa tässä valitettavasti jo 6,5€ )Jos on tarvetta ,niin soita p. 0445141540. Tapio Vuorenmaa ,Lahti.

sepe69

En kyllä löydä tuolta sitä kuvaa ja hakusanalla virtalukko löytyi 4 virtalukkoa. Voitko laittaa suoran linkin sille sivulle tai ottaa omastasi kuvan. Ostan sinulta jos se tosiaan käy.

EDIT:

Nyt kyllä löysin kuvan. Muuten on samanlainen virtalukko mutta tuo liitin on erilainen. Mutta eiköhän se käy. Johdot pitää vaan vetää erilailla ja se onnistuu. Soitan kohta.

EDIT2:

Katoin tarkemmin tuota omaa virtalukkoa ja tuo ei kyllä käy. Omassa virtalukossa pidempi tuo osa mihin pannaan avain ja se lukkotanko on samalla tasolla/kohdassa mistä lukko kiinnitetään.

tapiovuorent

No hyvä että sait varmistettua ,ettei lähetellä vääriä osia.

sepe69

sepe69

Eli tämän näkiseltä se näyttää:
http://sepe69.esy.es/

tapiovuorent

Eipä ole vaihtokelpoiset. Liian paljon työtä on alkaa modifioimaan Fuden lukosta. Tein yhteen skootteriin muutoksen ,jatkamalla tappia (hitsaten).Tässä tapauksessa joutuisi rakentamaan liian paljon lisäosaa , koska sinun lukossasi on esim. kiinnityspultit ja lukkotappi saman suuntaiset.Oikea malli sitten vaan hakuseen. Ilmeisesti siihen kyllä löytyy ,mutta oletettavasti koko lukkosarjaa.Jospa lukijat jotka ovat esim purkaneet kyseisen mopon ,myisivät sinulle. Onnea etsintään.

sepe69

Ratkaisin ongelman siten että rälläköin tankolukon tangon poikki kokonaan. Pitää vaan hommata joku toisenlainen lukkosysteemi. Sellainen vika siinä vielä on että ajovalot eikä mittarivalot ei pala eikä äänimerkki toimi. Jarruvalot ja vilkut kyllä toimii ja en kyllä ainakaan huomannut katteen ja rungon/virtalukon välillä kuin yhden liittimen, jonka tietenkin kytkin. Yhden ainoan sulakkeen löysin akusta lähtevästä johdosta ja se oli ehjä. Lieneekö sitten muuallakin sulakkeita ? No, pitää tutkia.

tapiovuorent

Minulla on ainakin vahva oletus ,että kytkennät valojen ja vilkkujen suhteen on samanlaiset kuin muissakin nelitahtikiinalaisissa ( kokemusta esim.Baotian ,Fude ,Zhongyu,Moto Zeta,BTM,Peugeot V-Clic )Siis jos vilkut ja jarruvalo toimii ,niin vikaa hakisin silloin valokytkimestä ( äänimerkissä onkin sitten joku muu vika ,kytkin tai johtoliitin irti töötiltä)Olihan se sinulle selvä ,että ajovalot toimii sitten vasta ,kun moottori on käynnissä.

sepe69

Jep, muistin/älysin vasta kun olin saanut skootterin käyntiin, että kuten sanoit, valot toimii vasta kun moottori on käynnissä.  Hyvin lähti startista käyntiin. Ja jopa töötti toimii, olisko ollut jotain kosketushäiriöitä talven jäljiltä, vaikka sisätiloissa olikin. Eli kaikki toimii nyt erittäin hyvin ja on tullut jonkin verran ajeltua. Noita Mad Croceja on muuten kahta mallia, 2-tahti ja 4-tahti, minulla on 2-tahti.

Kiitoksia neuvoista ja hyviä ajokelejä kaikille.

tapiovuorent

Ole hyvä.
Apuja olen itsekin palstalta saanut. Mielellään sitä auttaa ,jos pystyy.