Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Äänestys: Kuinka kovaa vakiokiinalaisesi kulkee?

Aloittaja jalat, 27.08.08 - klo:21:02

« edellinen - seuraava »

tommi

Lainaus käyttäjältä: Jari - 08.08.10 - klo:18:46

Meillä Yiying MTX-2 kulki 62 km/h tasaisella, vakiokunnossa.

Ja mulla samainen MTX-2 kulki vakiona mittarin mukaan 50km/h. Todellinen nopeus 48-49km/h. Näissähän on yllättävän tarkat mittarit. Tyscon XL kulki 47km/h vakiona, ei mitään rajoittimia siinäkään.

Ei voi kuin ihmetellä miten joillain kulkee nämä kiinanihmeet vakiopytyllä, ilman rajoittimia 60-70 kun mulla ei kulje edes 82cc pytyllä ja virinokallakaan kuin 65-70. Eikä yksikään kiinanihme ole vielä tähän päivään mennessä pysynyt edes perässä kun on lähdetty viivalle. Jotain mätää on nyt tässä asiassa..  ;D

Coastside

Rajoittamattoman saa alamäkeen kulkemaan 70, mutta tasaisella ei parilla kilowatilla kulje.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Tätä mieltä olen minäkin..

Kaverilla kulki kuulemma Solifer XTR 50 lähes 70km/h mutta kun lähdettiin tasaiselle kokeilemaan niin ei mennyt kauaakaan kun ei näkynyt kaveria edes taustapeilistä. Sinne jonnekin jäi. Ihme juttu.

Jari

LainaaEi voi kuin ihmetellä miten joillain kulkee nämä kiinanihmeet vakiopytyllä, ilman rajoittimia 60-70 kun mulla ei kulje edes 82cc pytyllä ja virinokallakaan kuin 65-70. Eikä yksikään kiinanihme ole vielä tähän päivään mennessä pysynyt edes perässä kun on lähdetty viivalle. Jotain mätää on nyt tässä asiassa..
Mainitsemasi mätä ei ole ainakaan siinä että olisin jotenkin liioitellut meillä olleen MTX:n huippunopeutta, kenties kyseessä on tällä kertaa viritystoimenpiteiden ainakin osittainen epäonnistuminen.

tommi

Ongelmana taitaa olla lähinnä se että porukka ilmoittelee yleensä huipuiksi sen mitä saavat moponsa ihanneoloissa kulkemaan, tarkoittaa käytännössä useimmiten hienoiseen alamäkeen ja myötäiseen. Ja sitten kun sattuu vähänkin vastatuulta ja ollaan tasaisella niin eihän se mopo enää kuljekaan sitä "lähes 70km" mitä sen piti (mukamas) kulkea. Tämä on tosiaan nähty moneen kertaan kun on käyty viivalla.

Coastside

Seitsemässä kympissä ei kuule enää nelarin moottoria lainkaan. Se peittyy tuulen kohinaan. Siinä kiistaton mittari nopeudelle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Tuuliolosuhteet vaikuttaa valtavasti näin pienissä tehoissa. Mullakin mopo vetää myötätuuleen 75-80km/h kun taas vastaiseen jää huiput 55km/h. Ihan tyvenessä huiput 65-70.

pekpel

Bellan mittari tasasella on 70+ ja gps näyttää 58
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tommi

Bellassa valehtelee mittari näemmä yhtä paljon kuin Tysconissa. Pitkään ja loivaan alamäkeen olen saanut kellotettua mittariin 90km/h ja sigman mittari näytti tuolloin 76km/h.

pugt200

Erään saksalaisen skodelehden testeissä vain yksi 50 cc  vakiopyörä on kulkenyt yli 50 km/h. Malli oli 2-tahtinen TGB Bullet, jossa on melkein 5 hp tehoa. Nelitahdit jää usein alle neljänviiden. Suomessa on varmaan parempaa löpöä  ;D

openflow

Tässä ketjussa on ilmeisesti tarkoitus kartoittaa ihmeiden eroja tehtaalta tullessaan. Valtaosalla vastaajista 139QMB(4T) ja joukossa muutama 1E40QMB(2T).

