Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tyhjäkäynti heikkoa agilityssä suuttimen vaihdon jälkeen?

Aloittaja Testierkki, 07.04.10 - klo:10:13

« edellinen - seuraava »

Testierkki

Eli agilityssä on ollut suuttimen vaihdon jälkeen tyhjäkäynti todella heikko ja sammuu välillä kun laskee kaasun. kone ei erityisen tuttu ole joten kysyisinkin onko jossain tyhjäkäynnin säätöön ruuvia. korjausopuksesta ei ole paljoa hyötyä kun siinä olevat kaasuttimet poikkeaa paljon tuosta kymsottimen mallista

Jamppa

"Normi agilityssä", tyhjäkäynnin säätöruuviin pääsee käsiksi avaamalla satulakotelosta löytyvä "carb maint" -luukku -> sen allaolevasta kaasuttimen kumisuojasta löytyy viilto tyhjäkäynnin säätöruuvin kohdalta. Agility city voi olla hieman erilainen, mutta löytyy jokatapauksessa läheltä sitä kohtaa, mihin kaasuvaijeri kaasuttimen puolella loppuu (pitäisi olla helppo löytää). Seosruuvi löytyy ylhäältä katsottuna kaasuttimen vasemmasta kyljestä, normi agilityssä on sivukatteessa sen kohdalla pieni reikä (säätöä varten olen joutunut irroittamaan satulan, mutta jos löytyisi tosi pitkä ja ohut meisseli, niin seosruuvia voisi ehkä olla mahdollista säätää myös ko. reiän kautta irroittamatta satulaa).

EDIT: netistä löytyneen agility city:n omistajan käsikirjan mukaan kaasutin näyttää samalta, kuin normi agilityssäkin. Eli jos satulakotelossa ei ole "carb maint" -luukkua, niin ruuviin pääsee käsiksi irroittamalla satulan. Tyhjäkäynnin säätöruuvi on ylöspäin osoittava ruuvi kaasuttimen oikeassa yläkulmassa.

Testierkki

Löytyy Carb maint luukku, pitää katsella illemmalla ni ei tarvis kaasutella ku pahainen teini liikennevaloissa.
Taitaa olla ihan sama motti kuin normi agilityssä.

Kiitokset vastauksesta.

Juu, ei paljoa vaikuttanut käyntiin kaasuluistimen säätö, mutta sitäkin enemmän seosruuvinn säätö. avasin hieman niin joha alko kierroksia löytymään. eli kun sitä avaa niin tuleeko enemmän ilmaa? meinaa syksyllä vaihoin isomman suuttimen ja talvellakin pysy just just käynnissä. ku oireina on ollu kaasun annon jälkeen hyytyminen, eli varmaa tukehtuminen ennenku alkanu taas kierrokset nousemaan.

agility cityssä kaasutin on melko hyvin suojaamatta joten käsiksi pääsee helposti ilman katteiden irrottelua ja tilaa on yllin kyllin. kenties jotain peruja 125 kuutioisesta mallista ku tilaa on

EDIT: nojaa. käy kyllä paremmin, mutta nyt aamulla kun kone oli lämmin, niin kaasun vapauttaessa kierrokset putoo niin alas että sammuu, väliin tietysti ei sammu ja kierrokset nousee taas niin että ei sammu. eli tulee kuoppa kierroksiin, samoin kaasuttaessa matalilla kierroksilla tuntuu että väliin hyytyy ja sit ampasee taas.

ilborg

Kokeileppas muuten heilutella imupuolen osia koneen käydessä, äkkiseltään selityksestä sain vaikutuksen että tuo vika olisi hieman satunnainen. Eli siis onko kaikki letkut ja liitokset kunnossa?.

Yleensä jos oireet ovat pahemmat kylmänä on kyseessä liian laiha seos ja liian rikkaassa oireet päinvastoin(kone on voimaton lämpimänä).

Itse kanssa hieman kiroillut tuon kaasarin kanssa, kun kaasua painaessa on meinannut sammua. Kokeilin tuota kiinasta tilattua ryyppyä joka itse asiassa ei toiminut yhtään hyvin tuon koneen kanssa. Ei tyhjäkäyntiä saanut mitenkään kohdilleen sekä mopoakaan saanut pihaa kauemmas liikkumaan. Nyt näyttäisi että alkuperäinen ongelma olisi jokseenkinn kadonnut väärän kaasariosasetin neulalla(vaati poraamista luistiin että sai säädön kohdilleen) joka on säädetty alkuperäistä neulaa rikkaammalle.

Testierkki

Sain toimimaan suhteellisen hyvin. Olin rullannut seosruuvia 1 kokonaisen kierroksen liikaa ku kokeilin paljon oikein on säätöväraa ja laskut meni sekasin ku palautin. lisäksi kiristin hieman luistia ni kierrokset alkaa olemaan korvakuulolla suhteellisen hyvät. pitää viellä tulppaa seurailla että "näkyy" seos-suhteet. Lisäksi voisi jossainvälissä puhdistaa kaasuttimen. meinaa ajo talvenjälkeen on hieman piristänyt. vääntö on suht kohillaan joten tehot ei oo kateissa mutta kulutus viellä arvoitus.

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: Testierkki - 12.04.10 - klo:10:02
Sain toimimaan suhteellisen hyvin. Olin rullannut seosruuvia 1 kokonaisen kierroksen liikaa ku kokeilin paljon oikein on säätöväraa ja laskut meni sekasin ku palautin. lisäksi kiristin hieman luistia ni kierrokset alkaa olemaan korvakuulolla suhteellisen hyvät. pitää viellä tulppaa seurailla että "näkyy" seos-suhteet. Lisäksi voisi jossainvälissä puhdistaa kaasuttimen. meinaa ajo talvenjälkeen on hieman piristänyt. vääntö on suht kohillaan joten tehot ei oo kateissa mutta kulutus viellä arvoitus.

Eli paljonko sulla on tuo seos ruuvi auki? Miltäs tulppa näyttää onko ok?
Ei mopolla mahottomia

CvekS

http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=71

Seokset olen itse säätänyt kohdalleen ja tulppaa katsonut koe ajon jälkeen. Lenkkiä on varmaan hyvä heittää about 5-10km.

Kyllähän manuaalista joku pohja arvo löytyy mistä on hyvä aloittaa.

Onko kärkiväli oikea?
...