Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mikä pyörä??

Aloittaja Taavi, 23.04.13 - klo:01:32

« edellinen - seuraava »

oskuk

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 24.04.13 - klo:22:11
Piaggio X8 250i -08 maksaa lähes 600e vuodessa, kun Kymco Xciting 500 -05 selviää reippaasti alle 400e :o Johan nyt 50cc mopokin maksaa n. 350e vuodessa ja tuo Kymco on sentään 500cc!

Mikä ihme tuommoisia hintaeroja tekee?

konenikkari

En ole varma mutta olisko vakuutusyhtiön vahinkotilastot ko. ajoneuvoille.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Taavi

Hmmmm...,pirskule kun vois ottaa tyypit jossaki vaikka tuolla Kymcolla..,tai siitä jammusta. Niitä kun on niin "milijoonaa" eri mallista skodea,että mikä se sitte omalle vartalolle passais parhaiten kun mitat on n.180/98. Ja pitäishän siinä olla sitten sitä silimänruokaaki (ainaki omasta mielestä  ;D )
Joo eli se mullaki tulisi olemaan talviajo sellaista,että väliaikana ottaa akku lämpimään ja lataukseen,niin pääsee aina liikenteeseen kun on tarvetta.
Miten muuten..,saako niihin isompiin (200-250cc) nastarenkaita ollenkaan,vaan onko se sama mitkä laittaa alle kunhan vaan koko passaa?  :-\
Ei oo kukkaan keksiny nuihin kaksipyöräsiin vielä lohkolämmitintä..,sekihän auttaisi osaltaan käynnistymistä. Siinähän ois jonkunlainen "markkinarako"  8) ;D
En oo oulusta,enkä pelekää polliisia... ;)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Taavi - 25.04.13 - klo:03:09

Ei oo kukkaan keksiny nuihin kaksipyöräsiin vielä lohkolämmitintä...sekihän auttaisi osaltaan käynnistymistä. Siinähän ois jonkunlainen "markkinarako"  8) ;D

Päästää öljyt kattilaan ja lämmittää niitä aamuteen yhteydessä ;-)
Tai laittaa auton sisätilalämppärin skootteritäyspeitteen alle, nin on koko värkki aikas lämmöne kun lähtee liesuun.

Coastside

Olen jo neljä talvea lämmittänyt ilmajäähyisen hiusten kuivaimella tökkäämällä sen vain ilmanottoaukkoon. Kustansi hirmuiset 15 ekee ja vartin verran sovittelua. Ilmamäärää piti hieman alentaa teippaamalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.04.13 - klo:07:59
Olen jo neljä talvea lämmittänyt ilmajäähyisen hiusten kuivaimella tökkäämällä sen vain ilmanottoaukkoon. Kustansi hirmuiset 15 ekee ja vartin verran sovittelua. Ilmamäärää piti hieman alentaa teippaamalla.

Vaihdat siihen 12v moottorin niin sulla on turbo! ;-)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.04.13 - klo:23:24
En ole varma mutta olisko vakuutusyhtiön vahinkotilastot ko. ajoneuvoille.

Tästä on nimenomaan kyse, ainakin IF:n kohdalla. Ja mikä kenkuinta, he eivät anna tuota kerroin-tilastoansa ulos, ei edes pyynnöstä, yritetty on :-\ Mulle kun periaatteessa on ihan sama onko alla 750cc Ducati vaiko Kawan ZR-7, teho/paino-suhteessa eroa noissa ei ihan hirveitä ole, mutta IF:n mielestä yhden Dukun hinnalla vakuuttaa melkein kolme (!) Kawaa :o

Autopuolellahan ns. vak.luokka on about julkista tietoa = vaikka se ei kerro suoraan paljonko vakuutuksesi on €:ssa, mutta se kertoo sen suhteessa toisiin. Ja juuri tätä samaa luokkalistaa olen yrittänyt IF:stä prätkille onkia, turhaan :-\ Kilpailevilla yhtiöillä, kuten Pohjolalla tuo taitaa olla ihan teho/paino-suhteeseen perustuva => Pohjolassa em. Duku ja Kawa olisivat about samanhintaiset vakuutuksiltaan (en tosin ole vielä tuota tarkastanut heidän laskurillaan) 8)

No juu, jos skoba "ehdokkaiden" hintahuudossa on vaikka 2.000e eroa, niin tuolla esim. 200e vuodessa vak.maksuissa saa noita jo aika pitkään maksella ennen kuin tilit tasottuu. Mutta kun yleensä se mielenkiintoisempi yksilö on sekä kalliimpi ostaa & vakuuttaa, niin scenario menee jo ikäväksi :-\ Tällä hetkellä meinaan se kutkuttavin laitos olisi ZZR 1200, mutta järki... No onkos mp:n hankinnassa koskaan järjestä kyse ;D
BMW R 1200 ST -05

