Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility Öljynsuodatin

Aloittaja jonkka, 22.06.10 - klo:18:34

« edellinen - seuraava »

jonkka

Mistä tuo öljynsuodatin löytyy kun näytti tuossa huoltokirjassa olevan sen puhdistus. Kun tämän puhdistaa niin saako koneessa olla öljyt sisällä vai tuleeko ne ulos samalla kun puhdistaa tuon suodattimen ? Tilanne on nimittäin se että vaihdoin juuri öljyt ja tajusin että suodatinkin olisi pitänyt puhdistaa.

pekpel

Se isohko mutteri moottorin alla siinä öljytikun juuren kohdalla.
Mutterin kun otat pois niin tulee öljyt ulos ja jousi ja metalliverkosta tehty tiivisteellä varustettu kuppi joka on itse suodatin.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jonkka

Kiitos vastauksesta ! Puhdistut taitaa jäädä seuraavaan vaihto kertaan ;D

JaakkoFagerlund

Voithan sä valuttaa ne öljyt puhtaaseen astiaan, putsata sen suodattimen ja kipata öljyt takaisin. Helpompaa tietty kaataa uutta purkista, eipä tuo perus 10W-40 maksa kuin 3-5 euroa litralta, riippuen haluaako mineraalia vai synteettista.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Samppa

Kannattanee vaihtaa ne öljyt uusiksi, ovat sen verran halpoja. Sieltä tulee kuitenkin aina moskaa mukana kun suodattimen irrottaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ilborg

Oma kokemus taas oli vaihtaessa, että ei juuri moskaa tuossa sihdissä ollut, jolloin itse kyllä jaksaisin odottaa seuraavaan kertaan. Tietysti aika kallis remppa voi tulla jos tuo onkin jostain syystä ihan tukossa.

Samppa

Monissa merkeissä (esim. Piaggio) annetaan harvemmat vaihtovälit öljynsuodattimelle, kuin itse öljyille. Eli öljyt vaihdetaan tiheämmin ja suodatin harvemmin (joka toinen kerta).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ilborg

Juu, sama agilityssä... Olikohan juurikin joka toinen kerta tai 5tkm välein. Tuossa meni vähän hölmösti nuo huollot 2tkm välein sekä 5tkm välein "iso huolto". Paremmilla öljyillä voisi varmaan ajaa 2.5tkm/huolto ja joka toinen on sitten se "iso huolto"

jonkka

Lainaus käyttäjältä: ilborg - 25.06.10 - klo:16:08
Oma kokemus taas oli vaihtaessa, että ei juuri moskaa tuossa sihdissä ollut, jolloin itse kyllä jaksaisin odottaa seuraavaan kertaan. Tietysti aika kallis remppa voi tulla jos tuo onkin jostain syystä ihan tukossa.

Tuota juuri mietin että tuskinpa sielä mitään moskaa on liikenteessä ja jos on niin ei kovin paljon.

M_Pallo

Törö taas!

Eihän tuo mikään suodatin oikeastaan ole, vaan sihti, johon ainakaan mulla lähes 20000 km:n matkalla ei ole mitään edes tarttunut. Siellä ne metallihippuset pyörii jauhamassa pintoja. Silläpä olen öljyt vaihtanut n. 1000 välein, eipä nuo 15W-40 diesel-mineraaliöljyt maksa juuri mitään jossain halpakaupoissa. Ei sinne mitään synteettisiä kannata laittaa, tärkeintä on se, että vaihtaa usein.

t. matti

Edittiä vielä sen verran, että vaihdon yhteydessä puhalletaan sihti puhtaaksi paineilmalla tai keuhkovoimatkin tuohon riittävät. Sen verran harva sihti on kyseessä.

Edit 2: Eikä todellakaan kannata tuon 15W:tä laihempia öljyjä laittaa, sen verran holo kone on jo tehtaalta tullessaan. Tonnin matkalla tulee öljyistä jo aivan mustaa. Siis, jos ei pakkasilla ajele. Tärkeää on myös lämmittää kone ennen ajoa ainakin sen minuutin-parin ajan, jolloin ryyppy luovuttaa.

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: M_Pallo - 03.07.10 - klo:22:09Edit 2: Eikä todellakaan kannata tuon 15W:tä laihempia öljyjä laittaa, sen verran holo kone on jo tehtaalta tullessaan. Tonnin matkalla tulee öljyistä jo aivan mustaa.
Osasyynä voi olla myös liian varovasti suoritettu sisäänajo, ts. ei ole annettu kunnolla runtua sille koneelle niiden ekojen kilometrien aikana ja siksi männänrenkaat pissii paineita kampikammion puolelle.

CvekS

Kymcon ohjekirjassa sisäänajo maksimi nopeudeksi annetaan 30km/h  ;D
...

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: CvekS - 28.09.10 - klo:13:24
Kymcon ohjekirjassa sisäänajo maksimi nopeudeksi annetaan 30km/h  ;D
Tuolla nopeudella ei ole mitään tekemistä sisäänajon kanssa, ainoastaan koneen kierroksilla ja sillä, että ei pidetä samoja kierroksia koko ajan.