Piaggio Beverly 300/350/500 (vs Honda SH 300)

Aloittaja JakeS, 27.04.12 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

JakeS

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 07.06.13 - klo:12:06
*Kiittää ja kumartaa kutsusta* Mutta eipä taida uskaltaa, sen verran paha kuume jo nyt on päällä :-[ Olen meinaan erittäin vakavissani harkitsemassa juurikin X10 350i itse tuottamista maahan kun virallinen maahantuoja ei sitä ole halukas tuomaan. Hintaero 500i kuitenkin on sen verran merkittävä ja jos kerran käytännön potkukin oikeasti riittää, niin... :)
Mitä sitä kärsimään. Jos kerran paha kuume on ja kaupasta löytyy hoitoon lääkkeet niin anna mennä vaan. Kerranhan me vain täällä eletään.
X10 painaa sen verran enemmän että eroa kulkupuolesa on jonnin verran vaikkakin hyvin tuo beverly jaksoi mennä kax päälläkin. 100 vauhdissa oli heleppo vielä ohittaa.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

HiTec

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 07.06.13 - klo:12:31
Mitä sitä kärsimään. Jos kerran paha kuume on ja kaupasta löytyy hoitoon lääkkeet niin anna mennä vaan. Kerranhan me vain täällä eletään.

No periaatteessa ihan samaa mieltä ollaan ja "hallitukseltakin" on jo vihreää valoa asialle saatu. Enää puuttuu "vain" se raha, ylläri pylläri :-[ Tuokin puoli tässä varmaan kesän kuluessa järjestyy, mutta kun se ei ole ihan 100% varmaa vielä, niin ei tässä juuri tällä hetkellä auta kuin kärvistellä :-\ Mitään show stopperia X10 "projektilleni" ei siis kuitenkaan ole näköpiirissä, ehkä korkeintaan aikatauluun tehdään muutoksia. Vaan kun luonteeltani olen rahan suhteen varovainen (sen verran monta työttömyys-, lomautus- yms. jaksoa jo kokeneena), niin ensin asiat ojennukseen ja sitten vasta muutetaan haaveita konkreettisiksi 8)
BMW R 1200 ST -05

JakeS

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 07.06.13 - klo:13:07
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 07.06.13 - klo:12:31

No periaatteessa ihan samaa mieltä ollaan ja "hallitukseltakin" on jo vihreää valoa asialle saatu. Enää puuttuu "vain" se raha, ylläri pylläri :-[ Tuokin puoli tässä varmaan kesän kuluessa järjestyy, mutta kun se ei ole ihan 100% varmaa vielä, niin ei tässä juuri tällä hetkellä auta kuin kärvistellä :-\ Mitään show stopperia X10 "projektilleni" ei siis kuitenkaan ole näköpiirissä, ehkä korkeintaan aikatauluun tehdään muutoksia. Vaan kun luonteeltani olen rahan suhteen varovainen (sen verran monta työttömyys-, lomautus- yms. jaksoa jo kokeneena), niin ensin asiat ojennukseen ja sitten vasta muutetaan haaveita konkreettisiksi 8)

No rahahan tässä kaikilla on ongelmana. Itsekin yrittäjänä kahdella erittäin suhdanneherkällä alalla mutta yritän elää ottamatta asiasta liikaa stressiä. Ymmärrän toki jos asuntokaupoista on kyse jolloin puhutaan jo isommista summista mutta muutaman tonnin skootterirahoituksesta selviää kyllä vaikkakin huonommassa tapauksessa joutuisikin sen myymään pois liian halvalla ja vähän takkiin tulisikin.
Mä olen moottorihärveleitä ostellut parin kymmenen vuoden aikana omakotitalon arvosta ja takkiin on tullut niin paljon ettei kehtaa edes laskea. Lyhytjänteinen kaikissa asioissa. Mikään vehje ei ole 2-3 vuotta pidempään pihassa seisonut mutta kaikista olen nauttinut ja sitä ei suoraan voi rahassa mitata.
Kotarilla mennään....

