Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pakoputket ja käyntiäänet kiinanskoottereissa

Aloittaja Partanen, 08.07.07 - klo:17:36

« edellinen - seuraava »

Coastside

Silloin kun laskukone oli tikku, simulaatio oli kone dynossa ja ylipitkä putki jota pätkivät lyhyemmäksi, mitaten tehot välillä. Toki resonanssiasiat tunnettiin, mutta lämpötilan muutokset vaati koetoimintaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kokki

LainaaJuuri tuo yksilö, noudettavissa Herttoniemestä sov***una ajankohtana, asevelihintaan.
Hehe, kuulostaa hyvältä!

Kromi voi olla liiikaa, mattamustaa sen olla pitää. Nooh, katotaa miten nää asiat jumittuu tai edistyy.

Ja sit alan tinkailee asennuksista :D Eiku otan iha rauhallisesti nyt.

leze223

Onko kiinalaisen vakioputkessa jonkin näköisiä kuristuksia sisällä?
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

pekpel

Normi äänenvaimennuslaipat, ei varsinaisia kureja ainakaan 4T putkissa..
2T koneissa voi olla se prikka heti liitoksessa (tai lähellä sitä) sylinteriin ja ehkä hukkaputki käyrässä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Jupesetä

Suora ja paksu TI-pakoputki huipentuen Yamaha TZR- 2t kevarin äänenvaimentimeen, vastaava kuin Leovince 4t-skootteriin = mukavat nelitahtimoottorin pörinät. Muttei liian kovat äänet kun on villat kunnossa, ei ole poliisimagneettikaan.
Znen ZNQT50-11 aka Fude Classic vm. 2010

ckolli

Noista äänistä.

Äänen voimakkuus suhteessa tehoon on minimaalinen, MUTTA suhteessa yleiseen mielipiteeseen ja hyväksyntään on -10.

Asun pienellä paikkakunnalla jossa Nuoriso ajoi pillurallia skoduilla, mopoilla, pärrillä ja kaaroilla pakoputket paukkuen, dumpit sihisten ja hukkaportit läpyttäen. Reitillä on on vanhusten hoitokoti ja suurin osa näissäkin rivareissa asuvista on viimeistä elinvuottaan viettäviä.

Se pärinä, rätinä ja pörräys oli sietämätön. Eräs vanha sotaveteraani sanoi minulle "aina kun kuulen nuo paholaiset, niin silmissäni mustenee ja pommikoneet tulee mieleen, mulla on vuos elinaikaa jäljellä. Voin tappaa, ne ja ei tuntus miltään kunhan rauhan ja hiljaisuuden sais".

Jopa Kun 11.12.2011 klo 14.40 Mediheli haki kuolevaa Vanhusta piti Nuorison revitellä Medihelin vierellä. Vanhus menehtyi.

Mä hoidin homman.
Nätisti puhuin Teille nuorille. Pyysin että vaihtaisitte paikkaa jonnekkin missä ihmisiä ei häiritä. Kaikki muut ymmärsivät, paitsi yksi. OK sillä on kypärässä lommo ymmärryksen merkkinä.

Mä oon Kilpaillut Kiihdytysajoissa, Motocrossissa, Radalla (Cosworth 416hv)... Mun ei oo edes skidinä tarvinnu uhoo isoilla äänillä missään muualla kuin suljetulla radalla. Ehkäpä mulla on tarpeeks iso ego ja muna ettei sitä tarvi kasvatella ulkoisilla avuilla.

Kaksi muuta joutuvat kokemaan sen et kun ton 250cc Crossipelini käynnistän, niin menen heidän vanhempiensa talon eteen crossaa, keulii, sudittaaa. Meteli on melkoinen.
Oppirahat on maksettava, eikös juu.

AJATELKAA aivoilla. Se teho minkä metelillä saat aikaiseksi on teho -10 potenssiin naapurussuhteissa.

2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Coastside

Melutasoa laskisi se että vähentämällä melua saisi taloudellista etua jossain maksuissa ja roimat sakot huijausyrityksestä. Kuumapäiseen kolliin ei neuvonta pure kun näyttämishalut on tapissa ja vauhti yhdistyy mielessä meluun. Monien vanhusten mielessä meluisa liikkuminen nostaa fobiat ja aggressiot pintaan ja heillä on usein vaikutusvaltaakin niin että meluntuottaja saa niskaansa kohtuuttoman vainon vielä sen jälkeenkin kun on rauhoittunut ja liikkuu meluitta. Asia korostuu nykyään, autojen melutason laskun myötä.

