Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ei sammu avaimesta eikä tappokatkaisimesta (ratkaistu)

Aloittaja Coastside, 16.09.12 - klo:11:38

« edellinen - seuraava »

Coastside

Eipä ollutkaan boxin vika, sen vaihto ei ainakaan tuonut muutosta. Uuden johtosarjan kanssa jatkan asian syyn etsintää...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 19.09.12 - klo:22:06
Harmi ettei tuossa kytkiksessä ole sitä nopeudenrajoitnita..
Kahdessa ekassa taitaa olla nuo 5.1V zenerit
viimeisessä kytkiksessä ei taida olla rajoitinta.
Erillinen varikotelossa oleva anturi taitaa vaan summata pickup jännitettä,
jonka seurauksena ennakko asettunee epämääräiseen asentoon ???

EDIT:

"Ommpas toodella mielenkiintoista"
Jos lääkärin vastaanotolla lääkäri sanoo noin
on syytä olla todella huolissaan.
Kun nyt sitten kuitenkin on kysymys moposta emme menetä malttiamme.
Ihmettelemme vaan suureen ääneen, miksi noita kiinalaisia
syttylaitteita pitää olla 1/kiinalainen.
Suomalaisella tekniikan hallinnalla, pitäisi olla
maailman yksinkertaisin asia nuo kiinalaiset korvata ns yleismallilla.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

openflow

AC-laatikoissa voi vian selvittelyssä edetä tekemällä ~1/2-metrin pituisen johdon jossa boksin nastaan sopiva liitin. Johdon liitin boksin sammutus nastaan ja kone käyntiin, kun piuhan toisen pään törkkää maihin pitäisi sammua. Jos ei sammunut laatikko on sökö.

DC-bokseissa, jos ei sammu avaimesta vika on hälyttimessä tai johdoissa. Kiinalaisten varashälyttimien ominaisuus on, että välillä ei kone sammu avaimesta -- ainoastaan kaukosäätimestä.

pekpel

Eikös nuo zeenerit liity pikemminkin moottorin kierrosrajoitukseen kuin nopeudenrajoittimeen jonka piuha tulee sieltä variaattorin kytkinkellon impulssikäämiltä omaan nastaansa cdi-boksille?
En ole ihan vielä tuon kytkiksen toiminnankuvausta kokonaan sisäistänyt, mutta eiköhän tämä tästä jossain välissä kun oppii lisää näistä kikottimista   ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Ko zenerit eivät välttämättä liity edes kierrosrajoitukseen
taitavat vaan olla muun elektroniikan suojana.
Varsinainen kierrosrajoitus lienee joku kondensaattori/vastus yhdistelmä
jonkun trankun kannalla???
Mutta
Totta, tuonkaltaisen kytkiksen lukemiseen pitäisi olla
"elektroniikka iikka."
Sellainen taitaa toistaiseksi joukostamme puuttua.
Tosin noissa kytkiksissä ei ole ulkopuoleisen nopeudenmittausanturin vaihtoehtoa.
Hävettää vaan kaikkien meidän koulutettujen suomalaisten
puolesta, ettei ko asiat meillä Suomessa oikein avaudu.
Kyläsepät kiinassa, hoitaa kohta meidän kaikkien hommat :(
Kaipaan yleismalli cdi:tä jolla vois nuo moninaiset korvata ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pekpel

Vois toisaalta laittaa tuon kykennän tietokoneelle ja simuloida sen toimintaa
Lennossa kun muuttelee parametreja niin näkis mitä tapahtuu
Siksipä kaipaisin kytkentää jossa olis mukana se nopeuden rajoitin, voisi simuloida miten ja mitä komponenttia pitää muuttaa, jotta tulis se toivottu lopputulos, jota sitten vois oikeasti kokeilla mopossa..

Coastside

Baotian johtosarja tuli ja asennettuna teki skodesta ennätyshiljaisen; Ei tapahdu mitään. Liittimet on niin oikein kuin vain voi laittaa, väri väriin ja akkukin on ladattu ja maadoituskin on kiinni koneessa ja säätimen alla. Polttaa sulaketta.

Vikapaikan eliminointia täytyy alkaa tekemään, asentaen yksi liitin kerrallaan. Kun jätin mittarin liittimen irti alkoi muut valot toimia. ::)

konenikkari

Virtalukon liittimiä ainakin on eri johdinjärjestyksellä.

Coastside

Kävi se wandamotorin johtosarja minulla ja siinä oli yksi vihreä vähemmän lukossa ja kaksiliittiminen cdi ja jalan liitin puuttui ja taisi muutakin olla.

pekpel

Eli väärä johtosarja on..
Voi olla jopa tasavirta cdi-boksille tarkoitettu..

Coastside

CDI:n liittimessä on yhdessä paikassa eri värinen johto, joten on mahdollista ettei kytkennät ole samat, johon nuo muutkin oikut viittaa. Johtosarja on BT50QT-9 maliin ja tuo on 49-9

konenikkari

Voitko kertoa värit, molemmin puolin liitintä.
Muilta osin viittaan aiempaan kirjoitukseeni
"Ihmettelemme vaan suureen ääneen, miksi noita kiinalaisia
syttylaitteita pitää olla 1/kiinalainen."
Ja se on paljon se  ::)
Ostamalla johtosarjan taitaa vain pettää itseään, totaalisesti.
Samassa ajassa kun korjaa noita eroavaisuuksia
tervekätinen tekee koko sarjan itse.

Coastside

CDI liitin takaa, johtojen puolelta, hakanen ylhäällä:

SIN/VALK  MUSTA/KELT  MUSTA/VALK
                [VIHR/MUSTA]

VIHREÄ/VALK  PINK        MUSTA/PUN

Suluissa uuden johtosarjan ero. Pääväri/raita . Ne menee molemmissa puolalle.

Tuohon tekemiseen että totta kai sen tekee metritavarastakin ja korjaakin melko hyvin mutta siinä on melkoinen työ.

konenikkari

Johtosarja on ilmeisesti tarkoitettu eri cdi:lle :-[
(Valitan minusta riippumatonta viivettä vastauksen ilmestymisessä)
Minulla on ripuli ???

Coastside

Tuo sytkä on kriittisin asia ja on tarkistettava ainakin sen suhteen ettei tyrkkää virtaa AC malliin. Mittaa tuleeko jännite liittimelle virrat päällä.
Muiden johtojen seurailu onnistuu myös kun purkaa liittimet esille ja huomioi eri kohteet joiden varassa toiminto on.

Ei asentunut uudet johdot. Vanhoja paikkaillen sain perustoiminnot kuntoon ja saa odottaa uuttaa vikaa ennenkuin innostun.

Vanhassa on vikoja sellaisia että johto on syöpynyt miltei poikki ja muustaa kuparia on senttejä johon tina ei ota. Liitin ja kuori näyttää päällepäin olevan kunnossa. Suojasukan sisällä on kuraa joissakin ja sadevesi näyttää menneen jostain sisään, koska sitä valui lätäkkö kun roikotin nippua.