Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway

Aloittaja Make, 22.05.07 - klo:21:31

« edellinen - seuraava »

Shagrath

Juu mulla oli sama ongelma mun nelari paska keewayssa mut en oo vikaa löytäny ite. Tarkotatteko "kaasarin kalvolla" sitä luistinkumia? Itelläni se on liimattuna kiinni ku tyhmä olen. Jos siitä puhutte ni pitääpä tarkistaa asia. Se tuskin montaa euroa maksaa, jos uuden ostan.

EDIT: Juu mulla ei ollu ainakaa mitää reikiä siinä luistinkumissa. Että ei voi varmuudella sanoa näistä vehkeistä ku hajoo iteksee ja vikaa ei löydy millää...
Vaikka tiedät kaiken mopoista, se ei välttämättä tarkoita, että tiedät kaiken kiinan ihmeistä.

Pommi

Ihanko itekseen? Mietis nyt uusiksi :D Ehkä sitä on hiukan avitettu ottamalla kaasarista osia irti ja kokeilemalla ''josko tämä olisi se kuri'' :D

fudeisti

Lainaus käyttäjältä: 6LEKSA9 - 04.05.08 - klo:21:02
kyllä toi haisee melko rikkaalta mulla ei hirveesti tietoa ole mutta avasin kaasrin alla olevan luukun missä joku tappi , jousi ja kalvo joka yhteydessä kaasu vivustoon toi kalvo\tiiviste oli aika hapero ja siinä oli reikä ku sitä vähän venyttelin en tiedä mikä se sitten onkaan mutta voisko olla vian syy?

Ilman muuta syy on siinä kalvossa. Ei siinä saa olla reikää. Itse ihmettelin Fuden hyytymistä ja lopulta syyksi paljastui pieni reikä siinä kalvossa. Ostin uuden kalvon ja taas kulkee! JM-Racing Googleen niin alkaa osia löytyä.

japa

Mikähän mahtaa olla vialla kun skootteri (keeway focus rr) ei meinaa käynnistyä kunnolla ? Aina kun se on seissyt paikallaan esim. yön yli niin sitä saa polkea 10 min, että lähtee käyntiin >:(. Se käy kyllä ihan hyvin päällä ollessaan. Siinä on hieman isompi suutin ja mahtaisko se vaikuttaa mitenkään?
Tulppa vaihdettu ja ilmanputsari puhdistettu, joten niissä se ongelma ei ole. Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Samppa

Olikos tämä 2-tahti, vai 4-tahti? Mikä on hieman isompi suutin? Ensimmäisenä tulee mieleen ryypyn toimimattomuus jos käy muuten nätisti. Kai säädit tulpan kärkivälin vaihdon yhteydessä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Puhtaasti kylmäkäynnistykseen rajoittuva onngelma viittaa ryyppyyn, jonka tyyppi olisi hyvä tietää, jotta voisi antaa neuvoja. Kaasutin irti ja sen yleinen tarkistus olisi paikallaan, koska syy voi olla jopa vuoto, joka tyhjentää sen. Sitten ryypyn toiminnan tarkistus, johon voi kuulua sähköinenkin virtapiiri.

Onko sinulla valmiudet tarkistaa nuo?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

japa

Skootteri on 2-tahtinen. En ole kärkivälejä muutellut, olisko tuosta apua :)? Pitää kai tarkistaa seuraavaksi tuo ryyppy. Eikös tuossa ole automaattiryyppy ja miten sen sitten kuuluisi toimia? Sitten vielä tuo akku, mitenkä se?  ;D

kekra

Siis tuliko tämä vika heti sen suuttimen vaihdon jälkeen? Vai oliko jo ennen sitä?
Automaattiryyppyhän toimii siten että se on kylmänä automaattisesti päällä ja lämmettyään se lähtee pois päältä. Näin siis kun ryyppy toimii.

Yleensä automaattiryyppy hajoaa siten että se jää pysyvästi päälle. Harvemmin toisinpäin. Tuo sinun tapauksesi viittaisi kuitenkin jälkimmäiseen, epätodennäköisempään vaihtoehtoon.

