Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Fly ei nyt käynnisty

Aloittaja shiznit, 24.09.13 - klo:18:51

« edellinen - seuraava »

shiznit

Ostin sunnuntaina -09 mallin Flyn nelitahtikoneella. Ajoin reippaan yli sadan kilometrin matkan kotiin :) Urheilumieltä!
Skootteri oli kuulemma seissyt jonkin aikaa käyttämättömänä.
Matkan aikana olin havaitsevinani pientä nykimistä, en voi olla varma. Mutta kotiin päästiin.
No seuraavana päivänä kun yritin käynnistää Flytä ei se enää käynnistynytkään.
Olen nyt vaihtanut sytytystulpan. Minkä ihmeen takia sekin pitää laittaa niin ahtaaseen paikkaan.
Pesin ilmansuodattimen ja öljysin sen moottoriöljyllä.
Taputtelin puhtaaksi sen toisioilmansuodattimen. Mikähän ihme sekin on?
Avasin kaasarista yläkannen. Sieltä pomppas jousi ylös, toivottavasti mitään ei mennyt hukkaan. Neula ja joku muoviosa näytti olevan kupissa.
Nyppäsin kalvosysteemin pois ja veivasin kaasua. Näytti tulevan bensaa kaasariin.

Onko ideaa mitä seuraavaksi kokeilis?

Mikä se CDI boxi on? Voikohan se vika olla siinä? Missähän se edes on?

konenikkari

Kauan kadoksissa  ::) ollut karsta irtosi.
Nyt olisi syytä hetki ajella runsailla venttiilivälyksillä  ::) ehkä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

shiznit

Kun sais tuon Flyn lentämään.

Mihin ne karstat kokoontuu? Mistä niitä voi kopistella pois?

konenikkari

Siis nytkö se ei käy ollenkaan?
Venttiilien väliin ne sitten kait kerääntyy.
Ja toistuvasti löytyy myös sytystystulpasta
Tosipaha niitä on poijes koputella, pitää vaan ajella muutama sata kilsaa isoilla välyksillä, lujaa.
Toinen vaihtoehto on moottorin purkaminen.
Harkitse vielä.
Ja irroita kokeeksi se voitelemasi suodatin
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

shiznit

Joo se ei sen pitkän ajon jälkeen enää käynnisty. Kerran käynnisty vähäksi aikaa, mutta sammu.
Kun vaan sais ton käyntiin niin ajelis kovaa.

konenikkari

Nyt olisi syytä hetki ajella runsailla venttiilivälyksillä  ::) ehkä.

pekpel

Voi olla tuo karsta venttiilien välissä
Tai tukos kaasarissa..

Olikos kuinka vanhaa bensaa tankissa kun lähdit ajeleen ??
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

shiznit

Vanhaa bensaa oli mutta vähän. Tankkasin täyteen 98:a. ja sillä ajelin sen reilut 100 km.

Eikös toi reilut venttiilin välykset tarkoita sitä että pitää purkaa tota moottoria?

konenikkari

Ei tarkoita moottorin purkamista, vain venttiilivälysten säätöä, huoltotoimien tapaan.

Coastside

Karstan varalta kannattaa pyöritellä konetta ilman tulppaa pari kolme minsaa ja kokeilla sitten käyntiin. Se karstan pala lähtee siitä ventiilistä välistä noin. Sitten kun se käy niin ajoa päälle jotta ne lopuhtkin karstat lähtee. Osaavammat voivat laihentaa seostakin joksikin aikaa että se palaa pois. Sitä parempi keino on veden syöttäminen kaasarista kuumaan koneeseen jolloin karsta irtoaa ja tulee muruina ulos.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Vaihda nyt...varmuudenvuoksi... koneeseen uusi sytytystulppa.

shiznit

Siis tulpanhan mä vaihdoin, ja kirosin kun se on niin ahtaassa paikassa.

Yks tyhmä kysymys. Kuinka pyörittää konetta kun tossa on variaattori? Eikös se mene päälle kun on kierroksia?
Pitääkö avata toi variaattorin koppa ja sieltä pyörittää?
Kumma ettei ne karstat palanu jo kotimatkalla, kun kumminkin yhtäsoittoa ajoin niin pitkän matkan :0

Palosella

Juu variaattorin kopan kun avaat ja siitä kampiakselin päästä pyörittelet konetta. Eli siitä etummaisesta lätkästä ;) Voihan sitä sillä poljinstartillakin pyörittää jos siinä sellainen on?

shiznit

veivasin ja veivasin kampea ja yritin käyntiin. Ei käynnistyny vaikka kuinka kauan yritin. No sitten muistin että voisi kokeilla ilman ilmansuodatinta. No heti hörähti käyntiin. Sama toistui toisenkin kerran kun olin laittanut ilmansuodattimen paikalleen ja ajellut pitkän matkaa. Kone ehti jäähtyä ja kun uudestaan menin käynnistään ei lähtenyt vaikka kuinka yritti. No otin ilmansuodattimen pois ja taas lähti käyntiin. Eli vika voisi olla ilmansuodattimessa :)

Pitääkö se olla kopan sisällä vai kannen sisällä, se suodatin?

Ehkä vois ostaa kokonaan uuden suodattimen.

Kyl on mukava ajettava silloin kun käy:D

pekpel

Jos on pestävää mallia niin "pesu, linkous ja kuivaus" hoitoo..
Ilmanuodattimelle siis, hanki silti uusi..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..