Aika tasainen jakauma. Jokaisessa äänestysryhmässä on jokseenkin samanverran mopoja. Se tarkoittaa sitä, että erot ovat suuria mopojen välillä vaikka tekniikka on olevinaan täysin sama. Tämähän on tullut ilmi muistakin viestiketjuista. Tällä hetkellä ~10% on 65++ vehkeitä. Tiedä sitten kuinka suuri osa näistä on 2T pelejä ja kuinka moni myötätuuli tapauksia. Ostaessa uuden kiinavalmisteen on liki yhtä todennäköistä saada 40 km/t kun 60 km/t kulkeva. Todennäköisemmin se kulkee väliltä 46-55 km/t.

Lainaa
Erään saksalaisen skodelehden testeissä vain yksi 50 cc  vakiopyörä on kulkenyt yli 50 km/h. Malli oli 2-tahtinen TGB Bullet, jossa on melkein 5 hp tehoa...
Kaikissa laatuskoottereissa on rajoittimet, siksi kulkevat tehdas säädöissään sen ~45. Näissä kiinalaisissa ei rajoittimia kovin monessa vehkeessä ole, siksi on vakiona huippunopeus sen mitä teho ja varin säädöt antaa myöten.

Jari

LainaaOngelmana taitaa olla lähinnä se että porukka ilmoittelee yleensä huipuiksi sen mitä saavat moponsa ihanneoloissa kulkemaan, tarkoittaa käytännössä useimmiten hienoiseen alamäkeen ja myötäiseen. Ja sitten kun sattuu vähänkin vastatuulta ja ollaan tasaisella niin eihän se mopo enää kuljekaan sitä "lähes 70km" mitä sen piti (mukamas) kulkea. Tämä on tosiaan nähty moneen kertaan kun on käyty viivalla.
Meidän MTX kulki kerrotut vauhdit tasaisella molempiin suuntiin.
Minähän ostin mopon kuljetuspakkauksessa ja kokosin itse, tiedä sitten olisiko maahantuojan toimesta asennettu kuristimia jonnekin ... ei ollut kierrosrajoitinta tai tappia kaasarin kannessa.
Työkaverilla on vieläkin samanlainen mopo ja aika lailla samoissa huippunopeudet.
Vastatuuleen ja ylämäkiin ei kannata haaveillakaan "neutraalien olosuhteiden" nopeuksista kun kiinanskootterista puhutaan, vastaavasti alamäkeen mennään kovempaa kun rajoitinta ei ole.
Itse olen ollut kyseisen rikkaimurin kanssa viivalla vain omalla kaksipyöräiselläni joka on 650-kuutioinen (lue; ajettu tytön kanssa joitain 50-100 km reissuja yhtä matkaa).
Ei ole minkäänlaista mielenkiintoa kisailla tieliikennemopoilla, huippunopeus kiinnostaa lähinnä siksi etten välitä maksella lasten mopoista veroja tai sakkoja.

Pojan Derbi kulkee 55-57 ja kovasti oli toiveita pikku virityksestä kun ei isosiskon kiinanmopolle pärjännyt, kiihtyvyydessä Derbi jätti skootterin kuin seisomaan mutta sitten skode pikkuhiljaa hiipii edelle - kunnes taas ylämäessä tulee kilpi edellä vastaan.
Näillä lakeuksilla skootterilla oli kuitenkin aina ennemmin perillä kun yhtä aikaa lähtivät.

Meidän lasten eka mopo oli Malaguti supermoto joka kulki ostettaessa aika tarkkaan 80, vakiovälitykset ja kuri poistettu pakoputkesta eikä muuta. Liikaa.

