Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minarelli 70 cc kulku ongelmia

Aloittaja osula95, 17.02.13 - klo:23:41

« edellinen - seuraava »

Coastside

Se menee niin että aluksi on lähtöoletus mitkä osat sopii yhteen, kuten kaupan saitilla lukee : "Tehoputki xxxx sopii koneisiin zzzz vm. yyyy ja maksaa öö.öö ekee". Virittäjämme ostaa sen ja "Ahaa, jos mä tilaan tuon ison sylkänkin niin sitten kulkee". Sylkän ja edellisen putken yhteen sopivuudesta ei ole mainintaa, "mutta sehän voi merkitä että se käy", tuumii virittäjämme Reino-antero ja innostuu tilaamaan vielä isomman kaasarinkin, joka tuntuu loppusilaukselta. Suuttimet ei käy edes mielessä. Tiivisteet onneksi tulee tilattua. Hän lukee netistä että varia kannattaa säätää jousilla ja rullilla. Taas mennään merkkikauppaan ja tilataan lompakolle sopivia osia joissa on +** nimikkeitä ja ehkä värikin. Yksi kutakin saa riittää, "eihän ne möisi jos ei se toimisi!".
Osat tulee ja kuumeinen vaihtotyö alkaa, jatkuen aamuyölle. "Huh, nyt se on kasassa ja voi vitsi että se varmasti kulkee ainaski 90, hih". Kokeilua haittaa ettei kone käynnisty. Ensin akku on finito ja polkiessa jalka kipeytyy. Väsyneet silmät on arat ja päässä on sumeaa ja selkää kolottaa. "Puuh, mikä kumma tätä nyt riivaa?". Tutkittuaan huomaa ettei alipaineletku olekkaan kiinni " ahaa,kuuluuks tuo letku jonnekkin?". Kone lähtee käymään ja pärisee hyvinkin tallissa jalalla. Ajaessa se ei toimikkaan vaan on "ihan paska" tuumii pettynyt Reino-Antero.
Hän kysyy palstalta neuvoa, kertoen niin vähän ettei kukaan saa yleiskuvaa ja alkaa vielä "veetuilemaankin". "Tuohan on törkeää, mä sentään olen virittänyt ennenkin!". Saitteja vain ei tule luettua ennen hankintoja, jotta malliksi löytyisi jo kokeiltu kokoonpano ja säätövihjeitä. Töistä ei ole kirjanpitoa "kokeilinkos mä jo tota ton kanssa???". Väsyttää ja harmittaa "Mitä ihmettä mä tuolle teen?".

Edellinen vaikuttaa ilkeilyltä, mutta on se tavallinen viritystarina.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

osula95

sanotaan suoraan mulla ei ole kokemusta 70cc mopoista vaan 50cc mopoista mitkä olen saanut toimimaan todella hyvin joten älkää tuomitko jos ei osaa

InsOmnia

Ei ne kuutiot muuta mopottimen toimintaperjaatetta miksikään.  ::)

Vieläkin on jäänyt epäselväksi, mikä on ylipäätänsä ollut tämän osienvaihtovimman syy? Vakiona kulkenut 85km/h ja viripalikoilla hakusessa ehken 140km/h? :o ;D

leze223

Eikös 85km/h ole ihan tarpeeksi kova nopeus muovikopperolle/muovimopolle? Itse en edes uskalla ajaa yli 65km/h mopolla. :D Korttihan lähtee mukavasti lomalle 85km/h nopeuksissa. :D

Sent from my toilet using vessapaperi

Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 25.02.13 - klo:07:46
Eikös 85km/h ole ihan tarpeeksi kova nopeus muovikopperolle/muovimopolle? Itse en edes uskalla ajaa yli 65km/h mopolla. :D Korttihan lähtee mukavasti lomalle 85km/h nopeuksissa. :D

Sent from my toilet using vessapaperi

Kyllähän tuon pitäisi taajamassa riittää eikä motarilla kuitenkaan pärjää.
Radalla taas jos nopeus tuntuu pieneltä, pitää valita mutkaisempi rata.
Olen ajanut useita wiimmisen päälle wiritettyjä wehkeitä.
Todella hyvin kaikissa tilanteissa hallittavissa olevaa, yli 60km/h kulkevaa, moposkotua en ole ajanut.
Oppia ikä kaikki.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.