Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Milan Sport Estate keskustelua

Aloittaja kesäskootteri, 29.04.13 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

tommi

Kesäskootterille sen verran että tuota samaa vesijäähdytteistä skodeahan olisi saanut jo valmiiksi isoilla renkailla. On varmasti selvästi parempi ajettava kuin 12 tuuman renkailla oleva. Jonkin verran kalliimpihan tuo on mutta ei paha mielestäni. Heti kun tämä nykyinen moponi hajoaa taas jälleen kerran niin ostan kyllä tuon. En jaksa enää alkaa korjaamaan omaani.

http://www.av-motor.fi/tuotteet.html?id=119/832

kesäskootteri

Lainaus käyttäjältä: tommi - 06.05.13 - klo:07:59
Kesäskootterille sen verran että tuota samaa vesijäähdytteistä skodeahan olisi saanut jo valmiiksi isoilla renkailla. On varmasti selvästi parempi ajettava kuin 12 tuuman renkailla oleva. Jonkin verran kalliimpihan tuo on mutta ei paha mielestäni. Heti kun tämä nykyinen moponi hajoaa taas jälleen kerran niin ostan kyllä tuon. En jaksa enää alkaa korjaamaan omaani.

http://www.av-motor.fi/tuotteet.html?id=119/832

;)
Olin tietoinen tuosta isompipyöräisestä. Mun kukkarossa vaan tuntuu toi 1600 € vs 900 €. Ja onhan Estate pirteemmän näköinen :D

tommi

Osaatko muuten kertoa tankin todellisesta tilavuudesta tarkemmin? Noihin ilmoitettuihin tilavuuksiin pitää aina suhtautua varauksella. Onko tosiaan se 6.8L?

kesäskootteri

En osaa sanoa tarkemmin, vielä.
Olen tankannut kaksi kertaa, reilut 5 ja 4 litraa, mutta en osaa sanoa, kuinka tyhjä tuo tankki oli. Aion kyllä tämänkin vielä selvittää. Tilavuus on varmasti yli 5 litraa. ;)
Tekeekö muuten skootterin tankin tyhjäksi ajaminen hallaa jollekin osalle? Ajattelin jo aiemmin tuon tankin koon selvitää, ottamalla bensapullon mukaan matkaan ja ajamalla tyhjäksi, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi.

tommi

Eipä siinä muuta tapahdu kuin bensa loppuu ja mopo sammuu siihen. Kannattaa ajella vähän syrjemmässä ettei lopu bensa liikennevaloihin..
Aika harvoin nuo tankin tilavuudet pitävät kutinsa, omassa kiinalaisessa ilmoitettiin tankin kooksi 4L ja se osoittautui 6.5 litraksi. MTX-5:ssa tankin kooksi on ilmoitettu 5.5L kun se on todellisuudessa 3.5L. Bellassa samoin ilmoitetaan tankin tilavuudeksi 4L kun se taitaa olla 3.3L. Räikein tapaus lienee Solifer Matrix jossa piti olla 11L tankki niin se osoittautui reiluksi 5 litraksi. Tuo 6.8L olisi jo ihan hyvä koko jos pitää paikkansa. Sillähän pitäisi päästä jo 300km.

kesäskootteri

Ensimmäiset varmat tiedot kulutuksesta. Matka 282km ja bensaa 5,77 l. Kulutus 2l/100km. Matkasta n. 10% ajettu kaksipäällä.
Tankin todellinen tilavuus 5,77km. Eli ajoin tankin tänään tyhjäksi ja pääsin kilometrin sen takia taluttamaankin  :)
Semmoinen huomio täytyy mainita, että ei ole kyllä tämä skootteri suunniteltu kahta aikuista varten. Matkustajan kanssa iskarit ovat selvästi kovilla ja menohalut kyllä hyytyy. Taitaa tosin olla aika yleinen ongelma tämän kokoisten mopojen kanssa.
Kulkua on ainakin korvien välissä tullut pikkusen lisää. Mittariin saa kelattua tasaisella jo yli 70 lukemia, eli todellinen nopeus 60kmh on tainut jo rikkoutua.

Juissi

Olematta kuutiorasisti, mutta kyllä 50 cc kone on kovilla kakspäällä ajaessa, varsinkin jos on yhtään painoa henkilöillä.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

kesäskootteri

En ole vielä 500 km huoltoa tehnyt, kun ei sovitulla pajalla ole ollut aikoja. Sinne tilasin renkaatkin (ja ne on toimitettu), joten täytyy nyt vain odotella.

Mittarissa n. 650 huoletonta kilometriä. Skootteri toiminut pirteästi, ja olen viime aikoina ajanut enimmäkseen Helsingissä työmatkoja.

