Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pienempien kunnioitus.

Aloittaja FrozenCorpse, 26.04.08 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

Voi kehveli sentään, sanon vaan. Ajellessani Tuusulaan päin valojen jälkeen takaa lähti nosturilava-auo puskemaan kohti sellaista vauhtia, että huonosti ois käyny, jossen ois väistäny. Todella häikälemättä puski päälle! Kyllä siinä torvea soitin, varmaa se siitäkää mitää välittäny! Voi kun ois ton poliisi nähnyt! Tommosia kaikkia älykääpiöitä sitä näkeeki.  Eikö se sitten vielä kääntynyt heti ohittamisensa jälkee vasemmalle!!! :(
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Toniyes

Mua on joskus tuolla helsingin keskustassa joku mannemersu melkein puskenu katukivetykseen kun päätti lähtee ohittamaan mun ja yhden toisen auton välistä. Poliisin neuvomana olin ottanut kaistan haltuun niinkuin kuuluukin, eli ajaa keskellä omaa kaistaa tai vähän lähempänä keskiviivaa. Niin eikö se mannemersu tunge siitä keskeltä mun ja auton välistä että auton kyljen ja mun varpaan väliin jäi noin 2cm rakoa. Onni oli sen verran matkassa meinaa vauhtia oli se lainsallimat ja mersu vain viuhahti ohi. Tiedä mitä olisi käynyt jos olis osunu vaikka takakulmaan mopoa.

FrozenCorpse

Tänään Korsisaaren bussi ohitti niin hitaasti ja läheltä, että jos vastaan olisi tullut, olis rytissyt. Ehkä noin kädenmitta oli väliä sen kyljestä.. >:(

Pätmän

"Tosimies" näytti mahtinsa, kun kiihdytin mopolla valoista 40:n alueella, sankari ohitti Opel Zafirallaan(perhe vieläpä kyydissä) ja siinä mopon vierellä soitti torvea, mahtoi jäppisellä nakki värähdellä housuissa niin mahtavan suorituksen jälkeen. Ei uskaltanut "ämmä" pysähtyä ja tulla kasvotusten mitään sanomaan, kaasutti vain tiehensä.

pugt200

Normaalisti rekat väistävät ihan hyvin mopoilijaa mutta pari viikkoa sitten tulin ohitetuksi kaksi kertaa todella läheltä. Ei ole mukavaa odotella osumaa kun rekan nuppi "hipoo" ensin peiliä ja sitten näkee perävaunun heittelehtivän kohti mopon persusta.

Ei osunut kummallakaan keralla mutta aika ronskisti kuskit luottavat ajotaitoihinsa.

Coastside

Viimme talven ajosta muistan erään lumimyrskyisen ajon. Taiteilin kapeassa spoorissa maantiellä tuulen ujelluksen ja pyryn peittäessä kaiken muun. Huomasin siinä senttien päässä kädestäni kuorma-auton lokarin menevän hitaasti ohi, vaikka tilaa oli kahden kaistan verran. Olisin vetänyt nassuun jos olisin tavoittanut ...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FrozenCorpse

Tossa ajelulla yksi fiksu kuski laittoi vilkun päälle vasta liikenneympyrästä käännyttyään ja kotimatkalla iso paku veti eteen törkeesti.

pete1976

ite ostin skootterin tänä kesänä noin niinkuin työmatkoja varten ja käsitykseni skodisteista jos noin voi ilmaista on muuttunut paljonkin... no eri kulkuneuvoja löytyy tallista ja niinkuin eräs kaverini toteri huoltiksella nähtyään skodeni että "nyt sulla on jokainen kulkuneuvo sellainen millä oot aina jonon ensinmäinen"  ;)

purgiaali

Autoilija pääsi hieman säikäyttämään tänään. Ajoin n. 50kmh nopeutta taajamassa, kun vasemmalta kolmion takaa tullut autoilija päätti polkaista kaasun pohjaan ja ylittää tien.  Kerkesin hieman jarruttamaankin, mutta silti ei tainnut metriä enempää jäädä rakoa auton takakulman ja skootterin etupyörän välille.  :o

Coastside

Kadulla eteni kolme autoa. Ensimmäinen pysähtyi oikeaan reunaan ja kaksi meni vasemmalta ohi ja seisovassa autossa oli vilkku vasemmalle. Ehdin jarruttaa juuri ajoissa kun se kääntyi eteen.

Pyrres

Taas pitkästä aikaa todellinen vaaratilanne autojen takia. Pitkään niiltä pahoilta vältyinkin ennakoimalla että tulevat kuitenkin eteen. Nytkin arvasin että toinen auto voi tulla suoraan eteen. Oikeassa olin, toinen ajoi ihan ok väliin, ja toinen seurasi vasemmalle katsomatta mihin ajoi. Onneksi olin jo jarruttanut vähän mutta meinas silti etupää alkaa hakea pahasti eikä jäänyt paljoa auton ja skootterin väliin. Ja kuski ei reagoinut tööttiin edes vilkaisemalla. Niin tyypillistä. Oli ekaa kertaa niin lähellä että oikeasti säikähti niin että kädet rupes tärisemään.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

Minulla oli lähellä myös. Olin aiemmin kääntyessäni unohtanut vilkun oikealle ja kolmion takaa tuppasi paku eteen. Ehdin siinä jarruttaa juuri, siinä urassa josta ei skodella väistellä mihinkään. Elehdin, sätin ja jatkoin matkaani.

Pyrres

Joo no tossa oli onneks tilaa eikä uria kummemmin. Jos olis ollut niin olis todennäköisesti pamahtanut. Että onneksi ennakoin edes pikkusen. Mutta silti yllätti se miten härskisti tuli vaan eteen. Ei voi olla huomaamatta kun tulen pitkät päällä ja auto oli suoraan valokeilassa, eli vähintään silmäkulmassa olisi pitänyt näkyä loistetta.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

A_sentaja

jos se kuski oli puusilmä,,,yleensä käynti optikolla auttaa.... ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kimmol

Aika yks selitteinen vastaus topikiin on, kun ajat scooterilla ,muista aina , että olet väärässä joka tilanteessa.
Silloin läheltä piti tilanteet katoavat.

Siis vaikka ajat etuajo-oikeutettua pääväylää niin ole valmis väistämään kaikki risteykset.
Mutta kiva seurata liikenteessä "mopo-vihaajia" , katselkaa autojen merkkejä ja kuljettajien ikää..   ;D, tosin nämä pahimmat eteen tulijat ovat valitettavasti n*isia, ei herneitä , mutta ilmeisesti eivät osaa hahmottaa etäisyyksiä.