Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pakoputket ja käyntiäänet kiinanskoottereissa

Aloittaja Partanen, 08.07.07 - klo:17:36

« edellinen - seuraava »

Tomba

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.06.09 - klo:19:38
Tiiviste täytyy uusia joka kerta. Itse teen sen sähköjohdon kuparista, punoen sen renkaaksi.

Mä kävin autovaraosaliikkeessä ja mukana oli pahvimalli siitä laipasta. Pyysin mahdollisimman samanlaista tiivistettä, jos vaan löytyy. Kaveri meni hyllyjen väliin ja tuli melkein samantien takaisin mukanaan aivan juuri samanlainen tiiviste kädessään. Sanoi vaan, ettei nyt ole kuin yksi, mut ylihuomiseksi saa lisää. Otin sen yhden ja tilasin kolme :o  Hintaakin oli ihan koko euro per tiiviste ;D Ja nyt paljastan vielä sen, mikä tiiviste sinne sopii:

Vanhemman mallin Audi 80 pakosarjan tiiviste kyseessä ;)
Baotian BT50QT-9 -04 ja Volvo S60 2.5T

-Jarkko-

Kiinaihmeestä puuttui tuo pakoaukon tiiviste pakoputkesta, olisko kellään antaa sen mittoja, saisin töissä tehtyä.
Ite mittasin ulkohalkasijaksi 28mm ja sisä 22mm, putki tuntuu kuitenkin hieman vuotavan, voihan tuo muuttua kunhan lämpenee.
3mm kuparista tuon tein.

Coastside

Oikeat mitat on. Noki tukkii pikkuvuodon melko pian.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Ok, olis pitänyt tuo kupari hehkuttaa ennen asennusta mutta onnistuuhan se koneen lämmetessäkin.

tommi

Jos varman päälle haluaa ottaa niin milli kumpaankin lisää niin on tarkalleen oikea mitta. 29mm & 23mm on ainakin tämä kädessäni oleva käyttämätön tiiviste. Kannessa oleva reikähän on tasan 30mm joten milli jää varaa tiivisteellä levetä kun kiristää.

Coastside

Kun asentaa, on hyvä putsata ura kannesta ettei jää mitään väliin. Tiivisteen saa pysymään asennuksen ajan silikonilla siinä putken laipan päällä.

tommi

Silikonia minäkin olen käyttänyt mutta niin että olen laittanut sitä tiivisteen toiselle pinnalle ja painanut tiivisteen suoraan kanteen kiinni. Taskulamppu on hyvä apu tässä. Jos tiivisteen laittaa putken laipan päälle niin vaarana on että se liikahtaa väärään paikkaan kun putkea tähtäilee pinnapultteihin ja tiiviste taittuu vinoon. Yhden tiivisteen olen saanut hajalle juuri tuolla tavoin.

Tiivisteestä kannattaa tehdä tosiaan sen verran tiukka että se jää paikalleen kanteen kun sen kiristää. Tämähän onkin juuri sen tarkoitus.

-Jarkko-

Siis hetkinen, tuossa pakoputkessa on laipassa olake/putki jonka ympärille tuo tiivisterengas sopii, sen kun vaan nostaa putken paikoilleen ja kiristää pultit.
Millilleen tuota kupari/alumiinirengasta ei saa tehtyä, seinämä on niin ohut että hieman pyöristyy lävistettäessä.
kokeiltiin 21/30, 22/24, 21/27,2 mitoilla. Paksuutta tuolla tiivisteellä on 3mm, mites alkuperäinen?

tommi

Mulla on kyllä se putken laippa ihan tasainen, ei siinä ole mitään olaketta. Paksuutta tiivisteellä on nimenomaan se 3mm.

-Jarkko-

Tuossa omassa putki tulee 3mm yli kiinnityslaipan ja tuo tiivisterengas sopii just sen putken ympärille.

Coastside

Qingqi Zoner putki tuntuu olevan hyvin hengittelevä ainakin tuossa vm - 06, jossa kolisee pöntössä joku irto-osa muttei vaikuta ääneen. Käyräkin näyttää paksummalta kuin Baotianissa. Niin ja kulkee kun saa kannen siihen kuntoon.
Pösö V-klickissä taitaa olla sama, joten siltä suunnalta voi saada jopa ostettua.

skodesti

Tilasin ihan kokeilu mielessä viristäjavarasta sen "tehoputken" luulen että se ei oikeen toimi 50cc mutta, omassa 82cc siitä pitäisi olla hyötyä,tuohon vakio putkeen nähden,ans kattoo nyt kun pääsee kokeileen  ;D

VariJari

Lainaus käyttäjältä: skodesti - 16.09.09 - klo:15:25
Tilasin ihan kokeilu mielessä viristäjavarasta sen "tehoputken" luulen että se ei oikeen toimi 50cc mutta, omassa 82cc siitä pitäisi olla hyötyä,tuohon vakio putkeen nähden,ans kattoo nyt kun pääsee kokeileen  ;D

Nyt ei jaksa taas itse "harrastaa" tuon oman skoden kanssa mutta pakoputken paineita mittaamalla selviäisi ahistuksen aste, pitäs vaan joku mittapaikka reikä porailla sopivaan kohtaan.
Harrastelussa: bt49qt-12

Riggu

Solifer Speedissä on erikoinen pakoputkiratkaisu. Putki näyttää 2-tahti tehoputkelta. Äänet ovat myös aika erilaiset. Laitoin youtubeen videon: http://www.youtube.com/watch?v=kyb4YKoJrIo&feature=channel_page  ;D
Solifer Speed -08

Aparts

Kovin näyttää samalta ku meilläkin, ja kuulostaa    ;D   

kiristä muuten tuo takaakselin mutteri kun pyörii mukana kun annat kiekkoja jalaksella   ::)