Yksi vaihtoehto on myöskin että kaasarin imukaula vuotaa. Tekee juuri tuota että on pirun hankala saada kylmänä käyntiin. Tarkista ettei kaulassa ole viiltoa. Tämähän on melkeinpä tyyppivika monissa nykymopoissa.

Tuke

Mulla kävi ihan sama juttu just pari päivää sit.. Kertokaas nyt tyhmälle et missäpäin kaasaria se kalvo sijaitsee? Kyl mä luistin tiiän ja osaan sitä säätää mut eipä oo minkäännäköstä kalvoa tullu koskaan vastaan

idolit

Misähän mahtaa olla vikaa kun moposkootterini ei käynnisty?Kaikki huollot tehty,tulppa vaihdettu,ilmansuodatin putsattu,öljyt vaihdettu  ja bensapuoli on kunnossa.Mutta kone ei lupaa edes yhtään joten vian täytyy olla sähköpuolella mutta missä??

Coastside

Ongelma ei ole lainkaan merkki, eikä mallikohtainen. Se ei välttämättä liity myöskään perushuoltoihin. Sen esiintulo kertoisi edes jotain. Täällä on useita vastauksia käynnistysongelmiin. Joku paikanpäällä oleva voisi selvittää heti perusasiat, kuten bensansaannin, puristuspaineen ja kipinänsaannin.

Saku

Keeway saapi uuden takapyörän laakerin. Ajokilometrejä 6700 km.
Olisi manuaalin mukaan vaihto 10000 kilometrissä.
Eipä tuo sinneasti kestä.  ;)

haidi_haus

Olen niin ummikko etten löydä moottoriöljysäiliötä tästä pyörästä. Pelkään lisääväni ainetta väärään tankkiin ja ohjekirjasta ei ole minkäänlaista hyötyä. Siinä ei neuvota säiliöiden paikkaa tai öljyn merkkiä. Onko kellään kokemusta tästä pyörästä?

Coastside

Etsi täyttöaukot. Ne on yläsuuntaan, ehkä satulan alla. Öljysäiliö haisee öljylle ja bensiinisäilö bensiiniltä. Äläkä aja yhtään, ennenkuin varmistat että öljyä on säiliössä.

Saku

Keewayn vaihteiston laakereissa on sanomista. Pitävät ääntä.
Kerralla ei tietenkään voitu korjata. Täytyy mennä uudelleen valittamaan.
Saavat tehdä takuuseen. Täytyy vaihtaa merkkiä, eihän tuosta mitään tule.
Pakkasella ei voi ajaa, kun kaasuvaijeri pettää. Kesällä ei voi ajaa, kun on laakerit hajalla. Onneksi on joka huolto teetetty merkkiliikkeessä.
Huoltoleimaa löytyy.  ;D

Vastaukseni koskee kaksitahti (2t) moottorilla varustettua ajokkia.
Keeway F-actin moottoriöljysäiliö, löytyy jalkatilasta satulan alapuolelta
Muovinen musta suojaluukku avataan virta- avaimella. Luukun takana on muovinen valkoinen, öljysäiliö. Öljysäiliön päällä on musta kuminen korkki. Korkki auki ja oikeanlaatuista öljyä säiliöön. Huoltoasemilta esimerkiksi kysymällä, löydät oikeanlaiset öljyt. Öljyä ostaessasi täytyy olla selvillä, onko ajokissa kaksitahti, vai nelitahti moottori.
Poikani Keeway F- act on varustettu kaksitahti moottorilla.
Mikäli sinulla ei ole Suomenkielistä käsikirjaa. Saat sellaisen ajokkiasi edustavasta liikkeestä. Auttaa ihmeesti alkuun. Kirjan kuvat, ovat kieltämättä huonolaatuiset.
Meillä on sellainen käytäntö, että bensan tankkauksen yhteydessä öljyn tarkistus / lisäys.   ;)