HiTec

Stressi nyt onkin asia erikseen, mutta kun maxia/prätkää ei juuri järjellä voi perustella ja mikään pakkohankintakaan se ei ole, niin mieluummin kärsin haaveistani kuin taloudellisesti. Ja kuitenkin kun asuntolainaa on n. 300k vielä makseltavana, niin jo se laittaa kummasti harkitsemaan tämäntyyppisten "turhakkeiden" hankkimista :-\

Sinällään kumma juttu että sitä ensipyörää aikanaan kanssa pohdittiin ja pähkättiin, mutta sitten kun se oli jo talossa, oli huomattavasti helpompaa vain vaihtaa se toiseen kun mieli teki. No nyt kun on taas lähes 2v ollut prätkätönnä, on tilanne ikäänkuin nollautunut ja taas on sen "ekan" hankkiminen aikamoisen pähkimisen takana. Weard ???

Ja kun nuo asuntokaupat tuli mainittua, niin koskaan en ole käynyt asuntoesittelyssä ilman että olisin ko. asuntoa itselleni siltä seisomalta ostanut - ja vasta sen jälkeen on turistu pankinjohtajan kanssa jotta mitä tulikaan tehtyä :o Ja niin se meni nykyinen OKT:kin. Eka ja ainut tontti mitä koskaan edes käytiin katsomassa ja "tää on meidän". Tuokin läntti löytyi netistä 1vko sisään siitä kun ylipäätään edes päätettiin jotta voisi OKT projektin käynnistää. Ja kuitenkn puhutaan Hki:stä => ihmettelen suuresti kun toiset vaan narisee ja valittaa kuin on tontit täällä päin muka kiven alla ::)
BMW R 1200 ST -05

JakeS

Tottahan tuokin mutta täytyy ottaa huomioida ettei inflaatio tule "syömään" asuntolainaa lähivuosina kovinkaan paljoa ja sitä odotellessa tulee niin vaivaiseksi ettei voi muulla ajaa kuin nelipyöräisellä sähkömopolla.
Kun aikoinaan otin talon rakennusta varten lainaa niin lyhennys oli murskaava 2400 mk/kk joka pisti perhettä hankkivan nuoren miehen aika tiukoille mutta viimeisinä vuosina tuo 400€ kuukaudessa tuntui aika naurettavalta summalta verrattuna tuttavapiirissä oleviin jopa 2000 € lyhennyksiin.

Mutta asiaan. Kävin beverlyn abseja testaamassa hiekkatiellä ja samalla tavalla kahvat hakkaa sormille kuin autojenkin jarrupoljin täristää absien puuttuessa peliin. Takarengasta ei saa lukittautumaan ollenkaan. Eturenkaan saa hetkeksi jarrukahvaa nopeasti puristaessa mutta hyvin nopiaan abs alkaa toimia. Tehokkaamman jartutuksen varmaan saisi absittomalla?  kunnon liukulaakerisoralla tuntuu ettei jarruja olis olleskaan  :)
Kotarilla mennään....

HiTec

No vaikka meilläkin 4-numeroinen tuo lyhennys on, niin kyllä se eka numero sentään on onneksi ykkönen 8)

Itse olen päässyt tutustumaan mp-abseihin viime kesänä Kymco Downtown 300i testilenkillä. Samalla tavalla siinäkin tosiaan kaffa näpeille täristi, joten ensikertaa jarruttaessa tuo oli kyllä pinoinen "Ai niin!" elämys. Kesäkeli ja kuiva asfaltti, niin etusta en sentään abs:n rajalle ruvennut rutistelemaan :D

Tuostahan on lukuisia videopätkiäkin, kuinka sadekelillä abs pesee absittoman ihan 6-0. Tosin sitten kun renkaan alla rupeaa olemaan irtotavaraa, niin homma meneekin mielenkiintoiseksi kun se paras jarruteho aikaansaadaan pienellä materiaalin puskemisella, ei ehdottomalla lukittumisen estämisellä :-\

Samaten tuosta X10:n luistonestosta on nätti video kun märällä kaivonkannella rengas sutii niin maan vimmatusti. Vaan ASR päälle, kääntö kaffasta ja mopohan lähtee kuin hauki kaislikosta :)
BMW R 1200 ST -05

Masseri

Tervehdys!

