Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Voimansiirrossa vinkuu

Aloittaja tjkarkka, 30.06.10 - klo:11:04

« edellinen - seuraava »

pekpel

Jos vaan tarviit osia lainaan, ilmoittele.
Jos uskallat ajaa hesaan, niin meillä on talli josta löytyy työkalut ym.
Tollanen varin purku ja kasaus ei kauaa vie.
Ainut hidaste on että alkaa sokkelin muurauskeikka nyt maanantaina 5.päivä kuluvaa kuuta, siinä menee pari viikoa pitkää päivää ja siinä välillä siskon perskules tilasi tukkirekallisen puuta, joka pitäisi muuntaa haloiksi 9 - 11 heinäkuuta. Kiitos vaan suku, saan ajaa skopalla taas 140 km/sivu, se on oikeesti kivaa, siis ajaminen.
Eli mulle sopii arki-illat kohtuu myöhään ja nyt sunnuntai 4.päivä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tjkarkka

Hihna ja 5g rullat vaihdettu. Originaalitkin olivat ihan huippukunnossa. Takavaria en saanut auki, kun ei ollut pulttipyssyä enkä ehtinyt tehdä vielä erikoistyökalua siihen hommaan. Snadia klabbia tuntuu varissa olevan, mutta se ei tee muuta kuin ravistaa vähän. Ymmärrän, että kuuluukin kiinalaisiin. Päällisin puolin kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Ainakin ihan uuden näköistä. Vinkuna vaan ei lähtenyt mihinkään - eli nuo konstit eivät puraisseet. Ajattelin heittää tänne ääninäytteen, joten heitin kommarin shortsintaskuun, äänityksen päälle ja baanalle. Ääninäytteestä tuli mielestäni aika hyvä. Tuo vinkuna kuuluu siinä tosi selvästi.  http://koti.mbnet.fi/tjkarkka/bellan_saundit.mp3Herättääkö kenessäkään tarkempia mietteitä?

Coastside

Perän ääneltä kuullostaa ja juuri moottorijarruissa se ratasmainen ulina kuin suorahampaisen askin normaaliääni. Täällä oli vapaarataskokeiluissa hammasta liian pieni ratas ja ulvoi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Pahasti ulisee kyllä. Laitoitko ne samat öljyt takaisin perään vai tarkistitko vain propusta että valuu öljyä? Voisihan sitä kokeilla että vaihtaa uudet öljyt sinne, mistäs sitä tietää vaikka ääni häviäisi sen myötä. Eipä näistä koskaan tiedä.

Entäs takarengas kun pyörität keskituella, pyöriikö normaalisti vai tuntuuko ahdistavan? Onko pyörän pultti varmasti kiinni, ei ole klappia? Ihmetyttää jos se uutena ei ulissut ja nyt yhtäkkiä on alkanut oireilla, vasta 1000km jälkeen. Ei perän rattaat nyt noin nopeasti kulu.

Takavarissa on uutenakin jonkin verran klappia, ei sen luulisi ääntelevän noin. Kyllä tuo nimenomaan kuulostaa rattaiden ulvonnalta. Mutta käytä ihmeessä sitä takavariakin auki kunhan saat sopivan työkalun, eipä sitä koskaan tiedä vaikka siellä olisi jotain mätää. Hankalia tapauksia joka tapauksessa nämä ylimääräiset äänet näissä kiinalaisissa aina on, sen olen huomannut.

tjkarkka

Rengas pyörii ihan normaalisti eikä mitään ahdistusta. Pultti on kiinni ja peräöljyt on ihan just vaihdettu suositeltuihin vaihteistoöljyihin. Ei apuja. Hitto kun alkaa taidot ja työkalut loppua. Vähän arveluttaa itse lähteä tuon vaihteiston kanssa puljaamaan. Mahtaisikohan täältä lähiseudulta löytyä asiansa osaavaa "seppää", joka olisi valmis ottamaan homman? Jos asentajia löytyy, voi ottaa suoraan yhteyttä tjkarkka@suomi24.fi

