Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten "renkaat" ja pyörät

Aloittaja Partanen, 26.08.07 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

NightFly00

Tosiaankin, tubeless-vanteissa ja renkaissa on se juttu, että mitä enemmän renkaalla ajaa niin sitä paremmin se muotoutuu vanteelle, ja ajaessa esim rengas painuu keskeltä kasaan, niin sehän pullistuu reunoilta vannetta vasten.

Vähän vaikea selittää, mutta näin melle ainakin yks ukko koulussa sano joka on koko ikänsä tehnyt rengastöitä Vianorilla ja vastaavissa.

Teme

Onko kukaan kokeillut Fudeen 3.00-10 renkaan tilalle 3.50-10 rengasta?
Mahtuuko pyörimään, iskariin taitaa ekaksi ottaa kiinni

Partanen

Mulla on kiinalaiset 3.50 leveät renkaat kymppituumaisella vanteella. Mutta kiinalaiset laskevat leveyden eri tavalla kuin jotkin muut valmistajat. Kun en nyt kirveelläkään muista mitenpäin se ero oli. Olen muistaakseni eroista kirjoittanut tähän ketjuun, kun kaverille rengasta vaihdettiin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Liian leveän renkaan käyttö voi olla vaarallista. Normaaleilla rengaspaineilla se voi toimia aivan hyvin, mutta jos paine laskee, niin rengas "kaatuu" alle, josta seuraa että geometrinen tukipiste muuttuu ja ohjaus nuljauttaa skoden käsistä. Olen sen fillarilla kokenut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Hemmo

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 09.06.08 - klo:10:25
Mutta kiinalaiset laskevat leveyden eri tavalla kuin jotkin muut valmistajat. Kun en nyt kirveelläkään muista mitenpäin se ero oli. Olen
Muistaakseni misukka oli kapeampi.

jalat

Itseänikin kiinnostaisi tämä renkaiden koon tarkkuus. Omat Hongdou gummit olivat näköjään 2.5 / 10 kokoiset. Mikä tuntui jotenkin hassulta koolta, kun täällä on mainostettu tuota 3.5 /10 kokoa kiinan vehkeisiin sopiviksi.

Coastside

Qingqi:n rengaskoot ovat 3.1 - 10 ja 3.5 - 10. Nyt siinä on 3.5 -10 Duro
Eivät näytä ylileveiltä.

kekra

Olettekos muute tarkistaneet onko renkaanne laitettu oikeinpäin? Mulla on jo tehtaalla laitettu eturengas väärinpäin. Siis tarkoitan tietenkin pyörimissuuntaa.

Kertonee jälleen kuinka leväperäisesti näitä kiinalaisia kasataan. Sitä en sitten tiedä onko tuolla mitään käytännön merkitystä. Joku viisaampi voi vastata.

Coastside

Kuvioinnin toimivuus riippuu pyörimissuunnasta, varsinkin märällä tiellä, siten että se heittää vettä pois paremmin. Symmetrisellä kuviolla se ei merkitse.
Renkaan kankaiden suuntaamisessa voi olla ajateltu renkaaseen tulevaa vääntöä, mutta tuskin mopossa.

Samppa

Kyllä sen renkaan pyörimissuunta pitää oikein olla, jos siinä on nuolet jotka suunnan näyttävät. Se on jo TURVALLISUUSkysymys, eli ei muuta kuin käännättään.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kekra

Taidan kuitenkin ajaa renkaan loppuun ja laittaa uuden sitten oikeinpäin. Reilut 7000km nyt ajellut renkailla ja itseasiassa vasta tänään huomasin että eturengas on väärinpäin. Eipä tuota ole ajossa mitenkään huomannut.

Istuskelin rannalla puistonpenkillä ja skootteri siinä vierellä ja sattumalta osui silmä nuoleen joka näytti väärään suuntaan. Tarkistin samalla takarenkaan jossa nuoli oli yllättäen oikeinpäin. Sattuu sitä vahinkoja kiinalaisillekin  :P

En millään jaksa uskoa että olisin ainoa jolla on mennyt väärinpäin rengas. Täältäkin löytyy varmaan useampiakin "uhreja" kunhan tarkastavat omat renkaansa.

Samppa

Mulla oli myös rengas asennettu väärinpäin, mutta Kiinalaisessa mönkkärissä. Näyttää siis sattuvan muillekkin Kiinalaisen omistajille.  ???
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Itse tilasin kokonaan uudet venttiiliputket. Alumiiniset, Saksasta. Kun vaan vielä saisi asennettua paikalleen.

Kannattanee sitten kinkin omistajien ainakin tutkia sielujen kunto. Ei ole oikein, että ilma pysyy pelkällä suojakorkilla renkaassa.   :-\

Vakuuttava testi siis? Kokeilitteko vaihtaa sieluja uusiin? Tai yritittekö edes kiristää vanhoja? Vastaa rehellisesti.

Autoihinhan vaihdetaan lähes poikkeuksetta uudet tubeles-venttiilit aina rengasasennuksen yhteydessä. Varmastikin siksi, että kumi haurastuu ajan mittaan. Myös se sielun tiivistekumi.

Tarkistin juuri nuo uudet venttiilini. Eipä ollut alumiinisen korkin sisällä edes kumitiivistettä. Ja varmastikin olisi, jos sielun vuoto-ongelmat olisivat todellisuutta, taikka yleisesti tiedostettu ongelma. Varmasti sielujakin kehiteltäisiin, jos niiden ongelmana olisi vuotaminen. Silti sielut ovat pysyneet samanlaisina pitkään.

Opelin tankinläpässä on pidikkeessään työkalu, jolla venttiilihatut saa kiristettyä. Uskoisin silti, että sillä halutaan välttää ilkivaltaa, ja varmistaa korkin paikallaan pysyminen. Ei niinkään pitää ilmoja renkaassa.

Kai se kuuluu mulla luonteeseen, että epäilen kaikkea uutta kuulemaani. Varsinkin, jos se kuulostaa uskomattomalta.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Ventiilin ja sen hatun ilmanpidon voi tarkistaa vanhalla kaasuletkun tarkistussysteemillä eli saippualiosta päälle ja kuplimista tarkkailemaan. Suoraan ventiiliin tämä ei käy kun se sottaa.

Skoden pyörän voi upottaa osin veteen ja seurata kuplimista, jos epäilee sen jostain vuotavan.

Hemmo

Ventiilinhatun tehtävä on toimia likasuojana, venttiilin sielu taas varmistaa ilmanpitävyyden. Venttiilinhatun ei todellakann ole tarkoitus toimia ilmatulppana.