Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin hihnan merkinnät ja sopiva hihnakoko Kiinalaisissa

Aloittaja Jkarha, 31.05.08 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

tommi

Bando on aika lähellä Gatesin laatua mutta ainakin toiseksi sisin kerros näyttää Gatesissa olevan selvästi paksumpi -->

http://i42.tinypic.com/15dl0uu.jpg

Kuusi kerrosta näyttää löytyvän. Kuvan saa vielä isommaksi klikkaamalla.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Timo

Mä ostin tossa skobaan Moposportista solikkaan Malossin Special hihnan. 1mm lyhyempi,mut se ei vaikuta.728-17,5-30. Kyllä tuo pistää jonkinverran Gatesille kampoihin :D.Ei se Powerlink hihnakaan mikään huono ole.

Eki

Huuto.netistä olen itse ostanut aina, elikä Gates powerlink 18.1mm x 788mm x 28, mitä leveämpi hihna on sitä lujempaa kullkee skootterini, mikäli veto vaan riittää. http://www.huuto.net/kohteet/gates-powerlink-788---181-variaattorin-hihna/135882289
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

Timo

Kelläs kaikilla on täällä solifer xtr,ssä 07 vuoden koneessa 729-17,5-30 hihna?

Mähän tosiaan tohon omaan 08 vuoden vaihoin 07 vuoden koneen,ja aloin miettiä et onko niissä ihan sama hihna?kyllähän se mulla pelittää tolla hihnalla,ei siinä mitään mietin vaan oliko siihen kans eri pitusia :D myyjä ku ei muistanu mikä hihna sillä oli tässä,ku oli jo myyny sen...

karkulainen

-07 ja 729-17 30 hihna.
Kyllä tuohon - 08 koneeseen pitäisi mennä tuo hihnakoko, mistään en ole lukenut että eri vuosien solifereissa olisi ollut eri hihnakokoja.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

kluput

Itellä pian tulossa 4000km -08 MTX5:sen mittariin. Mitään skootterille ei ole tarvinut tehdä kahden itsesuoritetun öljynvaihdon lisäksi ja kaikki on pelannut hyvin. Onko kellään tietoa mitä variaattorin hihnaa näissä on käytetty? Tuntuu tuo hihna hieman luistavan, mutta vielä alkuperäisellä mennään. Varoitteleeko tuo mitenkään ennen katkeamistaan?

tommi

MTX-5 on ihan sama mopo kuin Solifer mutta eri nimellä joten siihen menee se mainittu koko 729-17.5. Näissä Solifer/Yiying/Powermax mopoissa on ensiasennushihnana Gates Powerlink joka kestää jokseenkin ikuisesti menemättä poikki mutta alkaa aavistuksen luistamaan juurikin tossa 5000-6000km paikkeilla. Mulla itselläni oli lähtenyt milli pois leveydestä 5000km jälkeen ja vaihdoin uuden hihnan niin kyllä ero oli huomattava. Kierrokset laski 6000 --> 5500 matka-ajossa.

Plom

Omassani hihnan pituus on 788-17-28 ja siinä se Gates Powerlink . Vm 2007 Baotian 7C .

tommi

Juu, Solifer Speedissä on ns. "pitkä" kone ja siihen menee 788 hihna, toisin kuin XTR 50:seen jossa on se "keskipitkä" kone.

yamaha

mites tuo minun solikassa on tuo hihnan oikea koko? tässä rikkinäisessä hihnan koko on merkitty bando 723 18 30.mutta tuollaista koko en löytänyt onko tässä ollut väärä kokoinen hihna ja siksi murtuma hihnan päällä? 12 tuuman renkaalla on tämä solifer.hihna on alkuperäinen ja skootteri vuosi mallia 2010

baukku

Mulla on 12'' Baotian, johon maahantuojallakin oli kahta eri mittaa hihnalle, eli 724 ja 729 milliset. Moposportilta tilasin sitten tollasen lyhyemmän, mutta se on liian lyhyt minun skootteriin. Mutta menee varmaan tuollaseen Soliferiin, jossa alunperin 723mm pituinen hihna. Olen laittanut siitä myyntipalstalle ilmoituksenkin, jos kiinnostaa:  ;)

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2690.msg40149#msg40149
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

yamaha

aika lailla kaikissa tuntuu olevan eri kokoja kaikissa kun lukee.pitää käydä kysäsee ensin motoforumista joka on tossa muutaman kilometrin sisällä josko heillä olisi ja minkä merkkisisiä.variaattorin rullat olivat lähes kulumattomat likaiset vain,tuntuva nuo alkuperäset rullat olevan kestäviä.rullien painoista en tiedä kun ei ole vaakaa tarjolla :)

leze223

Ohjekirjassa lukee että hihna pitäisi vaihtaa 24T kilsan päästä ;D
Kuka oikeesti ajaa kiinanmopon hihnalla niin paljon? Minä vaihdoin sen jo 6500kmssä. 
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.