Matkamittarissa huomasin virheen. Mittari näyttää tällä hetkellä, ja siis alusta asti on näyttänyt, väärin. Olen tarkistanut kaksi matkaa netistä ja huomannut matkamittarin näyttävän väärin. Matkamittari: 8,5 km ja 18 km; todellinen kuljettu matka: 7,66 km ja 16,1 km. Tämä siis tarkoittaa, että ensimmäinen kulutusmittaus on hiukan alhainen. Tottakai myös mittariin kertynyt matka on suurempi kuin sen kuuluisi olla, eli edellä mainituilla luvuilla laskettuna skootterillani on oikeasti ajettu vasta n. 583 km, eikä 650 km niinkuin mittari näyttää.

Onko niin, että vieläkään ei kukaan muu foorumilla ole uskaltanut tätä samaa mopoa ostaa? Mistäköhän moinen johtuu; onkohan tässä sittenkin jotain vikaa...

kesäskootteri

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: kesäskootteri - 18.05.13 - klo:11:43
Matkamittarissa huomasin virheen. Mittari näyttää tällä hetkellä, ja siis alusta asti on näyttänyt, väärin. Olen tarkistanut kaksi matkaa netistä ja huomannut matkamittarin näyttävän väärin. Matkamittari: 8,5 km ja 18 km; todellinen kuljettu matka: 7,66 km ja 16,1 km. Tämä siis tarkoittaa, että ensimmäinen kulutusmittaus on hiukan alhainen. Tottakai myös mittariin kertynyt matka on suurempi kuin sen kuuluisi olla, eli edellä mainituilla luvuilla laskettuna skootterillani on oikeasti ajettu vasta n. 583 km, eikä 650 km niinkuin mittari näyttää.

Matkamittarissa siis noin 10% heitto toisin sanoen kun todellinen nopeutesi on 50km/h niin nopeusmittarisi näyttää 55km/h ihan normaali kiinalainen toleranssi :) ... voit tarkitaa todellisen nopeutesi jollakin gps:llä tai vastaavalla nopeusmittariohjelmalla älypuhelimestasi
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

kesäskootteri

Joo :)

Tuolla jo aiemmin sanoinkin, että mittarinopeus 70 kmh on aikas tarkkaan 59 kmh todellinen. Eli virhettä on siinäkin, mutta sitä kyllä pidin oletuksena, kun taas matkamittarin heitto tuli minulle hiukan yllätyksenä. No, väliä ei kai juuri ole, varsinkin kun asian tietää itse.

User

Poistapa nuo tarrat niin ulkonäkö muuttuu paremmaksi.

tommi

Jos nopeusmittari valehtelee niin silloin yleensä myös matkamittari valehtelee.. Moni ei tule ajatelleeksi tätä kun noita kulutusmittauksia tekee. Itse kävin eilen säätämässä sigman mittarin näyttämään metrilleen oikein, virallisella 1km mittauspaikalla. Vaikka sigmaan syöttää oikean mitan (ulkokehän halkaisija) niin se ei välttämättä näytä matkaa oikein. Nyt kalibroinnin jälkeen näyttää metrilleen oikean matkan. Kait se nopeudenkin ilmoittaa silloin oikein..

Tuossa Milan Estatessa näyttää olevan vain yksimäntäinen etujarru kun Soliferissa on kaksimäntäinen, kuten on tässä omassa Tysconissakin. Löytyykö Milanista muuten varashälytin/kaukokäynnistintä? Vasta nyt ihan viime aikoina olen huomannut kuinka kätevä tuo kaukokäynnistin onkaan. Tullut tavaksi pistää skode käyntiin aina säätimestä käsin. Ei tarvitse painella jarrukahvaa eikä turhaan nostella keskituelle. Varmaan siksi ei ole laitettu tappokatkaisijaa sivutukeen että saa käyntiin sivutuki päälläkin. Ennen nauroin tolle kaukokäynnistykselle mutta ihan järkevä ominaisuus se loppujen lopuksi on.

User

Eturenkaan ilmanpaine vaikuttaa nopeusmittarin näyttöön eli sitä muutamalla voi tarkkuus parantua.

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: tommi - 19.05.13 - klo:08:25
Jos nopeusmittari valehtelee niin silloin yleensä myös matkamittari valehtelee..
Ei tosiaan aina kuitenkaan.
Esimerkiksi tuossa mopoa vähän isommassa Xcitingissä nopeusmittari liiottelee tosi paljon. (100km/h mittari näyttää 118)
Ja matkamittariin tulee 100 kilometrin matkalla ainoastaan 2.2 km liikaa.