Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

zoner starttaa huonosti

Aloittaja keautio, 31.08.13 - klo:21:27

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Siinä oleva kitkajousi on löystynyt tai se on "voideltu", tahi sen nokka ei ole sille tarkoitetussa paikassa.
Kitkajousta ei ole syytä ainakaan vanhemmiten ollenkaan voidella.

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: keautio - 15.09.13 - klo:13:21
toi kiksin pikkuratas , ei ymmärrä miten se pääsee tohon "vastakappaleeseen ottamaan kiinni

Ehdotin aiemmin startin toimimattomuus ongelmaan yhdeksi vaihtoehdoksi, varikopan tiivisteen puuutumista.
Jotkut asiat kun on vain 1mm kiinni ;)
Mutta taitaa ratketa kiksiongelma jo tuolla kitkajousi vinkillä.
Koeta siltikin hankkia se varikopan tiiviste, ja lähes alkuperäinen.
Sillä seuraavaksi saattaa takavarin ulkolaakeri käydä kuumana, jos sellainen on.

Ja itse itseäni toistaen mainitsen uudelleen.
Moposkotun variaattorin välityssuhde muuttuu n, 1/5---0/0---5/1
Joten jos moottorisi kiertää 7500 rpm, kiertää takavari n.30.000 rpm :o
Jotenka varmista että sillä mahdollisella varikopan puoleisella takavarin laakerilla on kaikki ok.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

keautio

mihin toi kitkajousen pää kuuluu , en saa tosta hajotuskuvasta selvää

keautio

ja kuulusko tossa pikkurattaan akselilla olla joku holkki  vai suoraan tohon varikoppaan , oon melko ulkona kun toi ei oo koskaan ollu kasattuna sillon kun toi kampes on mulla ollu

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: keautio - 15.09.13 - klo:14:17
mihin toi kitkajousen pää kuuluu , en saa tosta hajotuskuvasta selvää

En valitettavasti muista, ensimmäiset 1500 tapausta muistan, mutta senjälkeen taisi tulla"kiintolevy" täyteen ;)
Tietenkin muistaisin jos saisin kädessä pitää ko. tapausta, se liennee mahdotonta.
Jotenka odottelemme, avuliasta aatua, hyvine nokian kameroineen ;)

EDIT:

Ei taida olla mitään holkkia alumperinkään.
Mutta korjaa ihmeessä se starttimoottorijutska.
Vaikka noissa on se kiksi startti se on sittenkin vain varajärjestelmä, joka ei yleensä toimi, silloinkun sitä kipeimmin tarvittaisiin.
Ei ole enää ladassakaan veiviä eturekisterikilven alla ;)
Ja kaikkihan met tiedämme ettei variaattorivetoinen, ainakaan helposti käynnisty työntämällä :o
Joten molemmat käynnistysvaihtoehdot on aina syytä pitää kunnossa, vaikka ei niitä tarvittaiskaan ihan joka päivä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.