Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

garion

Vielä typerä kysymys miten ne öljyn jämät saa pois sieltä skodesta?

Coastside

Jos tarkoitat että kaikki vanha pois, niin öljypohjaa voi huuhtoa polttoöljyllä tai dieselillä. Öljyt vain pois ja tulpat kiinni ja löpöä sisään puoli litraa ja hölskyttelyä ja pois valutus pois ja uudet öljyt sisään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ihmehiippari

Eilen muuten vaihdoin öljyt mopoon. Laskin kallistelemalla pois kaikki kumpikin pultti auki. Takaiskukin sattui, astia vuosi, ja kun jätin öljyn valumaan ja lähdin syömään, niin kaikki oli valunut lattialle.  ;D

Mutta, kun laskin uutta öljyä sisään 8 desiä, niin mittatikku näyttää sentin asteikön yli. Uskaltaako tuota käynnistää, vai meneekö se öljy kanaviin ja kanteen ja siten vähenee öljypohjassa.

tommi

Laita käyntiin ja anna käydä jonkin aikaa niin näet paremmin paljonko siellä on sitä öljyä. Jos olet todellakin valuttanut kaikki pois niin ei siellä pitäisi olla liikaa. Jos näyttää edelleen sentin yli asteikon (ylärajan) niin silloin sitä on liikaa. Helpoiten liiat öljyt saa pois öljyntäyttöaukosta, ihan vaan kallistamalla mopoa. Näin minä olen aina tehnyt kun on tullut laitettua liikaa öljyä.

Skootteri1

Vaihdoin öljyt imemällä yläkautta pumpulla ja kaikki tuntui tulevan hyvin ulos. Onko tuosta nyt jotain haittaa kun jotkut väittävät että öljypohjaan jää sakkaa ja muuta epämääräistä mutta eihän ne sieltä sen paremmin tule ulos propustakaan valuttamalla?

mtx-3

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 18.04.11 - klo:00:32
Vaihdoin öljyt imemällä yläkautta pumpulla ja kaikki tuntui tulevan hyvin ulos. Onko tuosta nyt jotain haittaa kun jotkut väittävät että öljypohjaan jää sakkaa ja muuta epämääräistä mutta eihän ne sieltä sen paremmin tule ulos propustakaan valuttamalla?
Kyllä ne varmaan paremmin tulee alapuolelta poissa, varsinkin jos käyttää apuna näitä keinoja mitä täällä palstalla ollaan ehdotettu.

EDIT:

Itse olen muuten käyttänyt Teboilin 10w-30 moniaste oljyä mun skobaan. En sitte tiiä onko tuo kovin hyvä öljy näihin skobeihin. Suurinpiirtein 5000km:n välein ja aina kevällä käyttöönoton yhteydessä oon vaihtanut. En oo varma kuinka usein pitäisi vaihtaa

pekpel

Minä vaihtelen noin 1000 km välein ja öljynä 10W40 mineraalia.

Onkos joku kokeillut moista litkua?
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuoteryhmat?productcategory=2377&section=c
Voisin ihan piruuttani ostaa ja laittaa Bellaan, ensin pitää vaan ajaa ilman vaikka kuukausi että saisi vertailupohjaa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Plom

Isoja pulloja näkyi olevan ja 2-tahtiselle ne pienemmät. Kokeile vaan ja kerro kuinka kävi.

yamaha

paljonkos nää yleensä öljyy hörppää vaihtovälillä?edellisestä öljyn vaihdosta on 400km takana ja nyt kattelin tikkuu nii ois siin puoles välis merkkiä!eli hivenen on imassu öljyä 400 km aikana.öljynä oon käyttäny 15W40 mineraali pohjaista öljyt vaihdan 1000km välein. ajettu nyt 3400km, savuttamista en ole huomannut muuten kuin kylmänä höyryä vain,vuotoja ei ole.

pekpel

Kunnossa oleva kone syö sen noin 1/2 desiä 1000 km.
Eli mittatikusta katsottuna täydestä noin puoleen väliin, riippuen vähän skopasta.
Jos öljyä ei kulu se saa yleensä polttoainelaimentumaa männän ohivuodoista lyhyillä ajomatkoilla ja sitten pitkällä ajomatkalla häviää kerralla enemmän.

yamaha

eli mitta tikun merkki väli on  ois siis desi suunilleen.onko tuo öljyn kulutus huolestuttavaa? ainakin tulppa on ihan normi ruskee.

EDIT:

näyttää olevan aika tarkka siitä kuinka suora skode on mihinkin suuntaan,aamulla tarkistaessa näytti tikku että öljy olisi ylä rajassa.ohje kirjan mukaan tikkua ei pidä ruuvata kiinni.eli näillä tarkistuksilla ei öljyä olisi kulunut :)

Coastside

Luotilangalla voi tarkistaa skoden asennon. Sopiva paikka on stongan koppa-matto väli.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yamaha

A.S

Tänään vaihoin Mobilin super 2000 10W40 koneeseen, ja Tarjoustalosta haettuna hintaa kerty  tuolle 1L pullolle 5,95€, ei paha ;) olikin jo korkea aika vaihtaa, kun vanhat olivat aivan mustat ja haisivat aika vahvasti bensalle...

pekpel

Ne jotka aikoo ajaa kiinaruoskalla pitkään, vaihtavat öljyt max. 1000 km välein, eli noin kolmen viikon välein kuten minä.
Ihan perus mineraali käy hyvin 10-20W40-50 ja talveksi hiukan ohuempaa 0-5W20-40