Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ludix -09 Heikko kipinä!!

Aloittaja plym, 07.11.13 - klo:16:20

« edellinen - seuraava »

plym

elikkäs... ostin viikko takaperin käyntiin lähtemättömän kyseisen skootterin! tutkittuani hieman huomasin kipinän olevan heikko... vertasin pappa tunturiin samalla tulpalla. puolan ja tulpan ostin uuden. ei edes hörähdä käyntiin.bensaa saa (putkessa oli riittävästi). oon koittanu polkemalla ja startilla! lisämaajohdon laitoin startilta puolan kiinnitysruuvin alle. kuinka tuon cdi boxin pystyy testaamaan toimiiko? yms... apuja kaivataan... kiitos!

konenikkari

Kipinää ja sen voimakkuutta kannattaa aina testata pelkästä puolalta tulevasta johdosta ilman tulpanhattua.
Hyvä kipinä on n.5mm pitkä ja sähkön sininen.
Kerro vähän lisää millainen on ko. mopo, kuullostaa mielenkiintoiselta  :)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

plym

se on peugeot ludix moposkootteri -09 vm. kuulemma viime keväästä seisonut! en tiedä onko joku yrittänyt korjata vai ei? mun mielestä bensaa saa ja kun koitin äsken niin ei se kipinä vallan heikko ole!! on kans elämän aikana ollut jos jonkinmoista mopedia ja yhden oon entisöinytkin mutta tällaista vikaa ei ole ollut kun ei edes lupaa...

konenikkari

Onko se kaksi vaiko nelitahti.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

plym

2-tahti ja kaikki on sähköistä! ryyppy. öljyseoksen säätö.

konenikkari

Läpät raottaa, on päivän sana ;)
Siiskö siinä ei ole mekaanista tuorevoitelupumppua vaan sähköinen pulssipumppu?
Jos öljysäiliön anturi kertoo ettei ööliä ole, ei saakaan käynnistyä.

plym

sähköinen on! miten se kertoo ettei saa käynnistyä? kipinä tulee heikko,(tai alkaa tuntua että MIELESTÄNI heikko) eikös se pitäis olla ettei kipinöi ollenkaan siinä tapauksessa? Läpät? paljonko ne täytyy olla auki?

konenikkari

Läppien pitää kädessä ollessa olla kiinni.
Jos voitelu ei toimi voi kipinää tulla mutta vääräaikaisesti tai mopo saattaa käydä vain tyhjäkäyntiä, ja sammua.
Onko mopossa paikoillaan ehjä akku ja toimiiko lataus?

plym

akku on ehjä latauksesta en tiedä kun ei ole mun aikana käynyt?

konenikkari

Toimiiko äänimerkki ja vilkut kun mopo ei käy ja virta on päällä.

plym

konenikkari

Niin pitää ollakin.
Kokeile ostaa uusi sytytyspuola, se ei paljoa maksa, koska on ns. yleismalli.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 07.11.13 - klo:22:11
ISOT KIRJAIMET???? jaa mutta jos vielä ei oo opetettu, missä niitä käytetään. ::)
Joko korostamiseen tai sitten turhaan huuteluun tässä esimerkillisessä esimerkissä..

plymille #
Jospa tuossa on kampikammiossa turhaa tavaraa nesteen muodossa ?
Kantsis vilkasta kun kerran on seisonu noinkin kauan..

Tuntuuko kikisiä polkiessa sitä purituskohtaa ollenkaan ?
Uus tulppa kokeiluun samantein, ennen puolan ostoa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

openflow

Pura kaasutin + läpät ja putsaa ne, sekä vaihda uusi tulppa. Pappatunturissa on aika voimakas kipinä verrattuna moneen skootteriin, joten siitä ei oikein voi päätellä että kipinä on skootterissa liian heikko.

Kokeile myös pistää lopulta bensaa tulpan reiästä sisään, vaikkapa pari korkillista.

Coastside

Se voi olla tulvinut ja käyntiinsaanti ei onnistu ennen kampikammion tyhjentämistä. Läppärunko irti sinne on väylä ja se pääsee sieltä haihtumaan varsinkin kun lämmittää lohkoa. Bensan vilkas haihtuminen voi olla paloriski.
Varmin merkki viasta on  että tulppa kastuu ilman kaasutintakin ja bensan haju on voimakas.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04