Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kevään ensi startti-Starttipilotilla!!

Aloittaja kaketus, 08.03.14 - klo:14:02

« edellinen - seuraava »

kaketus

Oli hieman vaikea lähtemään käyntiin vaikka 4l uutta bensaa lisätty,mutta starttipilot  sprayta ilmanottoaukkoon niin tuohan läht melki heti ja jäi vielä käymäänkin.

konenikkari

Hyvä keksintö, eetterillä käy lähes kaikki koneet, pienilläkin puristuksilla.
Itse ei kannata hengittää moisia aineita, saattaa koneen käynnistäjä sammua ;)
Eetteri palaa todella vähäisilläkin edellytyksillä.
Dieseleihin en suosittele, eikä pitkäaikaiskäyttöön  ;D muissakaan käytöissä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kaketus

No kevään ensistartti oli vaikea,vaikka tuoretta bensaa lisätty mielessä kävi jopa jonkun vian mahdollisuus.No onneksi tuli ahaa elämys kokeilla starttisprayta...

Jos aine on joillekkin outoa niin se on käynnistysspray ja sitä saa monilla nimillä,,,tuo starttipilot on yleisnimitys.

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Jkarha

Mulla jäi talven jäljiltä käynnistymättä tänään.
Vähän kumma juttu kun se kerkesi jo käydä minuutin, sitten pääsi sammumaan minkä jälkeen ei mitään toivoa saada käyntiin, ei edes lupaillut.
Akku hiipui ja lopulta väsyin polkemiseen, nyt on akku latauksessa ja huomenna uusi yritys.
Hakiskohan tommosen putelin  :)

Vespa LX50 4T4V 2013

konenikkari

Tulppa kuali  :-\
Vanhoilla bensoilla, jos kylmänä, julmasti kaasuttelee.....
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Jkarha

No juu, olisin vaihtanut tulpan mutta se varalla oleva oli väärää tyyppiä.
Menee hiukan ohi starttipilotti aiheen, mutta onko kuinka kriittistä että tulppa on just tasan oikea ja onko niistä jotain yhteensopivuustaulukoita? 
Mopossa on NTK  BP7HS ja tuntuu että ihan samaa ei helpolla löydy ainakaan mistään honkkarista.
Vespa LX50 4T4V 2013

pekpel

Coastside

Tulpan toimintalämpötila on 500 - 800 C ja lämpöarvo vaikuttaa siihen, vasta kuumassa koneessa. Helteillä ja pakkasilla pitäisi käyttää eri tulppaa jos säätää seoksen myös. Talvella kone käy laihemmalla joka nostaa lämpötilaa joten sama tulppa menee kuin kesällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 08.03.14 - klo:20:21
No juu, olisin vaihtanut tulpan mutta se varalla oleva oli väärää tyyppiä.
Menee hiukan ohi starttipilotti aiheen, mutta onko kuinka kriittistä että tulppa on just tasan oikea ja onko niistä jotain yhteensopivuustaulukoita? 
Mopossa on NTK  BP7HS ja tuntuu että ihan samaa ei helpolla löydy ainakaan mistään honkkarista.
Motonetti mainostaa sivuillaan..
http://www.motonet.fi/fi/tuote/111117/NGK-BP7HS

Tuo tulppahan on ilman häiriönpoistoa, joten sen (häiriönpoiston) on oltava joko tulpahantussa tai piuhassa tai molemmissa..

mopo305

Koitin kanssa käymään, pari kertaa polkimesta puoluhuolimattomasti, sitte avaimesta. Heti hyrähti, luulikohan jo, että kesä tullu.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

Kone

Vanhat bensat? Siis mitä? Aina on lähtenyt käyntiin ilman mitään ongelmia, vaikka syksyiset bensat tankissa seuraavana keväällä.

mopo305

Kamferi ajaa saman asian kuin pilottikin.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

Jkarha

Mulla lähti seuraavana päivänä eli sunnuntaina käyntiin ja sen jälkeen toimii ongelmitta.
Viime vuoden bensat tai mikä lienee ollut syy.  Täytyy käydä motonetista hakemassa oikea tulppa varalle,
se kumminkin on ainoa varaosa mikä mukana kulkee  :)
Vespa LX50 4T4V 2013

pekpel

Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 10.03.14 - klo:11:48
Kamferi ajaa saman asian kuin pilottikin.
Mistäs sitä saa, olisi käyttöä..