LainaaOstaessa uuden kiinavalmisteen on liki yhtä todennäköistä saada 40 km/t kun 60 km/t kulkeva. Todennäköisemmin se kulkee väliltä 46-55 km/t.
Kyllä.

tommi

Mulla on kyllä se käsitys että nykyisin on jokseenkin kaikissa uusissa kiinalaisissa rajoittimet. Ollut kaiketi jo 2-3 viimeisen vuoden ajan. Vielä 2006 sai rajoittamattomia kiinanihmeitä mutta ei kait enää? Eli ei niiden pitäisi kyllä kulkea yli 45km/h vakiona.

Vanhaa varastoa toki saattaa vielä löytyä, esim. tota MTX-2:sta oli vielä viime kesänäkin Halpa-hallissa myynnissä vaikka on vuoden 2006 satoa. Jotain muitakin vastaavia tapauksia saattaa löytää.

Uskon edelleen että toi mun MTX:2 kulki vakiona ihan yhtä lujaa kuin se sinunkin moposi,  samoja pelejä molemmat. Kuskin painokin saattaa vaikuttaa, itselläni elopainoa 105kg.  Eikä ollut tässäkään tappia kaasarissa. Se kait lienee ainoa rajoitin mikä näissä saattaa olla. Isommalla pytyllä kulkee nyt 65km/h tasasella. Vakiopytyllä ei tehot yksinkertaisesti riittänyt kuin 50-55km/h.

Ne jotka ilmoittavat moponsa kulkevan vakiona +65 voidaan ilman muuta laittaa sinne myötätuulituloksiin, se on selvä.

Jari

LainaaUskon edelleen että toi mun MTX:2 kulki vakiona ihan yhtä lujaa kuin se sinunkin moposi,  samoja pelejä molemmat. Kuskin painokin saattaa vaikuttaa, itselläni elopainoa 105kg.
Muiden mopojen nopeuksista en tiedä, itsellä olleiden olen mitannut moneen kertaan monella tavalla ja kerron ne rehellisesti.
En näe mitään hyötyä liioitella suuntaan tai toiseen enkä koe mitään iloa siitä jos jonkun muun mopo kulkee hieman hitaammin tai nopeammin.

Kenellekään toistasataakiloiselle ei voi suositella kiinanmopoa jo pelkästään sen yleisen velttouden takia.
Runko on lerppu ja takarengas syrjällään jo vähällä ajolla, tuenta kun on mitä on.

Rajoittimet on olleet lähes kaikissa fudeissa ja yiyingeissä ja mitä näitä on viime vuosina ollut myynnissä, ei kuitenkaan ihan kaikissa -07-09 rekisteröidyissä mitä olen sattunut korjailemaan.
Usein ongelmana on se ettei mopo jaksa kulkea oikein mihinkään ja vika löytyy kaasarin kalvosta, tai sitten ei lähde käyntiin; venttiili kantaa (tämä ei taas liity mitenkään huippunopeuskeskusteluun)

tommi

Juu, takarengas on syrjällään tässäkin MTX-2:ssa, oli itse asiassa jo uutena. Tysconissa taas on edelleen suorassa vaikka on yli 20 000km ajettu. Saattaa johtua siitäkin että siinä on kaksi iskaria takana ja kantavuus 200kg.

Tutun tutulla on myöskin MTX-2 ja se kulkee saman kuin mullakin. Iso kaveri sekin, yli satakilonen. Juuri siksi päätyi kyseiseen skodeen kun se on niitä harvoja isokokoisia kiinanskoottereita. Kuivapainohan tolla on 110kg. Iso rotisko ja kun sen päälle istahtaa yli satakilonen kaveri niin eihän se jaksa 49cc pytyllä vetää tasasella mihinkään.

P.S. Tällaiset äänestykset on muutenkin aika turhia kun jokainen ilmoittelee miten sattuu noita huippuja, toiset alamäkeen, toiset myötäiseen ja toiset mittarinopeuksia. Kuskien painot jakautuu 45kg ja 120kg välille. Pakostakin huiput vaihtelee 45-80km/h välillä. Muistaakseni "Ekillä" kulki solikka juuri tuon 80km/h. Samaa vauhtia oli ajellut kuulemma rekkojen kanssa.