Coastside

Uutta osaa kiinalaisen perään ei juuri kannata ostaa ellei nyt vaikka yhtä laakeria. Se on koko laitteen lujin osa ja tuo taisi olla vasta kolmas perävikainen tällä palstalla?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Walle

Senkus ajelet vaan kyllä se siitä hiljenee. Toinen vaihtoehto laittaa samanlaiset siirapit öljyksi kun kiinassa laittavat.

tjkarkka

Eikö tuosta ulinasta sitten ole muuta haittaa kuin meluhaitta? Jos sen saa vähän vaimeammaks jollain paksummalla öljyllä, niin täytyy etsiä sellaista jostain. Mahtaako jostain vielä saada vanhaa kunnon STP:tä tai jotain vastaavaa. Sellaistä muistaakseni käytettiin 70-luvulla väljissä auton moottoreissa ennen myyntiin laittoa :)

hannu8619

Itse käytän motonetistä saatavaa 85w90 motoxia, se on aika paksua tavaraa, ja halapaa
Baotian bt49qt-11

pekpel

Hoi
Jahka irtoon noista kiireistä, niin tule käymään meidän tallilla.
On pulttipyssyt ja muut ja tuurilla löytyy käytettynä vaihto-osat hyllystä.
Vois kokeilla auttaako koko takavarin kikkareen vaihto mitään, tiedä vaikka saisi vikaa paikallistettua.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: hannu8619 - 03.07.10 - klo:18:39
Itse käytän motonetistä saatavaa 85w90 motoxia, se on aika paksua tavaraa, ja halapaa
Samaa on itselläkin käytössä ja näyttäisi samalta vihreältä siirapilta kuin pyörässä olikin ostettaessa :)
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Walle

Jotku vinkuu ja jotku ei. Oliskohan sattunu väärät rattaat ;D. Oma vinku ekan oljynvaihdon jälkeen ja sitä kesti pari tuhatta kilometriä. En silleen huolestunut kun muut samaa vuosimallia oli samanlaisia. STB varmaan hidastaa hioutumista jos ei heti vaimenna.

tommi

Mistäs sitä tietää vaikka olisi sattunut 51 hampainen toisioratas perään, vakion 52 sijaan. Yksi puuttuva hammas saa perän vinkumaan, on omakohtaisia kokemuksia..  :P

No, enpä tiedä. Itse ajelisin vain menemään, perää en kyllä alkaisi availemaan, ainakaan vielä..

tjkarkka

Täytyykin sitten poiketa tuossa Hyvinkään Motonetissä joku päivä ostamassa sitä peräsiirappia. Niinhän ne aikoinaan neuvo, että vanhassa autossakin sai ylimääräiset äänet poistettua, jos ne häiritsi siten, että heitti peltipurkillisen muttereita ja prikkoja hansikaslokeroon :)
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 03.07.10 - klo:18:50
Hoi
Jahka irtoon noista kiireistä, niin tule käymään meidän tallilla.
On pulttipyssyt ja muut ja tuurilla löytyy käytettynä vaihto-osat hyllystä.
Vois kokeilla auttaako koko takavarin kikkareen vaihto mitään, tiedä vaikka saisi vikaa paikallistettua.
Kiitos tarjouksesta - saatan loppukuusta poiketakin, kun jään lomille - jos tuo asia on vielä ajankohtainen.

Timo

jännä ääni.

Mulla kuuluu aivan samanlainen omasta skootterista.Vanhalla koneella ei kuulunut mitään,nyt tuolla vaihdetulla koneella kuuluu.Luulin aluksi että olisi hihna,mutta tuskinpa.Eipä ole minulla haitannut,ajanut nyt päälle 800km tuolla ulinalla.Ainahan sitä mieli tekisi korjauttaa tuommoiset,kuuluun siihen porukkaan että jos jotain vähänkin ylimääräistä kuuluu,korjaan :D

Pitää vielä tarkemmin katsoa.Kohta tilaan Narakun variaattorin,vaihdan sen ja katson takavarin tarkasti läpi.jos ei niistä,niin pakkohan sen on olla perä sitten.