Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

LX50 4T polttoaineen kulutus

Aloittaja HKL, 23.09.08 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

HKL

Terve,

Ajattelin laitella tänne Vespani kulutuslukemia, kun niitä on ollut ainakin itselleni vaikea löytää.

Perustietoja:

- Kuskin paino ajovarusteineen noin 80 kg
- Mopo täysin tehtaan spekseissä
- Huippunopeus mittarin mukaan tasasella 50 km/h
- Ajo pääsääntöisesti työmatka-ajoa, päivittäin 32 km, maasto mäkistä, mutta pysähtymis / kiihdyttelytarve vähäinen

1. mitattu tankkaus, keskikulutus 2,4 l / 100 km.
2. mitattu tankkaus, keskikulutus 2,2 l / 100 km. (pihistellen, matkanopeus 40 km/h)
3. mitattu tankkaus, keskikulutus 2,5 l / 100 km. (taas mennään siis täysillä=)
4. mitattu tankkaus, keskikulutus 2,6 l / 100 km. (78 suuttimella reipasta vauhtia)

Saas nähdä miten vaikuttaa; kolmannen tankkauksen jälkeen tuli vaihdettua kaasariin hieman suurempi suutin eli kokoa 78. Ainakin kulku parani huomattavasti, joten näkynee hieman myös kulutuksen kasvuna..

Hakusanoja: bensankulutus, bensan kulutus, polttoaineen kulutus, Vespan kulutus, mopon kulutus

Samppa

Ei paha kulutus. PS. Vespaa tekisi itsellekkin ensi kesäksi mieli.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Hirsch

Ite en ole lx 50 sen kulutusta seurannut, mutta viestistäsi panin merkille että skootterisi menee tuota viittäkymppiä. Itsellä 600km ajettu ja kulkee mittarin mukaan 54km/h jos ei vastatuuli. Itse olen 92 kg.
Olen ollut kyllä tyytyväinen kokolailla vespaan. Kohta vaan harmiksi talvi :-\

HKL

Lainaus käyttäjältä: Hirsch - 01.10.08 - klo:19:12
Ite en ole lx 50 sen kulutusta seurannut, mutta viestistäsi panin merkille että skootterisi menee tuota viittäkymppiä. Itsellä 600km ajettu ja kulkee mittarin mukaan 54km/h jos ei vastatuuli. Itse olen 92 kg.
Olen ollut kyllä tyytyväinen kokolailla vespaan. Kohta vaan harmiksi talvi :-\

Hmm.. olen hieman epäillyt Vespan kulkua. Alamäessa saa tiristämällä tiristettyä tuon 54 km/h mittariin. Jos kaasun vääntää täysin pohjaan, alkaa peli hyytymään.

Asioita hieman hankaloittaa se, ettei laitteessa ole takuu voimassa (ostin autovahinkokeskuksesta ja huoltoajankohta mennyt pitkäksi). Seuraavaa tankkausta odotan kovasti, olen nääs yrittänyt pihistää bensaa (matkanopeutena pitänyt 40 km/h sen sijaan että ajaa täysii =) Jos vaikka sais ykkösellä alkavan kulutuslukeman!

Coastside

Kiinalaispuolelta (QM139) on sellainen kokemus ettei nopeuden alennus vaikuta juuri mitään kulutukseen. Kun antaa sen mennä mitä se kaasu hieman löysättynä menee ja ajaa mäet ylös kaasu auki, niin nopeus on hyvä, eikä kulutus nouse.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

khaosaming

Spritmonitorin mukaan Vespa LX 50 4T kuluttaa:

Lainaamin 2,22    Ø 2,61    max 3,06

Mukana 10 käyttäjää

http://www.spritmonitor.de/en/overview/57-Piaggio/0-All_models.html?fueltype=2&vehicletype=2&exactmodel=LX%2050%204T

Four wheels move the body, two wheels move the soul.