Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

pakoputken maalaus

Aloittaja pasi61, 22.07.13 - klo:20:55

« edellinen - seuraava »

Juissi

Tohon alkukäyräänhän voisi käyttää pakosarjakäärettä, mutta en tiedä mädättääkö se sitten sen putken siellä alla.
Ainakin olis erilainen ratkasu.

Pääongelma on tosiaan sen äänenvaimentimen ruostuminen ja sen maalaaminen pidentää käyttöikää paljon.
Maalit myös pysyy vaimentimessa ihan hyvin, olettaen että pohjatyö on ollut kunnollinen ja ruoste saatu mahdollisimman hyvin pois.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

konenikkari

Voi kumpa tietäisit kuinka suuri ongelma alkukäyrän ruostuminen/versus pöntön ruostuminen.
2T laitteessa.
Esim. wartburkissani, ei pönttö koskaan ruostunut,pakosarja kyllä ruostui.
Tosin, ei koskaan, eikä vieläkään minua ole kiinnostanut, pintaruosteet.
Minua kiinnostaa vain asiat jotka ovat ruosteessa, syvältä.
Ihaán mielennpainuva keskustelu syntyipi tästäkin.
Toinen puhuilipi vaimentimen maalailusta ja toinen säjesti puhumalla pakoputken maalauksen kestävyydestä.
Oikiassa olivatten molemmat.
Vaimentimia voi maalata, pakoputkea ei.
Jotenkas otsikko on väärä, vaimentimen maalauksen hyväksyn, pakoputken maalausta en suosittele.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Juissi - 23.07.13 - klo:00:23
Tohon alkukäyräänhän voisi käyttää pakosarjakäärettä, mutta en tiedä mädättääkö se sitten sen putken siellä alla.
Ainakin olis erilainen ratkasu.

Pääongelma on tosiaan sen äänenvaimentimen ruostuminen ja sen maalaaminen pidentää käyttöikää paljon.
Maalit myös pysyy vaimentimessa ihan hyvin, olettaen että pohjatyö on ollut kunnollinen ja ruoste saatu mahdollisimman hyvin pois.
Thermo techiä voi tosiaan kääriä alkukäyrään, skootterissa siitä saattaa olla vain enemmän haittaa kuin hyötyä?  ::)

Itse suosin kyllä tuota äänenvaimentimen korjausmaalausta, sillä voi tosiaan jatkaa alkuperäisen äänenvaimentimen elinikää vuosilla. Ja varsinkin jos ajelee pätkääkään suolatuilla teillä. ;)

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.07.13 - klo:00:29
Minua kiinnostaa vain asiat jotka ovat ruosteessa, syvältä.

Tuossa vaiheessa normaali ihmiseltä taas loppuu kiinnostus kokonaan. Ruostetta kun ei voi pysäyttää, mutta sitä voi hidastaa. ;) Ruosteeseen kun ei ole muuta korjauskeinoa, kuin vaihtaa ruostunut osa uuteen.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

InsOmnia

konenikkari

Totta se on jäänyt meidän osaksi.
Naamastanikin jo näkee että olen saanut happea runsaasti.
Sama näkyy ajoneuvostani, happi on tehnyt tehtävänsä  :o

InsOmnia

Oxygeni on kaiken pahan, alku ja juuri.  ???
Mutta toisaalta myös kaiken hyvän, alku ja juuri. :o
Menipä taas vaikeaksi. ;D
Edit: Typoja harvensin. ::)

Partanen

Jos puhutaan skootterin pakoputkesta, niin ainakin mulle se tarkoittaa sekä alkukäyrää, että vaimenninta. Jotenkas ei otsikossa ole mitään väärää.

Gts:n putki kannattaa maalata niistä kohdin mistä on maalattu tehtaallakin. Jos siinä ennen vaimenninta on tarkka maaliraja, niin siitä samasta rajasta taaksepäin kun maalaa, niin hommat on aika hyvällä mallilla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Sanotaan sekin vielä, että pakoputkea kannattanee pestä välillä. Kura ja rapa putken pinnalla ei ainakaan hidasta korroosiota. Tietysti varovainen pitää olla kuumaa putkea pestessä. Kai ne jotkin pesuaineet saattaa syttyviäkin olla? Tai ainakin pelottelevat sen mahdollisduudella.

Itte olen pessyt pakoputken sienellä tavoitettavissa olevat kohdat Autoglym:in moottoripyörän pesuaineella, ja samaa ainetta tulee käytettyä moottorinkin pesuun.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

InsOmnia

Näinhän se on, tosin sen verran malttia kannattaa käyttää, että antaa pakoputken jäähtyä kunnolla, ennen pesua.  Jo ihan sen vuoksi, että ei tee enempää vahinkoa kuin hyötyä. ;)

Mutta samat ohjeet tepsii moneen muuhunkin, kosteana oleva kökkökerros ruostuttaa ja hapertaa monia muitakin osasia. Pitäkää laitteenne puhtaana, niin korroosiopeikko pysyy loitolla. ;)