Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera GP 800

Aloittaja Kone, 22.10.12 - klo:21:58

« edellinen - seuraava »

Kone

Öööh... en elä yli varojeni. Sehän on mahdottomuus, kun pitää syödäkkin joskus.Minä nyt haluan sen customin ja siinäpä se sitten onkin. Siinä on mulle ajokki pitemmäsi aikaa. Lopuks ikääni tai sitten ajelut loppuu. Eikä mullakaan oo rahaa joka vuosi vaihella ajokkia. Onhan joillakin 6 pyörää. Vaikka ois rahaa tuhottamasti, niin tuskin kuutta peliä ostaisin? Tai mistäs tuon tietää.

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: Kone - 26.12.13 - klo:17:07
Öööh... en elä yli varojeni. Sehän on mahdottomuus, kun pitää syödäkkin joskus.Minä nyt haluan sen customin ja siinäpä se sitten onkin. Siinä on mulle ajokki pitemmäsi aikaa. Lopuks ikääni tai sitten ajelut loppuu. Eikä mullakaan oo rahaa joka vuosi vaihella ajokkia. Onhan joillakin 6 pyörää. Vaikka ois rahaa tuhottamasti, niin tuskin kuutta peliä ostaisin? Tai mistäs tuon tietää.

En tarkoittanut sinua, vaan yleisesti. Usein ostavat uuden vermeen, kun vanhakin on vielä maksamatta. Toisekseen, mikäs on ostellessa, jos on ostovoimaa. Itsellä ei sitä enää näin eläkeukkona liiemmin ole, pakko kattoo vähän, mihin rahansa laittaa. Vaikka sanoin, etten vaihda vuosiin tuota Pösöä, vaan mistäpä tuonkaan tietää? Tällä hetkellä vilkaisu pankkitilille estää vaihdon tehokkaasti.  :)

XEVO400

Me ihmiset ollaan aika hauskoja näitten vehkeitten kanssa. En tiedä teistä muista, mutta itsellä tuntuu olevan kun on tullut joku päristin hommattua ja vähän aikaa ajellut sillä, niin jo sitä alkaa syrjäsilmällä katselemaan ja miettimään jospa tuo toisenlainen sittenkin olisi jotenkin parempi tai mukavampi tai jotain. Sitten kuitenkin kun miettii tosi seikkoja, miten hauskaa nykyiselläkin oli viime ajokaudella päästellä niin täytyy ottaa järki käteen ja ajella sillä vaan jatkossakin. Ensimmäistä päristintä hankkiessa on tietysti se etu kun ei ole sitä vaihtopyörää, mistä kukaan ei hyvitä mitään, niin voi suoraan yksityiseltä myyjältä käydä tinkaamassa suhteellisen edullisesti (edellyttäen että löytyy käteistä).

Ostajalle tämä loppuvuosi on aika hyvä, omankin moponi sain vuosi sitten varsin edullisesti kun marraskuun vikalla viikolla kävin ostamassa pois ja ajelin sen kotiin talveksi. Myynnin kannalta taas loppusyksy ja talvi on lähes toivotonta aikaa jo senkin takia, ettei hankittavaa pyörää ole kelien tähden juuri mahdollista koe ajaa, ainakaan siedettävissä olosuhteissa. Lisäksi ostajalle tulee vielä se ankara potutus, jos sitten pyörä on tullut hankittua kun ajamaan pääsee vasta kuukausien kuluttua >:(

Mutta kun vaikka nettimotoa vilkuilee, niin aika monella on täysin epärealistinen käsitys oman ajopelinsä arvosta, siis siitä mitä joku siitä on valmis maksamaan. Yksityinen myyjä ei yleensä koskaan saa lähellekään sitä rahaa myymästään pyörästä, minkä liike voi siitä saada ja siihen on ainakin kolme syytä: Liike voi myydä osamaksulla, ottaa vaihtopyörän, ja joutuu jonkinmoisen kuluttajasuojan antamaan.

Kone

Yhden ilmotuksen on nähny, jossa yksityinen myyjä on osamaksuakin ehdottanut. Minä vielä haluan kokeilla custom kyytejä ennen, kuin olen totaalisella eläkkeellä ;) siksi oon vaihtamassa. Kyllähän tuo Gilera suorituskyvyllä customin päihittää (vähän riippuu ::)) Mutta minä oon päättänyt ettei ole kiire enää minnekkään.

