Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten valmist. osien yhteensopivuus

Aloittaja Coastside, 23.08.08 - klo:20:00

« edellinen - seuraava »

yamaha

jääpä varalle ei tuo nyt pahan kallis ole :)

tommi

Vaihdoin alkukesästä MTX-2:seen pitemmän koneen ja kuten arvelinkin niin ei ole mikään "plug in" juttu, alkuperäinen konekiinnike on liian ahdas pitkän koneen korvakkeille. Eli kiinnikkeestä piti sahata about milli pois ennekuin mahtui paikalleen. Kyseessä siis vaihto keskipitkästä pitkään koneeseen. Onkos kukaan muu vaihdellut eripituisia koneita keskenään? Saattaa olla että jossain muussa mallissa menee heittämällä paikalleen. Tuossa on nyt MTX-2 pitkällä koneella ->

Takarengas muuten 140/70-12 mahtuu hyvin pyörimään joka suunnassa.

InsOmnia

On tullut vaihdeltua keskipitkä lohko pitkään. Meni heittämällä.

tommi

Mulla on kaksikin pitkää konetta eikä kumpikaan mahtunut tuohon MTX-2:sen kiinnikkeeseen. Mitä äkikseltään mittailin niin keskipitkän ja pitkän koneen korvakkeissa on juurikin tuo millin ero leveydessä. Saattaa riippua sen kiinnikkeen tyypistäkin miten saa mahtumaan, niitähän lienee erilaisia. Ja toleranssit saattaa vaikuttaa myös itse korvakkeissa.

Kokeilin myös vaihtaa itse kiinnikettä toisesta moposta toiseen. Sekään ei onnistunut kun jäi liian väljäksi, olisi pitänyt laittaa jotain prikkoja rungon ja kiinnikkeen väliin. Ja olihan siinä muutakin probleemaa, kannattaa varautua kaikenmoiseen hankaluuksiin ken hommaan ryhtyy.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 04.09.12 - klo:11:59
kannattaa varautua kaikenmoiseen hankaluuksiin ken hommaan ryhtyy.
Kannattaa varautua sovittaan vaikka osat olisi tismalleen samanlaisestakin ;)

tommi

Mtx-3:ssa näyttää olevan ihan erilainen kiinnike kuin tässä mun MTX-2:ssa.

http://www.mc-scatter.com/product_info.php?cPath=23_50_1329_1330&products_id=16182#.UEXbJFJchak

Kuinkahan montaa eri versioita noitakin mahtaa olla  :-\

P.S. Kun porukka uusii noita moottorin kiinnityspuslia niin kannattaisi samalla ottaa tuo kiinnike irti ja tsekata sen kunto. Mulla oli sormen mentävä reikä siinä kumitötterössä joka tulee sinne kiinnikkeen päähän. Sen kuntoahan ei näe muuten kuin käyttämällä sen irti.

http://www.mc-scatter.com/product_info.php?products_id=16093#.UEXpuFJchak

Tysconista taasen oli repeytynyt kiinnikkeestä koko ohjuri irti hitsauksesta, yllättävän vähän vaikutti kuitenkin ajo-ominaisuuksiin, ihan sattumalta huomasin. Saattaa olla että olin pitkäänkin ajellut rikkinäisellä kiinnikkeellä.

Peros

mä olin pitkään ajellut runko poikki baotianista ja luulin että puslat on sököt.. vaihdoinki ne välillä ja ei se meno paljoo muuttunut..

tommi

Juu, jos runko on poikki niin kyllähän sen jo huomaa ajossakin..  :P
Mutta entäs tuo tappi joka multa irtos hitsauksesta, mikäs sen perimmäinen tarkoitus oikein on? Ei vaikuttanut oikeastaan mitenkään mopon käyttäytymiseen vaikka oli irtipoikki. Kait se on joku tukirakenne kuitenkin? Ja ilmeisesti vaimentaa myös värinöitä.

openflow

Nyt löytyy 3 kpl vakio nokkia ja tuli vähän otettua mittoja. Näissä kaikissa on erikokoiset laakerit.
nokka 1: 15 x 33.2 x 8 ja 15 x 33.2 x 9 mm. #tähän nokkaan vaihdoin 15 x 32 x 9 laakerit.
nokka 2: 15 x 32 x 9 mm.
nokka 3: 15 x 32 x 8 mm.

Kahdessa koneessa on erilaiset nokkapukit, eivät käy ristiin. Toisessa on pesän halkaisija 33.2 mm ja toisessa tietysti 32 mm. Laakereiden välinen etäisyys vaihtelee 52 - 53.5 mm (ulkomitta). nokka no 2 ei käynyt suoraan kumpaakaan pukkiin, laakereiden välinen etäisyys oli liian pitkä(53.5).
Mukava on ihmeisiin varaosia ostella  ::)

Lisäksi eroja on vielä nostoissa(~0.2 mm) ja asteissa ~10. Eli vakio nokka on aika laaja käsite kiinalaisissa.

-Zone-

Kiinalaiset ovat mestareita "stantardisoimaan" 139QMA/B on tästä erittäin oiva esimerkki.  ;D

P.a.s.i

tommi

Eipä käynyt etukate MTX- 2 skodesta Tysconiin vaikka ovat päällepäin ihan samannäköiset ja kokoiset. Kiinnitykset tulee eri kohtiin. Niinpä tietenkin. Olisi jokseenkin uuden veroinen tuo MTX-2:sen kate mutta kun ei käy niin ei käy. Yllätys yllätys..

Muita katteita en ole vielä kokeillut mutta eipä olisi yllätys vaikkei nekään kävisi. Aina näissä on vaan jotain pientä eroa. Äärimmäisen turhauttavaa.

Jari96

fude baotian sportista ainaki katteet ja kaasuvaijeri sopii solifer xtr 50:mppiin

Coastside

Polkimen pikkuratasta on erillaisia: Hampaita mainitaan olevan 7, 8, 9. Hammastuksen pituudessa mittasin 2 mm eron jonka vuoksi varin holkin pituus täytyy olla saman verran eri tai koppa mitoitettu sille.

Polkimen heikkous on sen toppari joka rikkoo hampaita. Poljinta ei kannat vapauttaa koskaan äkisti ja on varottava ettei takapotku pääse lyömään poljinta ylös. Muuten rakenne on yhtä varma kuin muissa, laatumerkeissäkin. Purkaminen ja voitelu on helpohkoja kunhan varaa varasokkia ja hyvät sokkapihdit. Hihnan noki pitää pestä pois ja akseli voidella rasvalla, paitsi talvella öljyllä se on notkeampi. Risan pikkurattaan vaihtaa ilman työkaluja vääntäen polkimesta ja kiinnittäessä kiertää poljinta ja antaa sen rattaan vetää se paikoilleen. Polkimen vapaaliikettä on oltava n. 5 astetta ja asennus yläviistoon.

Starttimoottoreita on samalla HAIWEI valmistajalla ainakin kahta mallia. Toisessa on muoviset hiilen pitimet ja toisessa teräksiset. Päällepäin ne erottuu liittimen mallista joista muoviosilla olevalla on pieni kopan suuntainen ja toisessa iso poikkisuuntaisella. Metalliosilla oleva on paljon helpompi koota kammeten jouset auki sopivalla haarukalla. Toisen menetelmää en muista, mutta sama työkalu sopii siihenkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Neli ja viisijohtoisen magneeton vaihdettavuus? Satuin saamaan jossa valo/latausliittimessä on vihreä johto. Olisiko se vain maajohto kun toisessa on maadoitus suoraan lohkoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04