Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterin pesu & vahaus

Aloittaja fillaripongari, 12.05.07 - klo:18:59

« edellinen - seuraava »

pekpel

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 08.05.10 - klo:22:46
Itse käytän kaikkien pyörillä liikuvien kehonsiirtimien pesuun seuraavaa reseptiä.

1,5 dl pesupähkinää
1 l vettä
keitetään noin 10min.
annetaan jäähtyä keittoastiassa kannen alla
suodatetaan
- säilytys jääkaapissa
- käyttölaimennus noin 1 dl / 10 l vettä

Tulee tosi hyvää jälkeä, eikä syö vahojakaan liikaa pinnasta.
Biohajoava, helpommin huuhdeltavat pinnat ja edullinen.
Kovavahaa pintaan noin kerran vuodessa.

Samalla tavaralla voi pestä pyykitkin...

Pestiin taas tänään pari skopaa tuolla litkulla, shaisse lähti hyvin ja luonto huuhteli, vahaakin jäi pesun jälkeen pintaan, lähti sadevesi sen verran liukkasti pois.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Vahasin skopan W5 ja Turtle mustavahalla. Mustista muoveista saa pikkunaarmut hyvin siklattua vaikkapa katkoterällä ja karhunkielellä ja vahaamalla. Punainen väri on hyvin kiitollinen vahattava. Se kirjaimellisesti alkaa loistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FrozenCorpse

Punainen PATAPATA-saippuavilla poistaa ruosteen metallipinnoilta. Päälle vaan ruostesuojaa ja uus maali, ni taas mennään :)
PATAPATAA EI saa käyttää maalatuille ( muovi) pinnoille, naarmuttaa!!
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

MikSam

Tuolla alkuketjusta puhuttiin että CRC:tä käytetään pesun jälkeen liittimien käsittelyyn mutta minua jäi askarruttamaan että mitähän niistä CRC:n tuotteista tässä tarkoitetaan? 5-56, contact cleaner vai joku muu?
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

Samppa

5-56 tai vaikka aseöljy. Olen alkanut itse käyttämään viime vuosina litiumrasvaa tavallisten CRC-öljyjen korvaajana, koska se antaa pitkäkestoisemman suojan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

FrozenCorpse

CRC:n ketjuöljy on ihan mainio voiteluaine.

MikSam

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 08.05.10 - klo:22:46
...
1,5 dl pesupähkinää
1 l vettä
keitetään noin 10min.
annetaan jäähtyä keittoastiassa kannen alla
suodatetaan
- säilytys jääkaapissa
- käyttölaimennus noin 1 dl / 10 l vettä
...
Tuli testattua ja todella hyvää jälkeä tulee vaikka tuo V ei niin perin baashainen ollutkaan niin kyllä ihan hellävaraisesti pesee. Pesun jälkeen sipaisin AutoGlym Extra Glossin ja Super Resin Polishin ja kylläpä kiiltää.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

FrozenCorpse

Uskaltaisko PATAPATA:n saippuat liottaa veteen ja pestä sillä mopon?! Glyseriinia kun sisältää, niin ei tee samanlaista tuhoa kuin esim. astianpesuaine. Sitten huuhtoo, kuivaa ja vahaa.
Ainakin mopon metalliosat kiittivät pesusta, kun ne PATAPATA:lla käsittelin ja ruosteetkin lähti niin vaivatta.

Plom

Pesuvaha on parempi vaihtoehto mielestäni.

FrozenCorpse

Pata-pata naarmuttaa ihan helkutin herkästi, jossei ole tosi tarkkana sen kanssa.
Mutta lähteepähän joka rasvatahra, ruoste ja muukin skeida...

Mammo

Missä voi pestä skootterimopon jos asuu kerrostalossa,eikä ole paikkaa missä pestä?
Voiko huoltoasemilla pestä ja jos voi niin mitähän se maksaa?!

kani

Tee-se-itse pesupaikoilla voi, ne alkaa olemaan aika harvassa kun tollot rikkoo vehkeitä ja ei noudata sääntöjä. Itiksessä ainakin oli semmonen polettikone ja konalan pesu center on kans Helsingissäpäin. Huoltoasemillakin on noita mutta paljon vähemmän kun aiemmin. Yleensä isommalta paikkakunnalta löytyy kyl ainakin yksi.

Coastside

Voi ottaa veden kanikkaan ja etsiä sopivan paikan pestä se Harjalla ja sienellä. Jalkatilassa kulkee kympin kanikka.

Maalasin kerran osia metsässä kun asunnossa ei voinut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jkarha

Autojen pesu kerrostalon pihalla on varmasti kielletty mutta onkohan mopoista mainittu säännöissä?

Minä ottaisin pari ämpärillistä vettä ja riepuja ja pesisin nätisti siinä pihalla, ellei sitten ole kyttääjäyhteisö kyseessä.

Vespa LX50 4T4V 2013

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 15.05.12 - klo:00:04
Autojen pesu kerrostalon pihalla on varmasti kielletty mutta onkohan mopoista mainittu säännöissä?

Minä ottaisin pari ämpärillistä vettä ja riepuja ja pesisin nätisti siinä pihalla, ellei sitten ole kyttääjäyhteisö kyseessä.

Komppaan, lisäksi tiskiharja, jos joku inisee niin menee kadun reunaan..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250