-Zone-

Luultavimmin ne pappojenkin omat pelit on pärisseet aikanaan ja mekkalat ottaneet sen aikaisia vanhuksia hermoon, vaikka pienemmässä mittakaavassa sitä pillurallia ajettiinkin. Oravanpyörä pyörii. Noh, ehkä ihmiskunta siirtyy joskus sähkömoottoreihin niin jumputtaa enää pelkästään nuorison subbarit ;)

Coastside

Prätkä nimi tulee vanhojen yksipyttyisten moottoripyörien äänestä jota ei muuten hiljaisilla kaduilla voinut olla kuulematta ja nuoret ajeli suorin putkin.
http://www.youtube.com/watch?v=rhQUWTk7kDU

ckolli

Cosastside ja -Zone-

Olette molemmat niin oikeassa ja oikealla tiellä, MUTTA kun se melu ja meteli omalle kohdalle osuu, niin sitä oppii ymmärtämään, tai ei, kun se arkiaamuisin alkaa klo 08.00 ja päättyy 02.00 aamuyöllä.
Osuisko OMALLE KOHDALLESI viikosta toiseen.

Tiedän tasan tarkkaan mitä oon pentuna tehnyt ja kuulen tasan tarkkaan kun eräs viritetty Honda Monkey käynnistyy noin kilometrin päässä S-Marketin pihassa ja kuulen koko reitin kun Hän kotiinsa noin 3km päähän ajaa. Onko tämä oikein ja kuulemisen arvoista?
Kyseinen sälli otti kypryynsä jo.

Ihmisyys, ja ÄLÄ TEE SITÄ TOISELLE, MITÄ ITSELLESI ET SOISI TEHTÄVÄN, toimii.
Vetäkää Nuoret ne "pillinne" tiukemmille kadulla, suosittelen.

Mä oon sen verran vittupää et ton crossipärrän kaivan esiin ja meen vetää ne donitsit noitten kotinurkille. Katotaan tuleeko mustikat paikalle dallapeen partion kera vai ei. Meneekö viesti perille, vai ei kun omalle kohdalle sattuu :)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: ckolli - 16.12.11 - klo:17:24
Osuisko OMALLE KOHDALLESI viikosta toiseen.
Kuten olen täälläkin jokuseen otteeseen nurissut, alakerran huumehörhö huudattaa stereoita. Joskus menee koko viikonloppu yötäpäivää. Mulla ulvoo vesijohtopatteritkin mukana, eli volyymia on kanssa, eli tiedän mitä melusaasteeseen kyrpiintyminen on.

Ton kohdalla en moista ymmärrä. Onhan hepulla ikääkin jo liki 40 mutta sillä kun se latva on laho ja tupajumien syömä niin minkäs teet. Nuoremman hepun kohdalla paremmin ymmärtäisikin ja jos se jäisi viikonloppuihin. Tuo saattaa aloittaa stereoiden huudatuksen esim tiistaina kello 04:30. Melusaaste niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä kuuluu osana ikään. Siis jos puhutaan normaalista henkisestä kasvusta.

Jos haluaa olla oikein ilkeä niin ostaa sitten vihamiehen lapsille leluja jotka pitää mahdollisimmin paljon ärsyttäviä ääniä. Vaikka joku paloauto ja pakettiin mukaan reilusti pattereita. Muksut vinguttaa niitä into piukalla ja vanhemmat koittaa kestää joulunpyhät. Nuoruudessa jumputtaa stereot ja pärisee moottorit ja jos on niin nuori ettei ole mitään pärisevää niin laitetaan ainakin räpätin fillariin.

Vanhana asia kääntyy päälaelleen. Normaali lapsiperhe naapurina alkaa olla jo liikaa ja toisista vanhuksista tuleekin itsestäkin jopa häirikköjä. Niitä valittajia, joista naapurustossa kohta ei pidä kukaan. Meistäkin tulee vanhuksia ja kalkkiksia jonain päivänä. Kyse on vain jaksetaanko ymmärtää että melusaastekin kuuluu osana elämään. En tarkoita että melusaastetta olisi pakko kärsiä, mutta kaikki melusaaste ei ole aina melusaastetta.

ckolli

Zone

Mä oon syntyny ja asunu suurimman osan eliniästäni stadissa, Sörkassa ja Kalliossa.

Sörkassa Käenkujalla huus spuget Marjatankalliolla, OTK:n tehdas paukutti kahvia yötäpäivää ja sborakiskot nauku.

Kalliossa Kaarlenkadulla oli stadin pääBrankkaristeissi vastapäätä ja sborakiskot kulki miltei hipoen. ELI olen tottunut meteliin, se on eri meteli kuin epäsäännöllisen säännöllisesti pennut vetää älytöntä korttelirallia tajuttomilla meteleillä.

Ajatelkaa OMALLE kohdalle:
Katsot TV:tä kuunnellen kuulokkeilla aika kovaa, ja silti kuulet kun eräskin mopo lähtee kiihdyttämään ja perään eräs iS sierra Cosworth tekniikalla, ja kuulet kaiken alusta loppuun vaikka on kuulokkeet korvilla. Mitä tykkäisitte? Tämä toistui 36 kertaa 3 tunnin aikana. Mitä tykkäisitte kun tuo jatkuu kuukausia? Alaikäiset dokaa kunnantalon sisäänkäynnin edessä, tappelee...

