Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Äänestys: Kuinka kovaa vakiokiinalaisesi kulkee?

Aloittaja jalat, 27.08.08 - klo:21:02

« edellinen - seuraava »

kapeliuskani

Lainaus käyttäjältä: ramba - 23.04.13 - klo:09:22
Lainaus käyttäjältä: kapeliuskani - 22.04.13 - klo:19:46
Rajottamaton CDI- boksi on, sen unohin. Ja on testattu
gepsiin, ja näyttää oikein.

En kyllä usko että menee kahdeksaakymppiä OIKEAA NOPEUTTA, edes alamäkeen.. ::) ::)
Tuu vaikka kattomaan..  ;)
Mitattu siis jyrkkään ja pitkään alamäkeen..
*Solifer XTR50 classic -06*

pekpel

Eköhän näissä ole maksiminopeus siellä 200km/h likellä tai vähän ylikin..  ;D
Kun omistaja kyllästyy vikoihin ja nakkaa skopan tarpeeks korkeelta jyrkänteeltä alas  8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

User

Laitetaan tähän nyt vivacitynkin max nopeus näyttötaulun mukaan: 42 kmh

Eki

Itsellä ollut kaksi solikkaa r50 ja yksi täysin sama Titan merkillä, niissä on perävälitykset niin tiheät ettei ikimaailmassa kulje 80kmh vaikka kuinka ottaa rajoittimia pois, sitten asia on täysin toinen kun vaihtaa välitykset, mutta jaksaako 50cc rajoitettu enää vääntää moiseen vauhtiin ... siksi on todella vaikeaa uskoa juttuja vakiona 80kmh jne, joko mittari heittää hurjasti plussalle tai kyseessä hirmuinen alamäki ja mopo huutaa viimeisiään .. ;)
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

fudeisti

Tää viikko sitten ostettu Sym Orbit II menee sen 55 mittarin mukaan tasaisella tiellä. Alamäkeenkään ei taho mennä kuuttakymppiä kun lyö rajoitinta päälle koko ajan. En oo vielä verrannu gps:ään, mutta aika hyvin autojen mukana pysyy 50 alueella. En aio virittää, kun se on tyttärelle ostettu. Täyttää vasta heinäkuussa 15, joten on aikaa vähän testailla ite ensin tuota Symiä :D

jalat

Lainaus käyttäjältä: Eki - 28.04.13 - klo:19:12
Itsellä ollut kaksi solikkaa r50 ja yksi täysin sama Titan merkillä, niissä on perävälitykset niin tiheät ettei ikimaailmassa kulje 80kmh vaikka kuinka ottaa rajoittimia pois, sitten asia on täysin toinen kun vaihtaa välitykset, mutta jaksaako 50cc rajoitettu enää vääntää moiseen vauhtiin ... siksi on todella vaikeaa uskoa juttuja vakiona 80kmh jne, joko mittari heittää hurjasti plussalle tai kyseessä hirmuinen alamäki ja mopo huutaa viimeisiään .. ;)

No Eki saa uskoa mitä haluaa. Olen kuitenkin yli 30v mies ja minulla ei ole mitään tarvetta nostaa egoa postaamalla jotain huijauslukemia. GPS kädessä olen itse mittaukseni tehnyt :) Että sikäli itse uskon kyllä että toiset yksilöt menee niin perkuleesti.

Koska tiedän mitä puhun, niin en nyt jaksaisi enempää lukea viestejä joissa kyseenalaistetaan noita kiinalaisten menohaluja. Osa niistä kulkee aivan mielipuolisesti ja osa ei sen 45-50 enempää vaikka prikan poistaisi ja sytytyksen katkovan rajoittimen poistaisi.

HiTec

No jos huipuista ollaankin erimieltä, niin siitä lienemme samaa mieltä että nämä kiinan 4t-ihmeet kiihtyy siihen malliin että aikaa ei mitatakaan enää kellolla, vaan kalenterilla ;D Ei meinaan tartte kummoinen ylämäki olla kun jo menohalut hyytyy selvästi tälläisen 100kg ukon alla. Wanha yli 40tkm kelattu 2t Kymcokin kulkee paremmin :-\
BMW R 1200 ST -05

fudeisti

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 29.04.13 - klo:15:11
No jos huipuista ollaankin erimieltä, niin siitä lienemme samaa mieltä että nämä kiinan 4t-ihmeet kiihtyy siihen malliin että aikaa ei mitatakaan enää kellolla, vaan kalenterilla ;D Ei meinaan tartte kummoinen ylämäki olla kun jo menohalut hyytyy selvästi tälläisen 100kg ukon alla. Wanha yli 40tkm kelattu 2t Kymcokin kulkee paremmin :-\
Eroja on väännössäkin. Ex-Fude hyytyi kylän jyrkimmässä mäessä 20 - 30 km/h välille. Sym menee saman mäen reilut 40 km/h. Painoa ukolla kypärineen kaikkineen n. 85 kg.

Eki

LainaaNo Eki saa uskoa mitä haluaa. Olen kuitenkin yli 30v mies ja minulla ei ole mitään tarvetta nostaa egoa postaamalla jotain huijauslukemia. GPS kädessä olen itse mittaukseni tehnyt :) Että sikäli itse uskon kyllä että toiset yksilöt menee niin perkuleesti.

Koska tiedän mitä puhun, niin en nyt jaksaisi enempää lukea viestejä joissa kyseenalaistetaan noita kiinalaisten menohaluja. Osa niistä kulkee aivan mielipuolisesti ja osa ei sen 45-50 enempää vaikka prikan poistaisi ja sytytyksen katkovan rajoittimen poistaisi.