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: Kone - 27.12.13 - klo:12:24
Yhden ilmotuksen on nähny, jossa yksityinen myyjä on osamaksuakin ehdottanut. Minä vielä haluan kokeilla custom kyytejä ennen, kuin olen totaalisella eläkkeellä ;) siksi oon vaihtamassa. Kyllähän tuo Gilera suorituskyvyllä customin päihittää (vähän riippuu ::)) Mutta minä oon päättänyt ettei ole kiire enää minnekkään.

Joko olet saanut Gilerasi kaupattua ja jos oot, mihin hintaan meni?

Wanhapappa

Kunhan odottelet vielä pari kuukautta, uskosin olevan kysyntää. Keskitalvi, huono taloudellinen tilanne, epävarmuus huomisesta, ei se kummempaa tarvitse. Olettaisin, että kevään tullen bikekauppa kyllä elpyy, keskitalvella ei kauppa käy...

JakeS

Lainaus käyttäjältä: Kone - 21.02.14 - klo:17:38
Ei sitä kukaan osta.

http://www.nettimoto.com/gilera/gp/1586153

Ehkä helpoin tie on saada kaupaksi on viedä paikalliseen mp-liikkeeseen myyntitiliin. Ottavat ehkä 500 € välityspalkkiota mutta jos hinta laitetaan kohdalleen niin uskoisin kauppojen tulevan. Pystyvät myös tarjoamaan rahoituksen.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

juza

Näyttää kelit siltä että saatan hekea Gilerani jo viikonloppuna talvisäilöstä pois. Kai sillä voisi jo satunnaisia kertoja ajella, vaakuutuksessa se on ollu koko aika.

Kone

Ei vara, eikä halu maksella viisisatoja millekkään liikkeelle välityspalkkioita. Yhdessäkin liikkeessä kolmatta vuotta -ketjut ruosteessa- eräs mopedi myymättä. Jos ei mee, niin ei mee.

Tuolla liian kylmät kelit vielä ajamaan lähtee, vaikka sulaa paikka paikoin on.

JakeS

Miten sitä nyt sitten katsoo.. Parempaan kauppaan pääset jokatap. niin että maksat sen välityspalkkion suoralla kaupalla liikkeelle kuin antamalla gileran vaihdossa johonkin customiin toisessa liikkeessä.  Tällä hetkellä on enemmän ostajan markkinat, ja jos minäkin tulisin sinulta gileraa tinkimään niin vitosella alkavaa hintaa tarjoaisin. Ikävältähän se kuullostaa mutta näin ne markkinat vaan menee. Oma Beverly on myös myynnissä ja eipä liiemmin ole tarjouksia tullut vaikka Tuusmotorin omistaja sanoi, että hintapyyntö on ihan kohdallaan. Kaikenlaisia asuntovaunuja jne. on kyllä tarjottu vaihdossa mutta semmoinenkin tuossa pihassa makaa ja ei ole tarvetta toiseen.
Minä olen aina nopealiikkeinen ja innostukset vaihtuu nopeaan. Nyt tälle kesälle tilattu uusi lelu ja vanhasta pitäisi päästä eroon. Eikä ole "pakkomyynnissä" mutta jos ei käyttöä ole niin miksi niitä tallissa seisottaa ?
Kotarilla mennään....

oskuk

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 25.02.14 - klo:12:56

Minä olen aina nopealiikkeinen ja innostukset vaihtuu nopeaan. Nyt tälle kesälle tilattu uusi lelu ja vanhasta pitäisi päästä eroon. Eikä ole "pakkomyynnissä" mutta jos ei käyttöä ole niin miksi niitä tallissa seisottaa ?

Saapiko kysyä mikä on vaimon? uusi lelu?

JakeS

Auto tällä kertaa..... Valitusta kuunnellut jatkuvasti että Cayennellä on liian kallis ajella työmatkoja niin taskuraketti täytyi tilata...
Kotarilla mennään....

pugt200

Skoden myynti on taidelaji ja jos pitää tiukasti kiinni omista tavoitteistaan, niin myymättä jää ellei käy ihme tuuri. Olen täälläkin kertonut oman X8:n myynnistä. Piaggio ei kelvannyt minun myymänäni edes halvimalla hinnalla Nettimotossa mutta Bike Worldista se lähti viikossa monta sataa kalliimalla. Sain siitä myös paremman hyvityksen kuin se hinta, jolla tarjosin sitä itse.

Kone

Hinnasta aina voi sopia. Taidan ostaa uudet lenkkarit. Kaikista edullisempaa. Kirpparilta käytetyt. Ei oo vakuutusmaksuja, kun mulle ei vapaa-ajan vakuutusta edes anneta.