Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talvisäilytys

Aloittaja Kappas Vaan, 15.07.07 - klo:21:54

« edellinen - seuraava »

Coastside

Itse asiassa puutarhavajassa säilytetyssä voi olla vaikkapa hiirenpesä ilmanputsarissa ja johdot järsitty rikki. Perushuollolla aloitus ei ole ainakaan haitaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kanisteri

Kyllähan se ois mukava huomata, että ois kaikki sähköt syöty pois ;D
Mutta tuskin sielä mitään hiirenpesää oo, kun oon sielä yrittäny käydä kattomassa sitä tarpeeks usein.

Coastside

Minä kyllä panisin rotanmyrkkysyötin varmuuden vuoksi. Ne tosiaan voi järsiä lähes mitä tahansa ja miksi ei selviä koskaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

f-sharon

Tää voi olla täysin typerä kysymys, mutta kun en vielä näistä vehkeistä oikein mitään tiedä niin, niin.. Jos talven aikana tankkiin sattuu kertymään vettä, niin voiko sinne lurauttaa Masinolia, vai onko skoottereille joku muu systeemi?

Ainakin nyt selvisin vain tankkaamisella, mutta mietin vastaisuuden varalle.  ???

Samppa

Masinolin käyttöä on puitu mm. tuolla ja tarvittaessa jatketaan myös siellä:

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=277.0

Lukaiseppa koko ketju. Toiset käyttää, toiset eivät. Itse käytän talvella. Masinolin kanssa voi 2-tahtisessa lisätä hieman öljynsyöttömäärää.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

f-sharon

pöönä

Olen säilyttänyt talvet kymcoa kylmässä liiterissä pressun alla.Tänään kurkkasin tankkiin ja rupes hatuttaa,oli kertynyt jotain ruskeaa
näljää,tankin seinämiin bensa 95E,eiku pois ja luuti hinkkaus huuhtelu ja 98 tilalle pieni käyttö, keväällä näkee mitä on kertynyt.
Ekakerta kun tollasta on tullu. (laitekäytössä 3v.).

atk

Olinko esimmäinen? Laitoin Sanlin talviteloille. Öljyt vaihtoon, kaasuttaja tyhjäksi,sylinteriin rasvasuihke,  kalvon ja kurkun (mopon) hieroin silikonirasvalla, tankkitäyteen, akku pois,mopo pesty jo päivää aikaisemmin ja sitten vaan varaston nurkkaan talviunille. 8)

PappaSkootteri

+ vaijerien rasvaus

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

harriveikko

Muuton akku säilyy parhaiten miinus 28 astetta.Eli ei muuton kannata akkua sisään kantaa.Ottakaa vaikka aina selvvää asioista.Ja tankki mielellään täys, sit öljyt voi vaihtaa, vaikka se käytännössä on parempi nekin vaihtaa vasta juur ennen käyttööönottoa, sinnekin hikoo tippa parri vettä.Nää siis jos säilytät kylmässä tilassa.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

konenikkari

"Muuton akku säilyy parhaiten miinus 28 astetta" ,   totta muttamutta  ;)

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCQQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.miljoonalaatikko.com%2Fdokumentit%2Flyijyakku.pdf&ei=ry4gVMTVMqr9ywO5u4CIAw&usg=AFQjCNEME5b3LxTx4nhRKEsPQrkIJWkHxQ&bvm=bv.75775273,d.bGQ

"Tyhjän akun elektrolyytti on lähes pelkkää vettä ja tyhjä akku jäätyy helposti jo -5°C:ssä"
::)  Jääkaappi akulle olisi paras paikka jos mamma antais luvan  ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

PappaSkootteri

Nykyajan bensat olisi parasta jättää bensa-asemalle poislukien pienkone bensa jota suositellaan aina pitkänajan seisontaan

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Kone

Piaggiot, Gilera, jopa solifer, jos ei ekalla, niin jo toisella käyntiin ja "vanhoilla bensiinillä"

Jkarha

Tarviiko sylinteriin laittaa öljyä jos säilytys on lämpimässä hallissa?

On hieman hankalaa kaataa sinne mitään tuossa Vespa LX50 4T:ssä kun tulppa on ahtaassa paikassa koneen sivussa.
Vespa LX50 4T4V 2013

pekpel

Laita bensan sekaan säilytysainetta, jos ei ole tankissa pienkonebensaa, ja käyttele skopaa sen verran että on varmasti kohokammiosta venha bensa pois..
Säilyy hyvin ja keväällä lähtee liikkeelle pienemmin kiukutteluin.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..