Joo minä huomattavasti vanhempana ukkona en halua näistä kinata mutta kun itsellä ollut noin 5 vuoden sisällä nyt jo 8:s uutena ostettu skootteri (sorry, kaverilta ostin Piaccio Typhonin, elikä oli juuri sisäänajettu) ja nykyinen ei ole Kinuski, mutta muut ovatkin olleet. Kaikki kulkivat kaupan jäljiltä noin 50kmh ja mittarivirhe oli kaikissa 5-7kmh plussalla, elikä aivan sallittuja laitteita, en sitten tiedä mikä puoti myy mopona laitetta joka kulkee maximissaan 80kmh ... nythän oli kyse siitä ettei sille ole tehty yhtikäs mitään, vaan kaikki rikat, kaasarin tapit ym ovat "speed limiter" johtoja myöten paikallaan ... Eki :)

pugt200

Tähän keskusteluun on olemassa vain yksi konsti, järjestää tilaisuus, jossa nopein moppeli löydetään. Etsitään sopiva suora, jossa on n 1,5 km tasaista ja mitataan kellolla kulku. Jos kilometriin menee lentävällä lähdöllä 60 s on keskinopeus 60 km/h ja jos 45 s, niin mopo kulkee kahdeksaakymppiä. Satasella kilometriin menee 36 s ja laillisella 45 kilsalla minuutti 20 s. Helppoa.

Itse olen mittaillut oman Pösöni kulun näin monta kertaa. Gps näyttää mitä sattuu verrattuna kelloon, joka ei valehtele satelliitin mittatarkkuuden mukaan. Kilometrin matkalla tulee vielä varmistetuksi se, että mopo myös kestää huiput. Tunnissa sain vakion Pösön kulkemaan "vapaalla" välityksellä 59 km. Kuristetulla välityksellä matkaa kertyi 47 km tunnissa. Mäkisessä maastossa neljään kertaan ajettu 125 km taittui aina 45 km/h keskivauhdilla. Aikaan mitattiin kaikki risteykset, liikennevalot yms mäet ja mutkat.

Coastside

Kiinankoneet on hämmästyttäviä. Laitoin omaan virinokan ja tuumin että tämähän jo kulkee, pahaan mäkeen 34. Sitten hioin kannen kanavia ja samaan mäkeen 44 (fillarin mittarilla). Vain putsaria oli muuten mitoitettu uudelleen ja kierrosrajoitin poistettu ja rullat olivat 5 grammaa.
Muiden kansien hionta ei ole tuonut samaa tehonlisäystä. Nykyinen kone virinokalla siihen mäkeen 25.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Oma tgb bullet 2t kone kulki tehtaan jäljiltä mittarilukemaan noin 50kmh, tienvarsimittareitten mukaan näyttää noin 5-6kmh liikaa elikä mopo oli laillinen. Nyt on rikka pois, vetoakselin holkista sorvautettu 1mm pois sekä hiukan leveämpi remeli, myös kaasrin kurkku oli kuristettu jonka poistin ja suurensin 10 pykälää suutinta. Pitäisi olla markkinoiden tehokkain moottori 50cc:nä, elikä 3.75kw/5.1hv. Pitkät jyrkät ylämäet menee kaksi aikuista kyydissä noin 50-60kmh, yksin noin 5-10kmh lujempaa ja tasaisella riittävästi (ajan yleensä tietenkin sallittua kaupungeissa)! ;)

jalat

Lainaus käyttäjältä: Eki - 29.04.13 - klo:15:29
LainaaNo Eki saa uskoa mitä haluaa. Olen kuitenkin yli 30v mies ja minulla ei ole mitään tarvetta nostaa egoa postaamalla jotain huijauslukemia. GPS kädessä olen itse mittaukseni tehnyt :) Että sikäli itse uskon kyllä että toiset yksilöt menee niin perkuleesti.

Joo minä huomattavasti vanhempana ukkona en halua näistä kinata mutta kun itsellä ollut noin 5 vuoden sisällä nyt jo 8:s uutena ostettu skootteri (sorry, kaverilta ostin Piaccio Typhonin, elikä oli juuri sisäänajettu) ja nykyinen ei ole Kinuski, mutta muut ovatkin olleet. Kaikki kulkivat kaupan jäljiltä noin 50kmh ja mittarivirhe oli kaikissa 5-7kmh plussalla, elikä aivan sallittuja laitteita, en sitten tiedä mikä puoti myy mopona laitetta joka kulkee maximissaan 80kmh ... nythän oli kyse siitä ettei sille ole tehty yhtikäs mitään, vaan kaikki rikat, kaasarin tapit ym ovat "speed limiter" johtoja myöten paikallaan ... Eki :)

Totta... unohtui keskustelun säännöt, vaikka itse näköjään aloitin tämän koko keskusteluaiheen :D
Joo siis Gigantin Diilistä se Solifer oli ostettu ja rajoitinpiuha kiinni se kulki gps:llä mitattuna tismalleen tasan 45km/h. Ei pätkääkään lujempaa vaikka yritti muna-asennossa tms :D

Coastside

Tämä ketju on yhtä absurdi kuin se missä kysytään mitä olet korjannut tien päällä. Pyydetään myös kertomaan jos ei ole korjannut mitään tietenkin mopon merkki mainiten.
Tässä pyydetään hakemaan markettimopo ja kertomaan onko siinä rajoitin ja kulkeeko se siksi 43 vai 44 vai 45 vai 46 jne...

Jos daukkikisaa pidettäisiin niin ...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Ei tässä(kään) ketjussa mitään vikaa sinänsä ole kunhan pysytään aiheessa eli kuinka kovaa moposi kulkee vakiona. Ihan kuten aloitusviestissäkin selvästi sanotaan. Täällä on toinenkin ketju missä voi sitten ilmoitella huippuja viritetyillekin mopoille.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=232.0