Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin alkuperäisen hihnan kesto (Kiinalaiset)

Aloittaja Jkarha, 15.07.10 - klo:13:16

« edellinen - seuraava »

kaahonen

Etuvari ja rullat vaihdettu, hihnalla ajettu vajaat 7tkm, joten kokeilen seuraavaksi vaihtaa hihnan, kun nuo ei kovin kalliita ole.
Ei mopolla mahottomia

openflow

~9920 km ja vakio hihna QJIANG(tai jotenkin sinne päin) on lähes vaihtokunnossa.  Pintakerroksesta repesi päällimmäinen kerros irti. Tavoite oli ajaa 10000 km vakio hihnalla, mutta vaihdan kumminkin uutta samantien -- keskimäärin on mukavampi ajella kun työntää.
Hihnalla leveyttä jäljellä 15.5 mm.

Uka

2005 Fude Baotian Classic 10" renkailla. Alkuperäinen hihna meni tuusannuuskaksi varoittamatta 3400 km kohdalla kuluneena kesänä. Olin edellisellä viikolla ajanut n.300 km kolmen päivän aikana maantieajoa noin 25-29 asteen lämpötilassa. Tuolloin variaattorin koppa oli niin kuuma ettei sitä voinut koskea.

Remmin vaihdon yhteydessä totesin, että etuvariaattorin levyn keskiosa ja holkki olivat muuttuneet keskeltä sinertäväksi - ilmeisesti kovan kuumuuden aiheuttama värimuutos.

Ostin Moposportista speksien mukaisen uuden hihnan 687mm, joka kuitenkin oli niin lyhyt että mopon huippunopeus tippui noin 60->40 ja varikoppa kuumeni 2km matkalla polttavan kuumaksi. Sitten ostin kolmisen senttiä pitemmän hihnan, ja mopon suorituskyky palasi ennalleen.

Tonza

ajettu hieman yli 11000km ilman hihnan vaihtoa (katsoin hihnaa viime viikolla eikä siinä ollut mitään erikoista)

ilkka

ittellä on solikka ja sillä on ajettu koht 17000 ja mulla on mennyt kymmenen hihnaa, alkanee pikku hiljaa kyrsimään tuo olisiko 788x17x28 hihnoja missään kestävempiä esim kevlar tai jonkin lainen mikä kestäisi kun olen vaihtamassa vakio pytystä 72cc pyttyyn kun alamäessä menee ja ylämäessä ei.

Coastside

Takavariaattorin kunto vaikuttaa hihnan kestoon yhtä paljon kuin hihnan laatu. Muissa ketjuissa siitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: Tonza - 24.11.10 - klo:17:21
ajettu hieman yli 11000km ilman hihnan vaihtoa (katsoin hihnaa viime viikolla eikä siinä ollut mitään erikoista)

Takuulla siitä on lähtenyt leveydestä pois 1.5mm vaikka ei paljain silmin sitä havaitsekaan. Uudella hihnalla kierrokset tippuisivat todennäköisesti 500rpm.

Lainaus käyttäjältä: ilkka - 29.01.11 - klo:20:02
ittellä on solikka ja sillä on ajettu koht 17000 ja mulla on mennyt kymmenen hihnaa, alkanee pikku hiljaa kyrsimään tuo olisiko 788x17x28 hihnoja missään kestävempiä esim kevlar tai jonkin lainen mikä kestäisi kun olen vaihtamassa vakio pytystä 72cc pyttyyn kun alamäessä menee ja ylämäessä ei.

Mitäs hihnoja olet kokeillut? Yhtä ja samaa merkkiä? Ja miten ne ovat hajonneet, menneet poikki vai? Mulla olisi myynnissä vähän leveämpää, 18.1mm Gatesin laatuhihnaa. Pitäisi kyllä kestää. Jos ei kestä niin silloin todellakin sulla on jotain vikaa takavarissa, ihan kuten Custi totesi.

yamaha

tuli tarkistettua hihnan kunto tänään 4 tuhatta takana ja kopassa oli kyllä aika lailla kumi purua,mutta ulkoisesti katsottuna ei ollut rispaantumisia ym.mutta hihan pitäisi saada irti joten voisi saada myös rullien kuntoa kateltua,etuvarin mutteri istuu kiinni kuin punkki, vaatii pyssyä jos sitten silläkään irtoaa saas nährä.millaiset ovat noiden kiinalaisten momentit kiinassa?oisko siellä lukiteetta mutterissa vaiko muuten vain kireällä? :(

Timo

Minulla oli entisessä zonerissa lukitetta mutterissa,todella kireä saada auki.