Coastside

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 25.04.13 - klo:08:04
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.04.13 - klo:07:59
Vaihdat siihen 12v moottorin niin sulla on turbo! ;-)
Nii voiskii ja sitten mä ajasin ropelihattu päässä khä hää hää :-*.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yari67

Hmmmm...,pirskule kun vois ottaa tyypit jossaki vaikka tuolla Kymcolla..,tai siitä jammusta. Niitä kun on niin "milijoonaa" eri mallista skodea,että mikä se sitte omalle vartalolle passais parhaiten kun mitat on n.180/98. Ja pitäishän siinä olla sitten sitä silimänruokaaki (ainaki omasta mielestä  ;D )
Joo eli se mullaki tulisi olemaan talviajo sellaista,että väliaikana ottaa akku lämpimään ja lataukseen,niin pääsee aina liikenteeseen kun on tarvetta.
Miten muuten..,saako niihin isompiin (200-250cc) nastarenkaita ollenkaan,vaan onko se sama mitkä laittaa alle kunhan vaan koko passaa?  :-\
Ei oo kukkaan keksiny nuihin kaksipyöräsiin vielä lohkolämmitintä..,sekihän auttaisi osaltaan käynnistymistä. Siinähän ois jonkunlainen "markkinarako"  8) ;D

Mulla on samat mitat kun sulla, ja kymco passaa melko hyvin mun vartalolle, naapurilla on Tmax 500 Jammu ja täytyy sanoa että on se ajoasento siinä paljon parempi kuin Kymcossa. Että jos pelkkä ajoasento on kriteeri niin ehkä suosittelen Yamahaa. JA mitä ulkonäköön tulee niin mielestäni toi Kymco people ei ole mikään kaunis näky mutta mulle ei ole asialla mitään väliä. Asun Keravalla että jos haluat koeajaa niin varmaan järjestyy jos itse olet lähistöllä.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

valtsu

Tietysti Aprilia Sportcity 200cc  8) Tyyliä löytyy vaikka muille jakaa! Minulla on ollut tuollainen nyt muutaman vuoden, ja ollaan tykätty. Silmä kun välttää, niin tyttöystävä pöllii tuon heti tallista. Tuossa olisi viel edullinen. Niin ja vakutuus Pohjolasta, niin ei ole kuin pari kymppiä enempi kuin mopossa. Halvaksi tulee. Minulla saattaisi olla iso pleksi kaupan - alkuperäinen. Tällä hetkellä Puigin ilman ohjain.
180 cm / 86 kg. Niin ja isot pyörät ovat plussaa. Metsäpolullakin olen kokeillut, mutta kehnohan tuo on etenemään, kun ei ole luiston estoa  :P.

Esim. täällä
http://www.nettimoto.com/aprilia/sportcity/1477982
Vespa GL, Bianchi, Alfa 156, MF590 MP

Taavi

Lainaus käyttäjältä: yari67 - 25.04.13 - klo:11:34

Mulla on samat mitat kun sulla, ja kymco passaa melko hyvin mun vartalolle, naapurilla on Tmax 500 Jammu ja täytyy sanoa että on se ajoasento siinä paljon parempi kuin Kymcossa. Että jos pelkkä ajoasento on kriteeri niin ehkä suosittelen Yamahaa. JA mitä ulkonäköön tulee niin mielestäni toi Kymco people ei ole mikään kaunis näky mutta mulle ei ole asialla mitään väliä. Asun Keravalla että jos haluat koeajaa niin varmaan järjestyy jos itse olet lähistöllä.

No mulla se on aika tärkeä...,pientä vikaa selässä. Mutta pittää siinä ulkonäköäki olla,ei saa olla ruma  ::)
Jammu ois kyllä kans yksi vaihtoehto...,esim tuo: http://www.nettimoto.com/yamaha/x-city/1382304
Kerava on kyllä aika kaukana(asun Pudasjärvellä). Mutta jos tulee käyntiä,niin ilman muuta otan yhteyttä  :)

Lainaus käyttäjältä: valtsu - 25.04.13 - klo:16:20
Tietysti Aprilia Sportcity 200cc  8) Tyyliä löytyy vaikka muille jakaa! Minulla on ollut tuollainen nyt muutaman vuoden, ja ollaan tykätty. Silmä kun välttää, niin tyttöystävä pöllii tuon heti tallista. Tuossa olisi viel edullinen. Niin ja vakutuus Pohjolasta, niin ei ole kuin pari kymppiä enempi kuin mopossa. Halvaksi tulee. Minulla saattaisi olla iso pleksi kaupan - alkuperäinen. Tällä hetkellä Puigin ilman ohjain.
180 cm / 86 kg. Niin ja isot pyörät ovat plussaa. Metsäpolullakin olen kokeillut, mutta kehnohan tuo on etenemään, kun ei ole luiston estoa  :P.

