Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway Matrix imukaula ja omituinen kiinnitys

Aloittaja Solifer, 23.10.13 - klo:11:48

« edellinen - seuraava »

Solifer

Tuli hommattua tollane Matrix, niin mites tuon imukaulan oikein saa irti, kun siinä on 3 kuusiokolo avaimen pulttia ja sitte 1 sellane jännä niitin/naulan näköinen hömpötys joka tuottaa päänvaivaa? :D

E: Jooh tuli käytettyä kaasari irti ja tutkittua imukaula onko murtumia jne, mutten saanut sitä irti, mitehä vitus toi yks juttu irrotetaan :D

Miten kauas skopalla pääsee?

tapiovuorent

On tullut vastaan samanlaisia "pultinpäitä" esim. imukauloissa ja virtalukon kiinnityspulteissa .Syytä en kyllä tiedä ,miksi tällaisia "lukkopultteja" käytetään.
Itse olen ratkaissut ongelman tekemällä pultinpäähän ruuvitalttahahlon kulmahiomakoneen 1 mm. paksuisella laikalla ( jos sopii työskennellä) tai millä tahansa monitoimihiomakoneella ,esim. Dremel, tai Bosch monitoimilaite ,johon saa metallia työstäviä teriä .Terä liikkuu lyhyellä edestakaisella liikkeellä ,ja sopii ahtaaseenkin paikkaan.
Tässä minun vinkkini.

Solifer

Tuota pitää koittaa. Sekö siis on ihan kierteillä?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Solifer - 23.10.13 - klo:11:48
ja sitte 1 sellane jännä niitin/naulan näköinen hömpötys joka tuottaa päänvaivaa? :D
Saatko laitettua kuvan tästä? Ihan mielenkiinnosta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Solifer

Kuva:

Ja skopa on vm.08 :)

tapiovuorent

Vastuutahan en kyllä voi ottaa ,koska Keeway Matrix mallia ei ole ollut , mutta ne mitä vastaavan näköisiä on ollut ,niin niissä pultti on ollut samanlainen . Kanta vaan on ollut tuo "liukas"

V_T_E_C

Teet jollakin kannan tuohon niin irtoaa ihan vääntämällä("Niitissä" on kierteet) ja sitten laitat normi 6mm pultin tilalle ;) Yksi 08 keewayn imukaula on tullut irroitettua :D
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

kani

Lähtiskö kapeakärkisillä lukkopihdeillä?

konenikkari

Poraa keskelle ruuvia popniittiterällä 1/8" (3,175mm ) sentin syvä reikä.
Lyö näin syntyneeseen reikään T20 eli torx kärki, riittävän syvälle.
Kierrä ruuvi auki.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Solifer - 23.10.13 - klo:11:48
Tuli hommattua tollane Matrix, niin mites tuon imukaulan oikein saa irti, kun siinä on 3 kuusiokolo avaimen pulttia ja sitte 1 sellane jännä niitin/naulan näköinen hömpötys joka tuottaa päänvaivaa? :D

E: Jooh tuli käytettyä kaasari irti ja tutkittua imukaula onko murtumia jne, mutten saanut sitä irti, mitehä vitus toi yks juttu irrotetaan :D

Kerro vähän lisää, esim. miksi imukaula pitäisi irroittaa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Solifer

Imukaulan aattelin irrottaa siksi että vaihdan sen uuteen, koska imukaulan alapuolella on murtuma. Ja kiitoksia neuvoista :)

Coastside

Näyttää siltä että pelkkä kannan pois poraaminen riittää. Aloitus 2 mm terällä ja 6 mm terällä kanta irti ja jämä pihdeillä pois ellei ole juminut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Käyhän se ..ehkä noinkin.
Kummassakin tapauksessa poraus ja sen tarkkuus on oleellista.

V_T_E_C

Saa sen perjaattees poraamatikin pois siitä kun, veistelee imukaulan rikki tuosta ruuvin ympäriltä, nappaa imukaulan pois ja sitten pultin  ;)
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

Palosella

Ite ottaisin kys. ruuvin irti tekemällä rautasahalla tai rälläkällä viillon keskelle ja talttapäisellä mensselillä vaan sitten pyörittää irti ;)