Nykyisessä soliferissa oli vain mutteri hapettunut sisältä saatua sen auki,todella tiukassa.
Pyssyä vaan kehiin,kyllä lähtee.

yamaha

pitää koittaa huomenna,epäilen kyllä.tuolla väännöllä millä väänsin hajosi öljyn suodatin avainkin,jolla ennen vanhasta mopedista avoin, lähti helposti.koitin naputtaa avaimella ja vasaralla joka periaattessa vastaa pulttipyssyä ei mihinkään.mikä on viimeinen keino jollei lähde auki mutteri?

tommi

Liian lyhyeksi olen näemmä viilannut variaattorin holkin kun hihna ottaa jo kiinni bendixiin. Mikä tahansa muu hihna kuin Gates Powerlink olisi jo varmaan hajonnut. Ihan sattumalta hoksasin kun tsekkasin missä kunnossa rullat ovat. Hihna on todennäköisesti hinkannut bendixiin jo huhtikuusta lähtien.

http://kuvaton.com/k/Yh4R.jpg

Varmaan jotain +70km/h nopeuksissa alkaa ottamaan kiinni . Onneksi tulee harvemmin ajeltua moisia nopeuksia. Pitänee laittaa yksi prikka lisää holkin päähän..

Coastside

Baotianin PT49QT-9 5400 km kiinalainen 669 hihna on venynyt 18 mm ja 10 cm pintakangasta kuoritunut pois. Vari holkiton anturilla rajoittava 44 kmh.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

En usko että on venynyt 18mm. Hihnathan ovat aniharvoin sen pituisia kuin ilmoitetaan. Esim. Gates 788 on 80cm pitkä. Se sinunkin hihnasi on mitä todennäköisemmin ollut sen 18mm pitempi jo uutena.

Mulla on nyt ongelmana että hihna nousee liian ylös kun laitoin isovenakannen. Mopo jaksaa vetää 8000rpm tasasellakin, 6,5g rullilla ja hihna ottaa jo bendixiin kiinni. Gates silpoutui juuri pahasti ja nyt on uusi, kapeampi hihna paikalla ja siinäkin on jo selvä hankausjälki vaikka on ajettu vasta 100km.

http://kuvaton.com/k/YIDA.jpg

Mitenkä ihmeessä jotkut ovat mukamas laittaneet isompihalkaisimen etuvarin ja saaneet siten lisää välityksiä? Kun mulla hankaa bendixiin jo vakiovarillakin :o

Jossain niistä lukemattomista joren videoissahan mies ihmetteli kun ei hihnat enää kestä 90cc pytyllä ja isovenakannella niin epäilempä että samasta asiasta kyse. Vaikka jore epäilikin varin käyvän liian kuumana ja sen vuoksi hajottavan hihnoja.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 22.07.11 - klo:10:37
Jossain niistä lukemattomista joren videoissahan mies ihmetteli kun ei hihnat enää kestä 90cc pytyllä ja isovenakannella niin epäilempä että samasta asiasta kyse. Vaikka jore epäilikin varin käyvän liian kuumana ja sen vuoksi hajottavan hihnoja.
Olen ollut huomaavinani heittoja alkuperäisen variaattorin holkin pituudessa. Kun tuohon yhdistetään, että rullakupitkaan ei ole aivan saman mittaisia akselin suuntaisesti, menee toisissa vakiovariaattoreissa lautaset lähemmäksi kuin toiset ja hihna nousee ylemmäksi etuvariaattorilla.

Nähdäkseni nuo isopytty+isokansi-versiot jaksaa kunnolla vetää etuvariaattorin lautaset toisiinsa kiinni sillä tuossa vaiheessa vastinjousi laittaa jo tosissaan hanttiin. Takavariaattorihan tuskin koskaan aukeaa täysin auki, joten sen puolesta etuvariaattorilla on varaa liikkua enemmänkin jos vain lautaset sen sallii.

Yksi lisäselitys löytyy varmaan värähtelystä. Hihnahan värähtelee kopassa melkoisesti http://youtu.be/viWOOvy45wI

tommi

Juu, ja jorehan ajeleekin vaatimattomia 91km/h nopeuksia kiinalaisellaan joten ei ihmekään jos hihnat ei kestä. Mulla itselläni alkaa hankaamaan hihna jo 75km nopeuksissa, vaikka on pisimmät välitykset mitä näihin saa..