Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Italjet skootterit

Aloittaja Johnny, 22.04.08 - klo:10:17

« edellinen - seuraava »

Johnny

Noniin, mielipiteitä ko. laitteesta.
Mielestäni hauska peli ja tyylikäs ulkomuoto. Näitä ei taida hirveästi olla liikenteessä. Ainut ärsytyksen aihe on kovaääninen piippaus vilkkuja käyttäessä. Täytyy tutkia jos sen saisi jollain vaimenemaan ???

Johnny

Eipä näköjään paljoo herätä keskustelua/mielipiteitä tämä härveli. :-\

Heittäkääs nyt edes jotain kommenttia!!! ;D

Samppa

Täytyy kyllä myöntää, että tämä laite on täysin uusi tuttavuus...  :P
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

qcla

ikinä moisesta kuullutkaan :(
linkkiä? kuvaa?

Johnny

Googlesta löytyy kuvia, esim. tässä:

http://images.google.fi/images?hl=fi&q=italjet%20velocifero&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

En tiedä kuinka paljon näitä on suomessa.
Italjet ei ilmeisesti valmista näitä enää. Huhujen mukaan kinetic(kiina?) valmistaisi nykyään.

Omani on kuitenkin italialainen vuodelta -97. Hyvin pelaa! Kilsoja vasta n.2700!

nikosale

Paljonko velociferosi kulkee?
Mulla kulkee n. 60km/h
Vuosimalli on kans 97 mutta väri sitruunankeltainen.

Johnny

Mulla menee kans aika tarkkaan toi 60km/h mittarin näyttäessä vähän yli 50... Onko sulla paljon kokemusta velociferosta? Omani ostin vasta nyt keväällä kun löysin erään tutun tallista hylättynä...

Johnny

Mites muuten tapahtuu vaihteistoöljyn tarkistus/vaihto? Ja mitä oljyä kannattaa käyttää?

nikosale

Skootterini on siis vm 97 italjet velocifero,
talven jäljiltä se ei ole toiminut kuten pitäisi.

Vaihdoin tulpanhatun ja tulpan, koska ne olivat päässeet löysytymään ja irtosivat.
Kuitenkin tämän korjauksen ja talven jäljiltä skootteri ei toimi, sillä se sammuu n. 100-50 m ajon jälkeen. Ensin pätkii, sitten sammuu. Tyhjäkäynnillä pysyy käynnissä vaikka kuinka pitkään ,mutta kun lähtee ajamaan niin sammuu...

Skootteri lähtee uudelleen käyntiin n. 5 min polkemisen jälkeen.

Mikä neuvoksi?

Putsasin ilmansuodattimen, mutta se ei auttanut.

Coastside

Se ei saa bensaa. Sitä ilmeisesti tihkuu kaasuttimen uimurikammioon vain niin vähän että se riittää tyhjäkäyntiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Samaa mieltä... Kaasarin putsaus edessä.

Johnny

Mulla ei lähtenyt käyntiin ollenkaan kun ostin tän. Oli seissyt sisätiloissa n. 3-4 vuotta. Vika löytyi alipainetoimisesta bensahanasta, jonka kalvo oli riekaleina ja vanhat bensat tukkinut koko hoidon. Eli mulla riitti bensahanan(Löytyy muuten mopo-sportista) vaihto. Nyt käy ja pelaa hienosti.

Onko muuten jollain ohjekirjaa tällaseen?

Samppa

Alipainetoiminen hana on toinen hyvä vaihtoehto. Tälläkin foorumilla on käsitelty tapauksia jossa hana on hajonnut (ja myös itselläni tuo hana on hajonnut). Aloita kuitenkin "ilmaiskorjauksesta", eli kaasarin puhdistamisesta...

Johnny

PRKL!!

Tämähän on oikein julkkisten suosima malli!!!!

http://www.azzurrimoto.co.uk/velocifero.html

;D

Johnny

nikosale,

Onko sulla ohjekirjaa velociferoon? Tai onko tiedossa max. kantavuutta??
Eli Kuinka lihavaa kaveria saa kyyditä?!?