Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: vhild - 31.10.13 - klo:15:22
Palvelualtttiutta on hyvä testailla lähettämällä e-maileja puljuihin. Viikon olen odottanut vastausta Westmacilta, ei hyvä. Bikeworld vastasi päivässä, muita en ole vielä kokeillut.

Voihan sitä palvelualttiutta noinkin testata,
e-maileja lähettämällä selviää, istuuko asiakaspalvelijat lukemassa e-maileja netissä.
Vai ovatko kenties asiakasta palvelemassa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 01.11.13 - klo:07:15
Tuusmotorissa pääset tekemään kauppaa omistajan kanssa. Joskus siitä on hyötyä, ainakin jos tarvitset muutakin kamaa mukaan. Nimimerkillä 10 kauppaa siellä tehnyt.

Totta, asiansa hoitava myyjä myy sinulle myös asialliset varusteet jos ei niitä aiemmin ole,
jotta voit nauttia, ajamisesta.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Baoskut1n

Eli olen ostamassa uutta skootteria ja haluaisin suhkoht luotettavan skootterin.
Mitä merkkejä ja malleja suosittelisitte?

Palosella

2t vai 4t? Minkä hintainen saisi enintään olla? noista on hyvä alottaa niin osaa vähän kertoa, minkä merkkistä ja mallista skopoa alkaa suositteleen ;)

PappaSkootteri

käyttötarkoitus ja käyttäjän pituuskin ratkaisevia asioita eli ajatko pitkää vaiko lyhyttä matkaa jne jne ja pituudesta että ylttääkö jalat maahan pysähtyessä...
Laatu ja hinta yleensä kulkee käsikädessä... huollatko itse jne
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Baoskut1n

4 tahti. mielellään alle 1000e. Huollot tarkoitus tehdä itse.
Sais pitkiäkin matkoja kestää ja olla hyvä ajettavuus pitemmillä matkoilla esim. 50-100km.
oma pituuteni on 165cm.

Baoskut1n

Niin ja lisäystä edelliseen,  että sais toimia pikku pakkasillakin (0- -5 astetta)
edellisestä baotian bt skootterista huonoja kokemuksia ku pakkasta -1 ---> kaasu ja jarrut jäässä:D

Palosella

Pistät siihen tonniin ihan vähän lisää niin vaikka Nettimotosta löytyy Aprilia Sportcity one 4t- skootteri. Itsellänikin on moinen eikä minkään näköistä vikaa! Kiinassahan nuokin taidetaan kasata, mutta ei se ainakaan itseäni haittaa. Toimii huomattavasti luotettavammin pakkasessa, lähtee jopa sähköstartilla käymään. On hyvä ja mukava ajettava jne jne.

Partanen

Piaggio Fly voisi olla yksi vaihtoehto. Jossain vaiheessa tuotanto siirtyi Kiinaan, mutta tuotannonvalvonta on ilmeisesti onnistunut.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: Baoskut1n - 09.02.14 - klo:00:14
baotian bt skootterista huonoja kokemuksia ku pakkasta -1 ---> kaasu ja jarrut jäässä:D

Syksyllä kuivaus esim paineilmalla ja rasvaus niin ei jäädy... ilman minkäänlaista huolto ei  mikään toimi  :o
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Palosella

Piaggio Flyssä on sama kone kun tuossa Aprilian Sportcityssä. Toki niitä Flyitä saa halvemmalla, mutta ihan miten kumman ulkonäöstä itse tykkää.

jumpingstone

Piaggio Fly on ihan kohtuu hyva. Semmoisella tuli ajettua yli 20tkm ennen kuin se varastettiin. Sen tilalle ostin SYM VS150 skootterin ja mielestani se on laadullisesti parempi kuin Fly. Siis osta SYM, se on hyva.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 09.02.14 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: Baoskut1n - 09.02.14 - klo:00:14
baotian bt skootterista huonoja kokemuksia ku pakkasta -1 ---> kaasu ja jarrut jäässä:D

Syksyllä kuivaus esim paineilmalla ja rasvaus niin ei jäädy... ilman minkäänlaista huolto ei  mikään toimi  :o

Taitaa olla sama kaikissa nelari kinkeissä, kaasuvaijeri kerää vettä alimpaan kohtaan, ja jäätyy pakkasella.
Kaverin vaijerin voitelin kolmisen vuotta sitten jäähdytinnesteellä, toimii pakkasellakin  ;)
Jarrun jäätymisen voi estää käyttämällä niitä aina kastumisen jälkeen.

Coastside

Jos tekee huollot itse kannattaa jaksottaa perushuollot pitkin ajokautta ja tehdä ne myös. Sillä tavoin ylläriviat vähenevät ja oppii tuntemaan paikkoja ja tulee hankittua kul,utusosia varastoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mesemies49

Useempi skootteri ollut lähivuosina,ei niissä remppaa ole ollut,kun laatumerkin ostaa,muuta en huoltanu kuin öljyt vaihdoin.Kymco oli ainut jossa sai puhallella keskipakokytkintä jatkuvasti kun volisee,no jaa se samoja paskoja kuin muut halpikset.No nyt ostin pikku skootterin piaggio fly 125 kesti tai ei on sen verran halpa et ei nytkäytä miten käy :)Aprillia,Piaggio varmaan laatu skootteri kuva jäänyt :)