Kun ei kaunis puhe mennyt perille (puhutin nätisti 16 Nuorta) niin tein radikaalin ratkaisun.
Ilmoitin kytille, tuohon toimenpiteeseen en olisi halunnut ryhtyä. Ilmoitin rekisterinumerot ja annoin valokuvat mm MediHelin ympärirallista kun Vanhus kuolemaa teki.

Kytät kysy multa et mitä tehtävissä.
Sanoin et autoissa ns 20% tehonlisäyksen säännöllä autot jarrupenkkiin. Jos autossa on yli 20% enemmän tehoa kuin tyyppikatsastuksessa on mainittu on auto tieliikennekelvoton yleisessä tieliikenteessä.
Samoin kaikki kulkuneuvot desipelimittaukseen. 3 metrin etäisyydeltä mitattuna manuaalivaihteiset 1 kakkosvaihteelle vaihteella kakkoselle kiihdyttäessä eivät saa ylittää 100:aa desipeliä. Automaattivaihteiset, lasketaan matka joilloin kakkospykälä hyppää kehiin ja on menossa kiihdytysvaihe. Kas eivät kytät tienneet mahdollisuuksiaan.

Summa summarum.

1. Kaksi autoa lähti jarrupenkkiin ja kuulemma jäi sinne
2. Yksi skootteri ja kolme mopoa lähti muutoskatsastukseen kevytmoottoripyöräksi, kallista.
3. Kaksi skootterikuskia kärähti alkoholin vaikutuksena ajamisesta eli meni mopokortti.
4. Sosiaalitoimi tarttui alaikäisten dokaamiseen. Nyt alkaa uutena 2012 vuonna olee kuumat ajat joillakin himassa. Paska nakki.

Voi Nuoret kun olisitte uskoneet kaunista puhetta.

Joidenkin Teidän kanssa suunniteltiin aluetta missä olisi valaistus, suojaa eikä kameravalvontaa, jossakinhan Teidän pitää voida aikaanne viettää. Kunnanjohtaja näytti idealle vihreää valoa kun sen esitin. Oli tympiintynyt näkemään

Mulla ei mikään ole kääntynyt päälaelleen.
Mä olin Skidinä ihan yhtä kuumapää kuin nääkin skidit tääl, mut mä tajusin kun mulle SANOTTIIN ET RIITTÄÄ.
Jotkut viddupäät haluu kokee sen vaikeimman kautta. He ovat ne jotka sotkevat suurimman enemmistön eli ns normiNuorten mahdollisuudet koska itse ovat ns tuulenheilujia joilla ei ole itsetuntoa ja hakevat sitä uhoomalla, onnistumatta.

Itsetuntoa ja Suvaitsevuutta Nuoret niin teitäkin suvaitaan.

Ps. Ihan yhtä kuumapää mä oon vielä 51 vuotiaana. Ajan skodulla, ajan crossiprätkillä jopa juniorimallisilla, 250cc penttonilla eli KTM:llä, mönkijällä, mut ketään en koskaan häiritse sillä ajan suljetulla alueella paitsi skodulla. Skodunkin työnnän rivarin edestä parkkikselle ennenkuin käynnistän ettei kukaan häiriintyis. Kiihdytyskisoja ja rataa en enää aja.

Coastside

Melu on yleisimipiä syitä kieltää nuorison ralli. Aina peruste ei ole vedenpitävä vaan se voi olla lähikioskilla käyvien nuorten juttelu ja kikattelu tms. Siis koetaan asia kiusalliseksi ja keksitään peruste muuttaa sitä. Tälläinen hyökkäileväkin ahdistelu voi kestää vuosikaudet häiriten yleistä viihtyisyyttä.

Pahimmillaan kytätään pihaa 24/7 pelkän läpikulun estämiseksi.

tagatubos

ckolli
Nyt täytyy sanoa, että tämä on näitä harvoja kertoja, joissa on punnittu tilanne loppuun, ennen tilanteeseen harkiten puuttumista.
Varmasti lisämausteensa ärsyykkeeseen lisätä painoa ääniterrorisointiin on tuonut se, että olet koittanut tuoda yhteisöön jotain hyvää, jonka hedelmistä olisi saaneet kaikki nauttia.
Toivottavasti kunnan isillä riittää laajaa näkemystä ja vihreää valoa, koska kysymys on ja toivottavasti vain oli, vain muutamasta alueen viher-toukasta, jotka eivät ole vielä puperteetin kynnyksellä oppineet ymmärtämään yhteisen hyvän  merkitystä.

Jollain tapaa olisi saatava tämä kunnioitus sääntöjä kohtaan myös siviilipuolen opetukseen, jotta yhteisen hyvän ja liikennekulttuuriin eteen voitaisiin ja jopa voimallisesti sanoen, kannattaisi jotain rakentaa.

Olen itse vakaa moottoriurheilun kannattaja, sekä ex.-kilpailija.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

leze223

Taitaa mennä 2t zonerikin tähän topipikkiin?
Eli purkiessa mopoa huomasin että pakoputki helisee ihan kauheasti. Olisiko katti lähtenyt irti?  jännä juttu on se, että mopo on vasta 5000km ajettu.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.