Uusi Beverly 350-kuski ilmoittautuu foorumille. Keskusteluja olen seuraillut täällä jo pidempään monia hyviä vinkkejä onkin jo tarttunut mukaan. Pari viikkoa sitten laitoin skootterin tilaukseen ja hyppäsin tähän minulle tuntemattomaan harrastukseen mukaan.

Laitan nyt tässä muutamia tuoreita ensivaikutelmia, miltä homma on tuntunut, jos jollain muulla on sama tilanne ja pohtii samoja asioita.

Ajaminen hieman jännitti, kun ei aiempaa ajokokemusta ei käytännössä ollut. Ikää on sen verran, että A-kortti tuli B-kortin mukana, ja mietin hankkiako skootteri ensin vai mennä ajokouluun. Ajokoulua on niin moni suositellut, että ajattelin sen kuitenkin käydä. Jos itsensä teloo, niin sitä on sen jälkeen kurja jossitella.

Skootterin luovutuksen jälkeen ei auttanut muu kuin uskaltautua liikenteeseen.
Heti kun pääsin liikenteeseen, niin huomasin peilien olevan aivan päin seiniä. Pikaisen käsinsäädön jälkeen sain toisen näyttämään suunnilleen oikein. Muutama ensi kilometri oli hakua mutkissa ja jarrutuksissa, mutta sen jälkeen homma alkoi sujua yllättävän nopeasti. Pyörä tuntui heti vakaalta, mutta ohjaus silti kevyeltä. Vauhtia ei suoralla oikeastaan huomaa kuin ajoviiman äänestä ja helposti lipsahtaa ylinopeuden puolelle. Nopeammassa vauhdissa ohjaaminen mutkissa tosin tuntui oudolta ja vastaohjauksen kanssa menee kyllä aikaa, että se tulee luonnostaan. Tunne mutkassa kyllä on hieno!

Pyörän (ja kuskinkin) sisäänajo on siis kesken, mutta kaikki on toiminut tähän asti hienosti. Tankkauksessa on vaikea tietää, milloin tankki on täynnä. Ekalla tankkauksella tuli ihan piri pintaan ja jopa vähän yli, toisella jäi taas reilusti vajaaksi.

Sammuttamisen jälkeen kuulostaa siltä kuin polttoainepumppu kävisi pari kertaa ja bensan katkua on selkeästi ilmassa. Nyt pariin viime päivään tätä ei tosin ole tapahtunut, joten olisiko tuo liittynyt tuohon ylitankkaamiseen? Mitään käynti- tai käynnistysongelmia, jota ulkomaanpalstalla on raportoitu, en ole havainnut.

Vilkun käyttö vaatii kanssa tottumista. Kytkimestä on hieman vaikea tietää menikö vilkku päällä tai pois. Eiköhän tuohonkin totu?

Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen valintaani. Nyt vain lisää kilometrejä ja kokemusta ajamisesta.

-Masseri-

JakeS

Tervetuloa foorumille ja onnea hankinnastasi.
Tankkaus on todellakin hieman hankalaa aluksi. Itse tungen pistoolin tankkausreijästä sisään muutaman sentin ja lopetan tankkauksen ensimmäiseen naksahdukseen. korkin ja läpän välinen tila ylitankkaukselle on onnettoman kokoinen joten jätän suosiolla viimeiset lirutukset pois. On muuten aika naarmuuntumisherkkää aluetta. Ei tarvitse kuin kengän hipaista niin jälki jää varmasti. Tässä perheessä on jo opittu varomaan ettei tule turhaan potkittua. Jahka kesän lopussa saan töistä vapaata niin tuttu kalvottaja saa laittaa suojakalvon tankkauskorkin ympärille.
Oletko muuten katsonut missä asennossa takajousuen säätö on?  Minulla oli kaikkein löysimmässä ja pari naksausta kireämmälle niin kyllä mutkatiet maistuu..
Kotarilla mennään....

jk_single

Onnittelut uudelle hyvälle skootterille. Se Piaggion paska vilkkukytkin tulee ihan kaupan päälle  ;), ohkasia hanskoja kun käyttää niin on parempi tuntuma.
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

