Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kumpaa jalkaa käytätte?

Aloittaja jalat, 02.05.08 - klo:13:47

« edellinen - seuraava »

InsOmnia

Ei kai mies käytä muuta kuin keskijalkaa, paitsi kävelemiseen. 8)

juhsav

Tästä alkaen pelkästään keskijalkaa! Ja lisäksi muistan tarkistaa alustan ettei ole liian pehmeä! Edellinen tarkistamattomuus maksoi 200€
uuden takakatteen muodossa. Oppia ikä kaikki!
Juha

khaosaming

Käytän yleensä aina keskijalkaa, kun pyörä on parkissa tai seisoo tallissa. Sivujalkaa käytän usein koneen sammuttamiseen ja päältä pois nousemiseen - sitten nyppään laitteen keskituelle. SH 300:n sivujalka on niin onneton tikku, että sillä ei juuri mitään tee, jollei alusta ole kova. Silloinkin on hyvä paikoittaa mopo nousevalle pinnalle päin kallistuneena. Soralla joutuu käyttämään sivutuen alla levyä.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Partanen

Otin sivutuen kokonaan pois, niin ei tule kiusausta sitä käyttää. Vespoissa se taitaa kaikissa olla semmoista mallia, joka nousee jousivoimalla itsestään ylös. Eipä jää vahingossa alas ajoon lähdettäessä, muttei ole kovin varma pystyssä pitäjäkään. Jenkeillä ei kai ole Vespoissa sivutukea alunperin ollenkaan. Ostelevat ne sitten itse, jos haluavat. Varmaa syytä en tiedä, mutta olisiko Piaggio hävinnyt jonkun oikeustaistelun jossain vaiheessa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

-Zone-

Oon suunnitellut ottavani keskijalan (skootterista) vallan helkuttiin. Kinkkiromussa on niin surkeat kallistusvarat vasemmalle sen ollessa kiinni. Monta kertaa on jo rapinut asfalttia mokoma ja liki yhtä monta kertaa oli nurinmenokin lähellä. Oikealle kantatessa ei taas mitään ongelmaa.

konenikkari

Itse en keskijalkaa käytä
Ja komppaan zonea, ääntää oudosti kaarteissa.
n. yhdeksän kertaa sitä korjattuani, heitin mäkeen.
Se kun on n. kahden kilon painoinen
ja kiinnitetty moottorin lohkoon, joustamattomasti
söi kiinnitysreikiään kuin juustoa.
Aina huoltotoimissa sitä kaipaan, joten taidan rakentaa
ns. irtomallin keskijalan.
Ja skotun runkoonhan se kauan toimiva keskijalka pitäis kiinnitettää
eikäs suinkaan alumiiniseen moottorin lohkoon >:(
Tosin ikänikään takia ei keskijalalla juurikaan ole käyttöä. 8)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tagatubos

Nyt kun skodessa on molemma, tulee sivujalkaa käytettyä kaupareissuilla, yms.
Kun lyön kunnolla parkkiin, vehjes nousee keskijalalle.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

konenikkari

Ja ihan päin..sanonko mitä..no enpäs sano
on suunniteltu ja rakennettu noi mopojen keskijalat
mopo pitää nostaa kaksin käsin ilmaan, jotta keskijalan saa alle.
Toista on esim. bmw 1000rt., pistä jalka keskituen "vivun" päälle
ja nosta kahvasta, ja hopsaa siinä se oli  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

ramba

Sivujalkaa, aina, ei ole enään keskijalkaa ;D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: ramba - 26.08.12 - klo:17:04
Sivujalkaa, aina, ei ole enään keskijalkaa ;D
Menit sitten amputoimaan miehen viimeiset ilot? :o

jarva

Sivujalkaa aina, korotuspala ja korkeimmalle säädetty iskunvaimennin ei oikeen sallinut keskijalkaa, lopulta tippui ajossa jousi niin päätin repiä koko härpäkkeen pois.

pekpel

Meinasin laittaa keskijalkaan molemminpuolin jotku magnesium tai titaanipalat että kipinät lentäis komeesti kun kanttaa...
Sais täkäläiseltä mopokansalta kunnon naurut irti  ;D ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

oskuk

Teippaat magnesiumia polviin? ;-)

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 28.08.12 - klo:00:28
Teippaat magnesiumia polviin? ;-)
Pekpelin Bella on niin bullea alapäästään, että pitää oikeasti hypätä toiselle astinlaudalle kontilleen, jos meinaa polven saada maahan. :o ;D

krisuliiih

Keskijalkaa yleensä, kun sähköstartti ei toimi juurikaan nii pitää kicksillä starttaa... Ja moposkootteri siis kyseessä. Sivujalkaa en enää oo käyttäny, kerran meinannu kaatua, onneks olin viel paikalla ni ei ehtiny kaatua ihan! Pitäis vaan hioo tätä keskijalalle laitto tekniikkaa :D