Esim. täällä
http://www.nettimoto.com/aprilia/sportcity/1477982

Tuossa on ainakin se plussaa,että on täysin tasainen lattia. Helpottaa tavaran kuskausta.
Ja en tiedä..,onko sillä mitään merkitystä missä ajovalo sijaitsee. Eikö se näytä paremmin,mitä korkeammalla se on? Vaan horisenko minä nyt ihan omiani..  :-\

En oo oulusta,enkä pelekää polliisia... ;)

yari67

Osta se jammu pois ennen kuin joku muu ehtii, ne menee äkkiä tolla hinnalla näin keväällä, se on siisti peli ja ajoasento on varmasti parempi sulle kun kymcossa. Näissä asioissa kun liikaa miettii niin jää ilman. Se on vielä lähellä sua, ei tarvi etelään tulla, voit ajaa sen kotio helposti.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

Partanen

Wikipedian mukaan tuo Yamaha on valmistettu ja kasattu Yamahan tehtaalla Italiassa. Koneena Minarelli, ja samaa konetta ja muitakin osia on käytetty mm. Peugeotissa ja MBK:ssa. Mun mielestä tuo kuulostaa hyvältä. Ylläpito lienee edullista, kun sama tekniikkaa käytetään useammassa eri merkissä. Tässä vielä linkki wikipediaan: http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_X-City

Tuo on kulultaan varmaan aika lähelle Gts Vespaa. Teho ja huippunopeus antaa ymmärtää, että kiihtyvyyttä on mukavasti tarjolla. Moottoritielläkin voi ajella, kun on tuo tuulisuoja. Eikä uudenkaan hinta ihan mahdoton ole.

Itse pidän hiukan vanhemman tyyppisistä skoottereista, mutta nykyskootteriksi tuo Yamaha ei ole hullumman näköinen. Ja kyllähän iso pyörä tien epätasaisuudet imee paremmin kuin pieni. Ja niitä epätasaisuuksia tuntuu tänä keväänä riittävän, ainakin ruuhkasuomen alueella.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

HiTec

Tuossa kelannut nyt nettimotoa "jonkun" verran, niin hieman olen ollut äimänä kun uutena kaupassa vehjes maksaa 12.000 (ABS-päivityksineen, parempine ulkonäköineen, jne...) ja 10v & 40tkm vanhana huuto on yhä 5.000 :o Ihanko tosissaan porukka luulee että 10v aikana 2-pyöräisen arvosta katoaa muka vain n. 60% !!! ???

No eihän se kuulemma hullu ole joka pyytää, mutta kyllä se normaalimpi tahti olisi 4v välein aina -50% => 10v ikäisenä arvosta pitäisi olla tallessa enää vain n. 20%, joka siis 12.000 tapauksessa olisi n. 2.500. Ja sitten ihmetellän kun käyettyjen(kin) kauppa on jumissa, yep yep ::) No mutta ainakin sen verran tuo ilmoitusten selailu on nyt ratkaissut, jotta joskos sitä rupeaisi bränikkää tähtäämään. Näin on monen vuoden takuutkin ja luotettava liike myyjänä, niin ei tartte näiden pilvilinnoissa elävien yksityisten käytettyjen myyjien kanssa ruveta heille realiteetteja latomaan kun ei siitä kaupasta kuitenkaan lopulta mitään tulisi 8)
BMW R 1200 ST -05

oskuk

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 26.04.13 - klo:10:58
Tuossa kelannut nyt nettimotoa "jonkun" verran, niin hieman olen ollut äimänä kun uutena kaupassa vehjes maksaa 12.000 (ABS-päivityksineen, parempine ulkonäköineen, jne...) ja 10v & 40tkm vanhana huuto on yhä 5.000 :o Ihanko tosissaan porukka luulee että 10v aikana 2-pyöräisen arvosta katoaa muka vain n. 60% !!! ???

No eihän se kuulemma hullu ole joka pyytää, mutta kyllä se normaalimpi tahti olisi 4v välein aina -50% => 10v ikäisenä arvosta pitäisi olla tallessa enää vain n. 20%, joka siis 12.000 tapauksessa olisi n. 2.500. Ja sitten ihmetellän kun käyettyjen(kin) kauppa on jumissa, yep yep ::) No mutta ainakin sen verran tuo ilmoitusten selailu on nyt ratkaissut, jotta joskos sitä rupeaisi bränikkää tähtäämään. Näin on monen vuoden takuutkin ja luotettava liike myyjänä, niin ei tartte näiden pilvilinnoissa elävien yksityisten käytettyjen myyjien kanssa ruveta heille realiteetteja latomaan kun ei siitä kaupasta kuitenkaan lopulta mitään tulisi 8)

Tuskin se 10v sitten maksoi 12000e, eli arvo pysyy paremmin kuin laskitkaan. Jos ostat siis uutena, ja aijot myydä 4v päästä puoleen hintaan? Jään odottamaan halpaa oikean hintaista skootteriasi ;-)