Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Fude Sport pätkii lämpimänä

Aloittaja turunen45, 22.08.11 - klo:16:46

« edellinen - seuraava »

pekpel

Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 27.08.11 - klo:00:22
Lainaus käyttäjältä: turunen45 - 26.08.11 - klo:22:57

Ja minulla on jonkin sortin mötikkä putken alkupäässä kiinni mutta luulen sen olevan katalysaattori tai jokin muu koska se menee ilmanputsariin kiinni..

siis semmoinen pieni lyhyt putki lähtee pakarista sellaiselle pikku laatikolle josta taas letku ilmanputsarille?
Pakokaasujen/katalysaattorin "ilmapumppu", tuo pakokaasuihin hieman happea lisää, parantaa katin toimintaa?! Toimii pakopulssituksella josta saa voimansa imaista sitä ilmaa (pakokaasut ei siis mene ilmanputsariin tuosta)
Saastehömpötyksiä siis..
Ja miksikähän nää putket on aina ilmanputsaria myöten noessa?
Jospa Turunen45 olis likellä meitin tallia niin vois hitsata sen putkenkin kasaan, ihan koemielessä ennen kuin nakkaa vehkeen suohon tai polttaa sen..
Ja hyllyssä olis jotain osia joilla vois koittaa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

turunen45

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 27.08.11 - klo:01:37
Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 27.08.11 - klo:00:22
Lainaus käyttäjältä: turunen45 - 26.08.11 - klo:22:57

Ja minulla on jonkin sortin mötikkä putken alkupäässä kiinni mutta luulen sen olevan katalysaattori tai jokin muu koska se menee ilmanputsariin kiinni..

siis semmoinen pieni lyhyt putki lähtee pakarista sellaiselle pikku laatikolle josta taas letku ilmanputsarille?
Pakokaasujen/katalysaattorin "ilmapumppu", tuo pakokaasuihin hieman happea lisää, parantaa katin toimintaa?! Toimii pakopulssituksella josta saa voimansa imaista sitä ilmaa (pakokaasut ei siis mene ilmanputsariin tuosta)
Saastehömpötyksiä siis..
Ja miksikähän nää putket on aina ilmanputsaria myöten noessa?
Jospa Turunen45 olis likellä meitin tallia niin vois hitsata sen putkenkin kasaan, ihan koemielessä ennen kuin nakkaa vehkeen suohon tai polttaa sen..
Ja hyllyssä olis jotain osia joilla vois koittaa..

Kiitos tarjouksesta mutta heti kun kaverini tulee takaisin mökiltä niin saan kyllä tuon putken takaisin kasaan.

turunen45

Mites kannattaa putsata karstat? voiko pelkän putken karsta aiheuttaa pätkimistä?

Samppa

Karstan poistosta on olemassa hyvä valmis topicci.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=335.0

Enpä ole kuullut, että putki aiheuttaisi kuvailemasi kaltaista pätkimistä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

turunen45

Ei auttanut karstan poisto. ehkä sitten roudaan tuon korjaamolle kun viimeistään he huomaavat jos itse missasin jotain.
Ilmoitan sitten tähän lankaan että mikä oli pätkimisen syy.

Jamppie

Lainaus käyttäjältä: turunen45 - 02.09.11 - klo:19:02
Ei auttanut karstan poisto. ehkä sitten roudaan tuon korjaamolle kun viimeistään he huomaavat jos itse missasin jotain.
Ilmoitan sitten tähän lankaan että mikä oli pätkimisen syy.

Elä nyt helvetissä sitä korjaamolle vie! Se kun korjaat itse vian tuntuu paljon paremmalta. Itselläni oli joskus sama vika.
Laita skoba keskijalustimelle, käynnistä. Kun skootteri on lämmennyt, kaasu pohjaan vain ja samalla alat ruuvailla seos-ruuvia.
Metallica - Fade to Black

"I'm 16 and truly I believe that songs like this need to be remembered. We need to let our children (when that time comes), know that there wasn't just? trance and dance music in our age. We had kept these LEGENDS alive all these years!"

Terppa76

Tulpan väri viittaisi että käy turhan rikkaalla,mutta vähän viittaisi puola vialtakin.Eikös fudessakin oo automaatti ryyppy eli voisi kokeilla myös koneen käydessä ja kun kone on lämmennyt, vetästä ryypyn liittimen irti ni saisi pois sulkea ryypyn toiminta häiriön.

Samppa

Ryyppy on oletusarvoisesti aina päällä, kun tulee virtaa niin menee pois päältä.

http://www.skootterini.com/web/vianhaku-ja-korjaus/94-automaattiryypyssae-vikaa.html
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.