HiTec

Onko tuossa nyt jotain erikoista ns. normaaliin vrt? ??? Itse en tuota ole vielä päässyt käpistelemään muuta kuin pojan jossain wanhassa Pinokkion mopossa, mutta ei siitä ainakaan jäänyt mielikuvaa että jotenkin erikoisen kökkö olisi 8)
BMW R 1200 ST -05

Masseri

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 10.06.13 - klo:13:10
Itse tungen pistoolin tankkausreijästä sisään muutaman sentin ja lopetan tankkauksen ensimmäiseen naksahdukseen. korkin ja läpän välinen tila ylitankkaukselle on onnettoman kokoinen joten jätän suosiolla viimeiset lirutukset pois. On muuten aika naarmuuntumisherkkää aluetta.
Oletko muuten katsonut missä asennossa takajousuen säätö on?  Minulla oli kaikkein löysimmässä ja pari naksausta kireämmälle niin kyllä mutkatiet maistuu..

Kiitos vinkeistä, vielä ei näy naarmuja, joten täytyy varoa kantta. Jousitusta myös säädin napsun kireämmälle. Perheen tytöt ovat vielä aika kevyitä ja ajelen pääasiassa yksikseen, niin tuo menettelee nyt hyvin.

Lainaus käyttäjältä: jk_single - 10.06.13 - klo:13:11
Se Piaggion paska vilkkukytkin tulee ihan kaupan päälle  ;), ohkasia hanskoja kun käyttää niin on parempi tuntuma.

Juuh, nyt tuo menettelee, mutta kun alkaa syksy painaa päälle ja on talvirukkaset kädessä, niin pitänee siirtyä antamaan signaali käsimerkillä  ;)

Sateella ei onneksi ole vielä tarvinnut ajella, mutta hieman isompi tuulilasi voisi olla aika mukava. Tuo  Givin 5606A http://www.givi.co.uk/My-motorcycle/?ma=PIAGGIO&mo=Beverly-125ie-300ie-10--11---Beverly-350-Sport-Touring-12 voisi olla aika passeli.

-Masseri-

JakeS

Vilkkukytkimessä en minä taas huomaa mitään outoa. Paremmasta kun en tiedä mitään. Nämä beverlyt on minun ainoita skoottereita mitä minulla on ollut lukuunottamatta moposellaisia.
Pitäisi saada se mp-skootteritapaaminen aikaiseksi niin voisi tutustua muihinkin laitteisiin  :D

(Edit: Oli minulla Piaggio x9 200 cc vuonna 2006 vähän aikaa ennen kuin vaihtui kawasakiin)
Kotarilla mennään....

JakeS

Ensihuolto tehty. 111 € maksoi kokonaisuudessaan. Tuntuu ihan kohtuuhinnalta ?
Väsäsin tilapäisen puhelintelineen jotta pääsen kattoo gepsillä mitä tuo nyt sitten kulkee. Android ja ohjelmana ulyssen speedometer. Siitä saisi 0-60, 0-100 ja varttimailinkin ajat mutta puhelimen gps:n herkkyys ei lienee riitä luotettavien lukemien saamiseen. Autossa nimittäin softan testasin ja nopeuslukemat juoksevat sen verran perässä että auton mittarissa oli joainakin 120 km/h siinä vaiheessa kun puhelimen ja softan mukaan oli edes satanen... Saavutettu kiihtyvyyslukema siis yli 3,5 sekkaa enemmän kuin valmistajan lupaama arvo.
Kotarilla mennään....

Partanen

Sopuhinta huollosta. Ei taida tuohon hintaan peräöljyt vielä kuulua. Kuuluuko ne vaihtaa jossain muussa kuin ensihuollossa?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

JakeS

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 12.06.13 - klo:18:07
Sopuhinta huollosta. Ei taida tuohon hintaan peräöljyt vielä kuulua. Kuuluuko ne vaihtaa jossain muussa kuin ensihuollossa?

Peräöljyt on myös vaihdettu. Mainitsivat asasta skodea hakiessani. Tuusmotorin huoltotoiminta muutenkin näyttää toimivan ihan kivasti varsinkin oliko se nyt tekniikan maailman mp huoltojen testissä jossa huolto arvioitiin todella huonoksi. On pojat petranneet kovasti.
Kotarilla mennään....