Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

NRG Power DD -11

Aloittaja megaman, 19.04.12 - klo:00:42

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: ramba - 09.05.12 - klo:16:41
Tietenkin sen pitää olla tiukkana mutta en tuosta selityksestä tajunnut mitään.

Megaman kirjoitti:     "Tämän jälkeen huomasin, että etuvarissa on joku muovinen jäähdytinratas. Se muoviratas ja sen alla oleva isompi kupu olivat löysän tuntuisia. "

Jos jäähdytinratas ja isompi kupu ( vetolevy ? ) on löysän tuntuisia ???
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pekpel

Oiskohan taas kuva parempi kuin tuhat sanaa...
Jospa megaman nappais kuvan siitä varipaketista ja sitten laittais näytille tänne ja koittais kertoo mikä oli löysällä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Mopopoikien jäljiltä mikä vaan voi olla miten vaan  :-\. Ota auki ja kato mitä on syönyt. Ei pitäis olla välyksiä siellä missään.

pekpel

Missäspäin suomenniemeä megaman piileksiikään, niin:

Voisi joku likellä oleva osaava ropaaja auttaa tallillaan kunnon työkaluilla ja osaamisella, jotta megamanin mopotin saataisiin oikeesti ajokuntoon..

Ite jeesaan kyllä PK-seudulla, talli hesassa..

kani

Majailen Järvenpäässä ja talli on Jokelassa.

megaman

Mä otan ton kopan taas auki kunhan saan inspiksen ja haen kaverilta 18V Makitan iskevän koneen lainaksi. Jotenkin tuntuisi luonnolliselta selitykseltä, että toi etuvarin mutsku löystyi porvoon keikalla. :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

pekpel

Lainaus käyttäjältä: megaman - 10.05.12 - klo:00:41
Mä otan ton kopan taas auki kunhan saan inspiksen ja haen kaverilta 18V Makitan iskevän koneen lainaksi. Jotenkin tuntuisi luonnolliselta selitykseltä, että toi etuvarin mutsku löystyi porvoon keikalla. :)
Eipäs se yksinään selitä tuota hommaa.. Ja isolla koneella tekee isoa vahinkoa, olepas tarkkana..
Huonoimmaassa tapauksessa joutuupi uuden kampiakselin laittaan moisen jytkyn jäljiltä..
Eli menis mopotin paloiksi hetkeksi aikaa..

kani

Mulla on tollanen iskevä akkukone kaverilta just lainassa. Jos oot jossain lähistöllä niin voihan sitä käydä paukuttamassa mutterin kiinni. Nyt on ihan huippu ajokelit! Löytyi tänään uus reittikin ja sieltä uusia käymättömiä reittejä :). Tallillekin pitäis mennä kaverin tytön skopa laittaan siistiksi, sai sen tänään jo aika hyvälle alkumallille.

megaman

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 10.05.12 - klo:00:49
Ja isolla koneella tekee isoa vahinkoa, olepas tarkkana..

Joo, järki päässä! Oon käsittänny, että tollasella iskevällä koneella sen mutterin sais mukavimmin auki.  :)

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: kani - 10.05.12 - klo:01:16
Mulla on tollanen iskevä akkukone kaverilta just lainassa. Jos oot jossain lähistöllä niin voihan sitä käydä paukuttamassa mutterin kiinni.

Kiitos kani tarjouksesta ja kaikille muillekkin avuliaisuudesta! Mulla on kaverin työmaa tossa alle kahen kilsan päässä, mistä mä ton makitan koukkaan kyytiin, niin eiköhän se siitä... :)

hyvaja

Joo, kyllä kannattaa olla tosi varovainen, jos meinaa etuvariaattorin mutterin kiinnittää iskevällä koneella. On meinaan kampiakselinlaakerit vähintäänkin vaarassa.(kuulista vioittuu/lohkeaa pinta).

megaman

Joo, mä olen lukennut ympäriinsä netistä, että ainakin avaamiseen tarvitaan mielellään pulttipyssyä. Varoituksen sana on kuitenkin aina paikallaan.

Liian kova momenttiko tuossa muodostuu vaaraksi vai se koneen hakkaava voima? Momenttihan noissa on säädettävissä.

ramba

Itse aukaisen ja laitan kiinni aina suht tehokkaalla paineilmallisella pulttipyssyllä. Kiinni laitettaessa kääntää käsineen hylsyn avulla niin tiukalle kuin saa ja näpäyttää kerran pyssyllä tiukkaan.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: megaman - 10.05.12 - klo:11:32
Joo, mä olen lukennut ympäriinsä netistä, että ainakin avaamiseen tarvitaan mielellään pulttipyssyä. Varoituksen sana on kuitenkin aina paikallaan.

Liian kova momenttiko tuossa muodostuu vaaraksi vai se koneen hakkaava voima? Momenttihan noissa on säädettävissä.

Niissä on se ongelma että samankokoisen pyssyn max voima voi olla mitä vaan 50-60 Nm ja 600-700 Nm välillä, riippuen pyssystä, ilmanpaineesta ja ilman riittävyydestä. Säätö on usein 4-portainen  ??
Eli ilman riittävää kokemusta ko pyssystä sulla ei oo hajuakaan että miten tiukkaan se varin mutteri menee !    Aukaisussa on vaarana että pyssy pyöriikin väärin päin !  Ensin ei lähde ja sitten lisäät tehoa .. No jo lähti jengat  :)   En suosittele aloittamaan opettelua varin muttereista.
Kyllä, hyvä kaksoisvasarakone vetää 10X sen mitä halvin lelu ja tämä samalla paineella!
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

hyvaja

Liian kova momentti rikoo mahdollisesti akselista kierteen, ja hakkaava voima laakerin kuulista pinnan.

megaman

Moi taas!

Vaihdettiin kaverin kanssa työsuoritteita. Minä korjasin kaverin tietokoneita ja nettiyhteyksiä ja kaveri keskittyi meidän Piaggioon :)

Nyt on variaattori taas kunnossa. Eli aiemmin mainitun mopopojan virityksen jälkeen pidemmällä reissulla etuvariaattorin lautanen oli irtoamaisillaan ja muovinen jäähdytinratas oli takapuoleltaan kokenut kovia, jopa paikoitellen sulannut. Hihna oli kulunut reilun millin kapeammaksi. Samoin kampiakselin kierteet oli jo vähän kiikunkaakun...

Vaihdettiin uudet rullat 5,5g, uusi jäähdytinratas ja uusi hihna. Eikä siellä mitään rajoitinprikkaa missään ollut...
Mutta nyt kulkee hienosti ja vari on äänetön. Eikä kuumene. Hädintuskin haaleaksi.

Ehkä vähän liian innokkaasti pyörittää takarengasta (entiseen verrattuna), kun mopo käy keskiseisontatuella tyhjäkäyntiä ~1800 rpm. Mikäs tämän aiheuttaa? Meinaa yrittää lähteä ryömimään siis paikoiltaan.