Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Titan

Aloittaja Mtt.h, 16.02.08 - klo:13:22

« edellinen - seuraava »

Mtt.h

Morjesta,

Piti sitä vaimolle perustella kun otsikon mukaisen skootterin tilasin  ;D

Kysyisinkin että onko kyseinen vehe kenellekkään tuttu?

Oman käsitykseni mukaan tämä on Baotian merkkinen (BT49QT-12) Olenko oikeassa?

Ilmeisesti ei isompia vikoja näissä ole ollut?

ilmeisesti tässä on myös se elektroninen nopeuden rajoitin joka katkoo sytytystä
kunnnes vauhti ylittää 45km/h ja sen saa pois päältä katkaisemalla/ irroittamalla cdi poksista oikean piuhan?

Itse tilasin ko. vehkeen http://www.myllymaki.fi nettikaupasta.

On niin pirun vaikea selvittää kun tuntuu että pienellä erolla olevia samanlaisia malleja on päättömästi..

Nyt vain odottelemaan että skootteri saapuu (huhtikuu 2008) niin pääsee testailemaan...

Partanen

Prätkämessuilla tuommoisen näin. Ulkoisesti uusi malli, ja näytti ihan hyvältä. Baotian kyllä. Tässä linkki Myllymäen sivuille: http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=71000105

Tekniikka tossakin näyttäisi olevan tuttua ja turvallista. Hyvin kiinalaisen kanssa pärjää, kun on vaan oikea asenne.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Mtt.h

Ihan hyvän takuun ne sille lupaavat 8000km/24k
Edellyttäen tietysti että huollot on suoritettu.

Joku mainitsikin toisessa topicissa että tekijämies huoltaa itse skootterin kun huoltojen hinnoilla saa ostettua roiman läjän varaosia.

Mahtaa vain itsellä ajan puutteen vuoksi jäädä "värkkäykset" vähiin ja annan ammattimiehen tehdä työnsä. Tosin melko ryöstökalastusta ne hinnat tuppaa olemaan.

Aika uskomattomia  hintaeroja vakuutuksissa löytyy, liikenne+osakasko (ilkivalta,palo ja hirvi  ;D)

Tapiola 214 euroa
If 167 euroa
Veritas  133 (liikennevakuutus 99,jotain, jos maksaa koko vuoden kerralla)
Loppuja en muista mutta tuossa ne ifin ja tapiolan välissä pyöri.
Eli aika huimia eroja löyty!!

Itse käännyn luonnollisesti veritaksen puoleen...

Mtt.h

Nyt löysin tällaisen:
http://www.wihonen.fi/catalog/product_info.php?cPath=47&products_id=449&osCsid=29bf730e5e7f6b5ecabd70df872c1710

Soitin ko. liikkeeseen ja kyselin eroavaisuuksia tuohon Myllymäen skootteriin. Myyjä oli sitä mieltä että skootteri on sama vaikka teho eroja koneesta löytyy.

Kysyinkin sitten nimestä, Myllymäki myy tätä nimellä Titan ja Wihonen nimellä Phanter, hän sanoi että maahantuoja saa nimetä mallit mielen mukaan, aika erikoista!
Liekö tämä yleinen käytäntö kiinasta tuotaviin malleihin?

Taidan kuitenkin taakuun pituuden takia päätyä tuohon Myllymäen versioon vaikkakin 200euroa kalliimpi on.

Partanen

Ainoa mikä tuo tehoeroa on tehojen rajoitustapa. Uskoisin, että melkein kaikissa ensi kesän malleissa on elektroninen rajoitin, jolloin tehoja on 2.7kw, eikä 2.2kw.

Kodinkoneet ja melkeinpä autotkin ovat nykyään samaa tavaraa eri kuorissa, niin miksipä ei kiinalaiset moposkootteritkin.

Ja kyllä, lisähinnalla saa yleensä paremman takuun, jos sitä johonkin tuntee tarvitsevansa. Ääriesimerkkinä nämä Solivieterit ja Helkamat, joissa tarroille on laitettu kunnolla katetta.  ;)

Täälläkin foorumilla on kaikkea mielenkiintoista, jos jaksaa lueskella. Lähestulkoon kaikki säätöneuvot, jotka liittyvät kiinalaisiin nelitahti skoottereihin toimivat myös sinut tulevassa kulkuneuvossa. Moottorin tyyppimerkintä on 139QMB, jos on 10 tuuman renkaat, ja 139QMA, jos 12 tuuman renkaat.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Mtt.h

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 19.02.08 - klo:14:42
Ainoa mikä tuo tehoeroa on tehojen rajoitustapa. Uskoisin, että melkein kaikissa ensi kesän malleissa on elektroninen rajoitin, jolloin tehoja on 2.7kw, eikä 2.2kw.

Tarkoitatko elektronisella rajoittimella juurikin sitä ehkä punaista cdi poksiin menevää piuhaa?

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 19.02.08 - klo:14:42
Kodinkoneet ja melkeinpä autotkin ovat nykyään samaa tavaraa eri kuorissa, niin miksipä ei kiinalaiset moposkootteritkin.

Aivan se minua tässä hämää(kin) kun skootterit ovat ulkoasuiltaan identtiset (sen mitä kuvista näkee) mutta kuitenkin käyttävät eri nimeä  :D

Baotian

Piuha ei ole rajoitin.  ;D Se vain välittää tiedon cdi-boxille.

Mtt.h

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 20.02.08 - klo:18:58
Piuha ei ole rajoitin.  ;D Se vain välittää tiedon cdi-boxille.

