Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera GP 800

Aloittaja Kone, 22.10.12 - klo:21:58

« edellinen - seuraava »

lehtijussi

Se että yritys on "listoilla", ei todellakaan meinaa sitä että kaverilla ei olisi tekemisen taito läsnä... Esim. tekee töitä pyyteettömästi vailla rahastuksen himoa ja asiakkaan ongelmat on tärkeämpiä kun oma talous... Kannattaa koittaa jos numeropalvelu 118 kertoisi toimivan numeron...

Kone

Mysteeri? Ajoin kaupan pihaan ja oisin ajannu poiskin, mutta nyt sitten Gilera sano njet. Eli, kun starttasin, niin päästi samanlaisen äänen, kun hiipuva saunan kiuas, eli semmosen tsouhuuuh....perkele.

No, siinä kaverin avustuksella puolet katteista irti, että pääsee ongelman(?) kimppuun. Tulpat kunnossa. Sulakkeet kunnossa. Akku. Uus paikalleen ja taas tsouhuuh...eli ei edes lupaa. Manuaalissa lukee: Jos akku ei ota latausta, syynä voi olla palanut sulake; samalla sähkökäynnistin lopettaa toimintansa.

Olin jo soittamassa hinausta, kun vielä kerran yritin. lähti käyntiin, mutta vaivalloista tyhjäkäynti ja heijaa kierrosluku. Ajoin tunnin, että uus akku lataa täyteen. Välillä kierrosluku normaali välillä heijaa siinä 1000 ja 1500 välillä, kun normaalisti se 1300. Kaveri väittää, että kaikki siitä huonosta akusta johtuvaa, ja että nyt kun uus akku, niin rupee toimimaan.

Lähtee käyntiin ainakin äsken, mutta tuo kierroslukujen heijaaminen tyhjäkäynnillä. Sulakkeet kumminkin?

Kone

Kiitos vastauksista oli paljon apua. Toimii.

pekpel

?? On niin outo vehjes että kuvakin nostaa ihokarvat pystyyn.. Ei osaa ropausneuvoja tuollaiseen edes unissaan nähdä..
Oliko se sulakevika vai se akkuko vain ??
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Ja tulpan oitisko vaihdoit.
Onko ilmansuodattimen yhteyteen rakennetussa kosteudenkeruu putkessa paljonkin nestettä.
Ikävä kyllä olet ongelmasi kanssa melko yksin.
Harva meistä omistaa ko. ajoneuvoa, vaikka miten kovasti tahtoisikin.
Vaiko toimiiko se nyt, mikä oli.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Juissi

Totta, paha auttaa, kun ei mmitään käryä laitteen sielunelämästä.
Itellä käy auton kanssa alvariinsa samaa.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Kone

Aattelin vaan, kun täällä on kumminkin viisaampia "ropaajia" kun minä, niin sillä kyselen. Samanlainen skode se on kun muutkin paitsi, että toisiveto ketju. Vai? Ei se nyt perusperiaate oo muita kummosempi.

kuulostaa siltä, että akussa oli vika. Valotkin paljon kirkkaammat ja se tyhjäkäynnin heijaaminen loppu, kun mentiin moottoritiellä reipasta. Oliko jokin tukos jossain, en tiedä? Tuosta tuli mieleen, että sulakkeita matkaan, kun matkaan lähtee, ihan varuilta.

55e akku maksoi ja itse laittaa nesteet sisään eli hapot. Puolessa tunnissa happojen laiton jälkeen antaa virtaa 75% ei tarvii ladata. myyjä sanoi, että itse huoltavien akkujen tekeminen loppuu ja että tämmöset on nykypäivää. Jaa? Tai itsehuoltava kai tuokin on, kun sinne ei mitään lisäillä tuon happojen täytön jälkeen. Puolen vuoden takuu, siksi kun kausiluontoinen tuo akkujen käyttö. Puolella korvalla kuuntelin, kun pimpitti.

Onhan näillä oma sielunelämänsä, moottorivehkeillä. 2 päivää sitten rupes auton avaimet vittuilemaan ja eikön "viänäsen" autoon. Sitä ennen hajotettiin ikkuna ja vietiin tavaraa. Oon yrittäny ottaa lungisti, mutta ei aina pysty.

pekpel

Taidat olla nyt kokemusjohtaja tän kokosessa kulkineessa..

Itseä jäi mietityttään tuon akun vaikutus menoon..
Ajotietokone resetoituu osittain, ei kokonaan, kun tietyt jännitteet menevät alle ohjearvojen, oliskohan tuollaisesta ollut kyse ?
Se sitten korjaa itse itseään kun saapi taas sähköä ja alkaa tehdä uutta säätöarvojen muistia, joka noin suunnilleen nollaantui kun sähköt ei riittäny ja meni vikasieto/diagnostiikkatilaan ??

Joku autokin tekee tuolleen, muistaisin ihan itsekin ihmetelleeni bemaria joka korjaantui uudella akulla ja ajamalla..
Diagnostiikka ei antanut mitään virheitä ja sehän sai niitä kulmakarvoja nousemaan..
Mitä svidua.. Ei voi olla noin helppoa..
Onneksi löytyi joltain saitilta ohje, laita uusi akku/t autoon ja aja vaan, kyllä se siitä..

Kone

Oot varmaan aika pitkälti oikeessa. Mulla kävi semmonenkin mielessä ,kun ei käynnisty,että ajonestojärjestelmä ei tunnista avainta jostain syystä ja moottori ei käynnisty eli saman minkä auto teki. Hyvä, kun nyt toimii.

konenikkari

Toi putki joka lähtee ilmanputsarista ja kerää öljyä/vettä saa yleensä aivan liian vähän huomiota.
Päässä on tulppa josta on tarkoitus tyhjentää putkea, tarpeentullen.
Jostain syystä tänä kesänä on useinkin ko. putket ollu "kukkurallaan".
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Kone

Kuiva ja tyhjä putki.

konenikkari

Hyvä hyvä, se vaan on yksi mahdollinen :)

Kone

Ens keväänä ratkeaa, loppuuko skootterointi ja tuleeko prätkäjätkä. Mulla on talvi aikaa funtsia eri vaihtoehtoja ja jotenkin hahmottaa tilanne. Terveystilanne on yksi (tärkein) tekijä sitten muut.

Custom se olla pitää, jos tässä nyt johonkin rupeen ees vaihtamaan. Joku identiteettikriisi näköjään menossa :D näkyypähän...

JakeS

Ruokahalu kasvaa syödessä :)) Älä nyt kuitenkaan kustomia, tai siinä tapauksessa triumph rocket, v-max tai ducun diavel.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

pekpel

Vajaa pyttystä trumppaa kannatan jos meinaat pärriin siirtyä..
Kunhan et vanhoihin harrikoihin sekaannu.. Plees..