Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Starttimoottori - starttirele - bendix - poljin 139QM

Aloittaja eskomörkö, 06.05.08 - klo:13:59

« edellinen - seuraava »

jalat

Plom

J@K

Maadoitus puutteellinen tai ei oikeasta paikasta.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 20.04.10 - klo:08:27
...kyllä siinä riittää puhtia vaikka pieneen kylään kun paikat on vain kunnossa...
Jotain tämänsuuntaistahan taisin minäkin mainita... ;)

tommi

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 20.04.10 - klo:16:53
Lainaus käyttäjältä: tommi - 20.04.10 - klo:08:27
...kyllä siinä riittää puhtia vaikka pieneen kylään kun paikat on vain kunnossa...
Jotain tämänsuuntaistahan taisin minäkin mainita... ;)

Juu, niin taisit mainita. Ei ole mitään arvausta mikä oli pielessä?

openflow

Itselläni kiinanihme ilmeisesti resonoi sen verran tanakasti tietyillä kierrosluvuilla, ettei millään kestä startin mutterit kiinni. Onnistuin jälleen tiputtamaan startin toisen mutterin matkan varrelle. Startti sutii tyhjää, jos se on vain toisella mutterilla kiinni. Pistin jousiprikat alle, jokohan nyt kestäisi...

Bilteman akun virran luovutuskyky/nopeus saisi olla vähän parempi. Jotenkin se ei anna aina virtaa riittävän nopeasti, vaikka akun pitäisi olla lähes täysi.

---
Tommin arvaukseen:
Oot kumminkin kokeillut pistää akulta suoraan johdot starttiin kiinni, joten vika ei varmaan ole sähköissä akun ja startin välillä. Vika on siis itse startissa. Arvataan vian johtuneen suuresta kitkasta eli  rasvan puutteesta. Yksinkertaiset selitykset ovat yleensä parhaita...

Coastside

Vaihdoin uuden startin ja kas näpäyttäen käyntiin kun entinen hävisi polkimelle 6 - 0. Aika näyttää onko tuossa taikaa vai ei.

Koko starttipiirin resistanssien summa vaikuttaa joten vaikkapa releen ylimenovastus voi ratkaista. Aina ennen muita toimenpiteitä kannattaa kokeilla starttia suoraan akkuun. Startin saa irti pitkällä jatkolla purkamatta muita osia pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Tommi, mikä siinä sun startissa sitten lopulta oli?

tommi

Lainaus käyttäjältä: jalat - 22.04.10 - klo:09:34
Tommi, mikä siinä sun startissa sitten lopulta oli?

Joo, yritin jo toissailtana postailla vastauksen mutta foorumi oli ihan jumissa ja jäi vain yritykseksi. Seuraavana päivänä netti meni poikki lähes vuorokaudeksi, taas vaihteeksi, kiitos soneran..

Nooh, joka tapauksessa yksi oikea arvaus tuli -->

Lainaus käyttäjältä: Plom - 20.04.10 - klo:11:07
Kuoleentunut varin kopan tiiviste?

Bingo! Oliko puhdas arvaus vai ihan omakohtaisia kokemuksia? Kymmenet ja kymmenet kerran olen käyttänyt varikoppaa auki ja tiiviste oli todellakin ihan läjässä ja rikkikin parista kohtaa. Laittelin uuden tiivisteen ja kas kummaa, startti heräsi henkiin. Niin tarkka sovitus näyttää varinkoppa romppeineen todellakin olevan että millin kymmenyksetkin ratkaisevat. Mitä ilmeisemmin bendixin akseli on ottanut koppaan kiinni liian tiukasti ja sehän ei silloin tietenkään jaksa pyörittää täydellä teholla.

Laitoin varmuuden vuoksi kaksi tiivistettä päällekäin, onpahan varaa painua kasaan jatkossa. Nyt toimii tosiaan vallan mainiosti startti, olipahan jo aikakin..

karkulainen

Minulla se tiiviste on ihan kasassa ja pätkiä puuttuu sieltä-täältä. Minulla on ylimääräinen 10" renkaisille tarkoitettu tiiviste, mutta ei yhtään tuolle 12" mikä minulla on.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Plom

Mullakin on alkuperäinen tiiviste, omassani on se kaikkein pisin koppa niistä vaihtoehdoista. Starttaa näillä keleillä toisella yrittämällä aamuisin nappia painamalla.

Coastside

Bendixin akselista voi viilata pois jos toteaa sen lian pitkäksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 22.04.10 - klo:20:01
Minulla se tiiviste on ihan kasassa ja pätkiä puuttuu sieltä-täältä. Minulla on ylimääräinen 10" renkaisille tarkoitettu tiiviste, mutta ei yhtään tuolle 12" mikä minulla on.

Ei ollut mullakaan kuin pari 10 tuumaisille renkaisille tarkoitettua tiivistettä vaikka on 12 tuuman "pitkä" kone. Ne lyhyemmät tiivisteet saa käymään kun leikkaa keskeltä poikki ja laittaa ne kaksi irtonaista tiivistettä paikoilleen, pulttijaon mukaan. Keskelle jää pieni tyhjä rako joka ei haittaa mitään.

jalat

No vitsi. Tuo puuhanurkka kannattaa kaikkien lukaista läpi. Sieltä tuo bendiksin koppaan osuminenkin olisi selvinnyt. Toki oletin että kaikki tuon nurkan ovat jo lukeneet  ::)
http://www.virijavara.fi/shop/?puuhanurkka,24

tommi

Katsos pahusta, tuollainenkin sivusto oli sitten olemassa. Eikä kukaan puhunut mitään  ::)