;D aijaa,
ehkä huomaamattomasti esitetty kysymys ;),

eli mitään erillistä rajoitinta ei ole? vaan cdi poksi saa jostain tiedon juurikin tätä piuhaa pitkin kierrosten rajoittamiseen, tämän piuhan katkaisu/irtoittaminen poistaa sen käytöstä?

Baotian

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=120.msg2352#msg2352

Haku-toimintoa käyttämällä vastaukset löytyvät nopeimmin. ;D

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Mtt.h - 20.02.08 - klo:18:25
Aivan se minua tässä hämää(kin) kun skootterit ovat ulkoasuiltaan identtiset (sen mitä kuvista näkee) mutta kuitenkin käyttävät eri nimeä  :D

Pakettiautot MB Sprinter ja VW LT ovat samoja autoja. Nissan Primastar, Opel Vivaro ja Renault "Joku", samoja autoja keskenään. Toyota Aygo, Chitikka C1 ja Pösö "Joku", samoja autoja keskenään. Jne.

Pyykinpesukoneita kun katselee, on monissa nappulan samoissa paikoissa ja samoissa järjestyksissä, vaikka ne ovat olevinaan eri merkkisiä. Niistä saa kuitenkin joku muu kertoa enemmän.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

titan

Moi kaikille...Rekistyröidyin tänään tälle palstalle..ja oottelen myllymäeltä ko.merkkistä skodea..olen 50v+115kg jässikkä  ja lähinnä pyörii mielessä jaksaako ko.titan rocky meikän massaa liikuttaa...(iski 50v villitys)ja kun talvi väännettiin emännän kans kättä siitä  kun ensin meinasin  että moottori pyörän laitan näin 30v tauon jälkeen...no kompromissin ja yleisen rauhan takia, skootterin sain näin aluksi hommata(ehkä parempi)  muuten  tämä palsta tuntuu tosi vireältä ja hyvältä..joten astun täten skodejen variaattorin hihnaseen maailmaan ja kyselen aina jotain ehkä tyhmiäkin...(varsinkin sitten kun saan sen rocyni :o :o :o

Samppa

Tervetuloa palstalle titan. Kyllä moposkootterit ainakin minua (90kg) jaksaa viedä, kuminauha (variaattori) venyy mukavasti näissä vehkeissä (vrt. vaihteelliset mopot)...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

titan

No nyt varmistu se titanin saaminen(soittivat myllymäeltä)että tulee 20.4 tietämissä..Miten muuten on ne takuuhuollot hintavia(takuu on 2v/8000km)
entäpä saako itse vaihtaa öljyjä takuuhuoltojen välissä..Haulla löysin tietoa että
skootteriin pitäs ölyt vaihtaa 500-1000km välein?minkälaisin välein itse vaihatte ne öljyt?mistä kantsii ottaa vakuutus skootteriini(halvin missä)tässäpä aluksi niitä lupaamiani kymysyksiä..ps.yritin käyttää kyllä hakua mutta en "pahvi"löytänyt.. ::)

jalat

Lainaus käyttäjältä: titan - 01.04.08 - klo:10:57
mistä kantsii ottaa vakuutus skootteriini(halvin missä)

Tampereella tein itse kyselyn kaikkiin vakuutusyhtiöihin ja veritaksella oli
ylivoimisesti halvin liikennevakuutus. Tasan 100e / vuosi.
Ja kolmisen kymppiä lisää olisi ollut varkausvakuutus.

Halpaa verraten Pohjolan 174e/vuosi maksavaan liikennevakuutukseen.

Mtt.h

Lainaus käyttäjältä: titan - 01.04.08 - klo:10:57
No nyt varmistu se titanin saaminen(soittivat myllymäeltä)että tulee 20.4 tietämissä..Miten muuten on ne takuuhuollot hintavia(takuu on 2v/8000km)
entäpä saako itse vaihtaa öljyjä takuuhuoltojen välissä..Haulla löysin tietoa että
skootteriin pitäs ölyt vaihtaa 500-1000km välein?minkälaisin välein itse vaihatte ne öljyt?mistä kantsii ottaa vakuutus skootteriini(halvin missä)tässäpä aluksi niitä lupaamiani kymysyksiä..ps.yritin käyttää kyllä hakua mutta en "pahvi"löytänyt.. ::)

Noniin oma titanini saapu jo, vaihdoin toimittajaa myllymäestä wihoseen ja säästin siinä samassa hieman rahaa. Tosin takuu lyheni merkittävästi mutta olen tullut siihen tulokseen etten anna sille paljoa painoarvoa juurikin kalliiden huoltojen takia.
Kylläkai niitä ölyjä saa itsekkin vaihtaa mutta luulempa että takuun jatkumisen kannalta on välttämätöntä käyttää niissä määräaikaishuolloissa jotka täällä oulun seudulla ainakin maksavat 50-80 euroa riippuen huollosta, eli kallista on.

Vakuutuksen otin myös itse veritakselta, osakaskon kanssa 137 euroa/vuosi kerralla maksettuna.

Sitten muutama kysymys skootterista/puutteita mitä huomasin:

Rattilukkoa en saanut toimimaan otan yhteyttä myyjään,

Takajarru todella tehoton (rumpu) en saa rengasta lukkoo millään, kahva ei painu pohjaan. Yhdessä etujarrun kanssa kyllä pysähtyy mallikkaasti.

Äkkijärrutuksessa moottori sammuu, ei siis pysy tyhjäkäynillä kun pyäyttää skootterin nopeasti. Jos pysäyttää hiljokseen/hissukseen moottori pysyy käynnissä.

Skootteri ei lähde käyntiin ilman kaasutusta edes lämpimänä. Polkemalla käynistäminen on myös todella vaikeaa(ehkä en osaa tekniikkaa)

Muuten oli kyllä makoisa vehe ja ilo kruisailla.